Jan 5 2009
pentru “fan”: nu mai critic revistele auto. nici nu le mai citesc
mesajul unui “fan” (nu e fake, este din postul ASTA):
Comment by fan on 5 January 2009 9:43 pm
salutare! desi nu te cunosc personal mi-a facut palcere sa-ti citesc articolele. cel mai mult mi-a placut”puricarea” revistelor auto. o sa mai faci asta si cu revistele dec 2008-ian 2009 ? multumesc!
Well, mister fan, mi-ar fi plăcut să fii fanul vreunei idei pozitive pe care am emis-o prin blogul ăsta, dar ori nu am făcut aşa ceva până acum, ori ne aflăm în faţa unui fenomen larg întâlnit în ţara asta: orice critică naşte fani, deoarece noi, românii, avem o înclinaţie specială pentru bârfit
[draq, aş fi nedrept să nu recunosc faptul că şi eu sunt aproape un român get-beget, în sensul că mă atrag criticile adresate altora...]
dar să revin la răspunsul din titlu: nu, pe final de 2008 nu am mai realizat o trecere în revistă a revistelor (ha, ce joc de cuvinte…) auto româneşti:
1. de ce să dau nişte sute de mii degeaba, pardon, nişte zeci de RON degeaba pe hârtie imprimată cu tuş, când mai bine dau banii ăia copiilor care colindă frumos (sunt din ce în ce mai puţini, din păcate); în plus, nu vreau să contribui la defrişarea pădurilor (din care se face hârtia de print, nu?!) şi poluarea apelor (cu tuşurile necesare printului)
2. de ce să pierd timpul de pomană căutându-le nod în papură, când, activând în domeniul auto online, sunt la curent cu aproape orice subiect cu muuuult înainte să apară în vreo revistă; este adevărat, impresiile unora şi altora despre diverse maşini pot fi apreciate sau criticate – dar, sincer, am o anumită părere despre presarii auto de la noi, aşa încât nu mor de nerăbdare să le citesc părerile, unde obiectivismul rar îşi mai face loc
3. de ce să mai îmi pese de revistele auto, câtă vreme este atât de clar că internetul este viitorul, iar, în online, informaţia oficială combinată cu impresiile şi feedbackul cititorilor îţi conferă o imagine mult mai elocventă a domeniului auto
Prin urmare, am terminat cu criticile la adresa presei auto tipărite din România. De fapt, şi mai simplu: pentru mine nu mai contează revistele auto de la noi. Punct.
Este adevărat, ai putea să mă întrebi de ce nu mă apuc să critic domeniul omonim de pe internet. Deci concurenţa. Ei bine, da-mi voie să îmi rezerv dreptul de a nu comunica tuturor impresiile, criticile şi aprecierile mele la adresa concurenţei din online
Deocamdată.
Sper că răspunsul meu a fost satisfăcător. Dacă nu, îmi pare rău că te dezamăgesc şi nu îţi mai servesc nişte porţii de aruncat cu pietricele (care, în primul rând, s-au vrut critici constructive, deşi unii le-au înţeles eronat ca atac la persoană). În caz că te pierd de… fan, îţi doresc o viaţă faină.
Jan 06, 2009 @ 18:39:54
Cred totusi ca esti un pic cam rau cu revistele auto din .ro. Nu neg lipsa pe alocuri de profesionalism&obiectivitate dar asta e o boala grea, de care nu e ferita din latura online a presei auto. Cu siguranta nu e cazul sa iti ofer exemple.
Ai dreptate, ca si noutati e greu sa tii pasul pe hartie lunar cand pe server se uploadeaza o stire in 3 secunde… avantajele internetului sunt nenumarate.
Calitativ vorbind, un pasionat nu va gasi tot ce cauta pe siteuri, sau cel putin nu la un nivel comparabil cu revistele. Oricat de “rele”, majoritatea au oameni cu suficienta experienta in domeniu cat sa nu se faca de rusine. Un lucru nu intotdeauna valabil pentru siteuri. Aceleasi siteuri care angeaza redactori la norma care nu prea au treaba cu domeniul. Exista din fericire si exemple pozitive, dar nu suficient de multe ca sa elimini din ecuatie revistele
Jan 08, 2009 @ 22:09:27
prietene, sincer, m-ai dezamagit. cum poti spune ca site-urile sunt mult in fata revistelor auto. poate in cazul promotorului da – unde textele din revista sunt si pe net. dar revista promotor nu este decat un site dat la print. cat priveste amatorismele din presa scrisa permite-mi te rog sa te contrazic. pe dan vardie, florin micu sau pe razavan magureanu nu i-am citit online si nici nu cred ca o sa posteze vreodata.
Jan 09, 2009 @ 01:33:38
teoretic, o revista trebuie sa fie un ghid avizat. dar faptul ca multi dintre redactorii auto de la noi merg cu mult mai multe masini decat restul oamenilor nu inseamna ca si stiu sa comunice potentialului client (sau doar pasionatului) informatii concludente.
cati isi folosesc experienta impreuna cu deontologia profesionala? si cati viseaza doar la statutul de vedeta, eventual clarkson, considerandu-se favoriti ai sortii ca activeaza in acest domeniu? u don’t want a fair answer, trust me.
sunt de acord ca internetul, la ora actuala, e mai mult “king of the news” – dar eu unul incerc, pe promotor.ro, impreuna cu echipa mea, sa impun un standard si in ce priveste analizele sau testele (care necesita un consum mult mai mare de resurse si de timp). asta in conditiile in care ne adaptam continuu la cerintele publicului – feedbackul in internet este extraordinar fata de mediul print!
mediul online iti permite infinit mai multe kestii decat printul. revistele in forma actuala vor disparea si vor emigra in mediul online, that’s a fact.
mediu unde, intr-adevar, vardie, micu sau magureanu poate nu or sa posteze – dar stii de ce? pentru ca sunt niste dinozauri pentru care internetul este meteoritul distrugator
distrugator pentru afacerile lor din presa auto, of course.
raman la parerea ca nu mai are ce sa ma intereseze la presa auto scrisa aproape nimic, din punct de vedere al cititorului pasionat de domeniul auto. mai ales ca sunt in pozitia de a putea compara cele doua medii (doar am stat cativa ani in presa scrisa inainte de a trece pe internet).
in concluzie, eu spun sa profitati de libertatea pe care v-o da internetul si sa fiti critici si sa dati feedback. pentru ca cititorul este stapanul nostru
Jan 09, 2009 @ 19:11:19
Ce te faci si cu schimbarea asta? Crezi ca nu realizam cu totii ca internetul e viitorul? Si nu doar al presei auto sau al presei in general. In ceva timp vom emigra cu totii in .net, daca va fi mai bine sau nu asta ramane de vazut.
Cat despre Clarksonii din presa auto nu voi nega niciodata ca exista, dar in acelasi timp doar pentru ca scrii la un site si nu ai contact direct cu “materialul” nu inseamna ca vei avea o parerea mai avizata decat cineva care a condus acea masina. Cand siteurile vor avea sanse egale cu revistele, plus oameni de aceiasi calibru, discutam despre un comparativ. Pana atunci, ma crucesc de multe ori cand citesc despre masini de pe net. E adevarat mi s-a intamplat si in reviste sa citesc bazaconii, dar trebuie sa recunosti ca procentajul este considerabil mai mic.
Pentru cei interesati mai ales de partea de news siteurile ofera cele mai bune conditii, daca vrei insa un test pe bune sau un comparativ, ia un CAR sau un WhatCar? si citesti acolo lucruri pe care nu le gasesti (pentru moment) pe nici un site.
Jan 10, 2009 @ 22:35:26
ce înseamnă pentru tine “să scrii la un site”?
Dacă te referi la noutăţi de genul poze spion sau prezentări din mapa de presă, care este diferenţa dintre cineva din online şi cineva din presa scrisă?
Teste crezi că realizează doar cei din presa scrisă? Think again – intră, te rog, pe promotor.ro, la secţiunea teste. Şi mai vorbim după aceea.
Cât despre comparaţia cu reviste gen CAR sau WhatCar, să fim serioşi… eventual poţi compara revistele de la noi cu revistele astea de renume mondial – dar este ca şi cum ai compara importanţa lui Băsescu pe plan mondial cu a lui Obama.
Nu eşti primul care are pretenţia ca presa auto de la noi să fie la nivelul celei europene, cu tradiţie şi, atenţie, alt nivel al resurselor. Numai că, în spate, trebuie luate în considerare şi alte considerente: importanţa pieţei auto de la noi, deschiderea importatorilor pentru diverse materiale, numărul de maşini de test-drive puse la dispoziţia presei, etc.
Spui că la reviste sunt oameni de alt calibru. Da, recunosc, sunt oameni mai experimentaţi într-ale maşinilor. Dar ştii de ce? Pentru că aceşti oameni consideră că nu vor să se înjosească în internet. Ciudat, nu?
Ai spune că aceşti Clarksoni ai României au IQ ridicat – însă nu realizează că mediul online este viitorul în primul rând prin prisma legăturii şi feedbackului cu citirorul. Sau poate se tem că tocmai acest feedback le va uzurpa credibilitatea şi soclul pe care sunt tolăniţi de atâţia ani?
Evoluăm. Şi, ca în orice evoluţie, există un început, dar experienţa se acumulează rapid. “Băieţaşii” din internet devin destul de repede specialişti. Pentru că se mişcă repede şi procesează o cantitate mult mai mare de informaţie.
De ce să nu recunosc, înainte, când eram redactor la revistele auto, mă uitam şi eu cu un aer superior la băieţii care, timid, iniţiau site-urile auto de la noi. Însă acum, după ce am o oarecare experienţă în mediul online, îmi dau seama că era vorba pur şi simplu de infatuarea mea şi obtuzitate.
Pentru că este foarte greu pentru cineva să recunoască faptul că a greşit sau să accepte o schimbare radicală a modului său de viaţă şi gândire. Chestii demonstrate de psihologi.
Jan 12, 2009 @ 10:01:19
Le-am citit eu si am fost foarte dezamagit. Mai toate revistele au abordat tema recenziilor de sfarsit de an, astfel incat am fost nevoit sa citesc despre niste subiecte vechi. Doar Supercar s-au miscat intr-o alta directie, cu doua comparative tari facute la noi ( GTR vs 911 Turbo, Challenger SRT8 vs Mustang GT500 ) si un cover story despre masinile electrice.
Jan 12, 2009 @ 13:22:01
razvane, imi pare rau pentru tine ca ai dat banii degeaba. mai bine ii donai unor copii orfani sau unor oameni saraci….
Jan 13, 2009 @ 16:53:15
Cu siguranta baietii de la siteuri evolueaza… asta e scopul in orice meserie. Dar cantitatea mare de informatie nu garanteaza cresterea profesionala, doar transformarea intr-o enciclopedie. Meserie inveti mai intai conducand… dupa care citind oamenii/revistele care merita (si da in astea includ revistele de afara si mai putin ale noastre). Ce gasesti pe siteuri reprezinta doar informatia in stare bruta, ai nevoie de ceva experienta pentru a fi in stare sa o folosesti la maxim.
Jan 13, 2009 @ 20:40:24
“meserie inveti mai intai conducand”…
ce inveti daca nu ai minime cunostinte tehnice, de piata, de branding, de istorie, de economie auto? bineinteles, oricine a luat B-ul poate conduce, dar crezi ca a sta in spatele volanului este singurul lucru care conteaza?
uiti ca majoritatea covarsitoare a clientilor de masini sunt soferi medii, pentru care senzatiile efective la condus si, mai ales, pilotajul la limita nu sunt importante.
este adevarat, experienta in conducere, faptul ca presa auto iti ofera ocazia sa conduci diverse masini in diverse situatii contribuie extraordinar de mult la cresterea bagajului de cunostinte. dar partea de A CONDUCE O MASINA este doar o parte din ecuatia A STI DESPRE MASINI.
fiecare cu parerea lui, intr-adevar, dar cred ca o sa te convingi anul asta ca am dreptate, pe promotor.ro.
Jan 13, 2009 @ 23:06:51
hai mai oraane ca nu mai ai mult de lucru cu revistele auto. s-a inchis quattroroute editia de romania si auto mondial. sincer, nu vad rostul revistei promotor in situatia in care majoritatea materialelor din revista sunt prezente pe site si in emisiune. sa fie revista promotor urmatoarea? numai tu ne poti zice
Jan 13, 2009 @ 23:25:35
fan, pari foarte informat si la curent cu toate din presa auto de la noi
daca o sa compari revista si site-ul promotor o sa vezi ca nu e cazul “sa fie revista promotor urmatoarea”.
quattroruote romania sau automondial sunt victime ale crizei economice. oricum, mai devreme sau mai tarziu revistele de acest gen s-ar fi inchis. si anul asta mai urmeaza vreo cateva, cu siguranta.
ceea ce e rau pentru oamenii angajati acolo, in general tineri pasionati. dar e bine pentru domeniul auto, pentru ca se mai limpezesc apele.
Jan 14, 2009 @ 11:06:37
WOW! Imi pare sincer rau sa aud ca s-a desfiintat Quattroruote, era una din revistele care statea alaturi de Supercar intre preferintele mele. De Automondial nu pot sa zic ca ma doare; era o revista de mana a treia care ar fi trebuit sa dispara de mult.
Jan 14, 2009 @ 11:34:07
din pacate, quattroruote avea cateva hibe:
1. brand greu de impus pe piata, din cauza denumirii neobisnuite si dificil de asimilat
2. punea un mare accent pe caracterul util, care… a devenit de ceva vreme apanajul internatului
3. majoritatea subiectelor serioase erau de la italieni, iar cititorul roman nu mai poate fi pacalit cu subiecte facute afara…
autocar a avut aceeasi soarta, top gear nu o mai duce mult, iar car romania… chiar si-a ales o perioada proasta pentru a veni in RO
ams cred ca va rezista din inertie, fiind cea mai veche revista de profil, mai ales ca are deja si o reputatie serioasa. autobild e o chestie interesanta, rivalizeaza cu autoshow… dar am dubii ca va reusi sa reziste prea mult pe piata.
mai sunt alte reviste auto care conteaza?
Jan 14, 2009 @ 16:05:40
Eu sunt fan “Supercar”. deci oarecum subiectiv. Ii cumpar de la primul numar, de cand erau prima si singura revista auto premium din Romania. Cea mai buna perioada au avut-o cand aveau acele coperti desenate, a urmat o perioada mai nasoala, iar acum au revenit in fortza.
Jan 14, 2009 @ 23:19:12
razan, eu zic ca ai un interes direct cu privire la revista supercar(ii faci prea multa reclama). oraan ai uitat o revista..promotor… biblia site-ului si a emisiunii promotor.ro.
Jan 15, 2009 @ 00:49:15
fan, nu am uitat de revista promotor, despre care ti-am spus mai devreme parerea mea: are locul ei bine stabilit.
biblia site-ului si a emisiunii?
nu sunt un “religios” auto, ce ai vrut sa spui cu expresia asta?
Jan 20, 2009 @ 13:48:55
Nu am niciun interes direct, la fel as putea spune si despre Quattroruote sau, mai nou, Autobild. Pur si simplu imi plac mai mult decat “senzationalii, exclusivistii, premieristii” de la Pro Motor, sau cei de la Top Gear.
Jan 21, 2009 @ 22:18:30
pt razvan. asa este, daca facea promotor testul precizat de tine scria mare EXCLUSIV si ca sa citez din promotor” motorul nu este nici in fata nici in spate ci central-in articolul cu noul boxter. oricum, am luat si eu supercarul ultimul nr, foarte reusit iar testul cu GTR si 911 turbo este fantastic scris. bravo supercar!
Jan 22, 2009 @ 09:37:31
Ma bucur k ai vazut si tu diferenta asta “de scris” intre Supercar si celelalte reviste. Si articolul cu Challenger si GT500 este f bine scris, iar pozele sunt pe masura. Si nu i-am vazut punand “senzationale” gen OTV pe aceste articole chiar daca erau niste comparative in preminera, deloc fortate si facute la noi.
PS – Daca nu ma insel, unii dintre redactori sunt aceiasi care scriu si in COX, si in ciuda targetului (retardat as spune), revista aia e chiar f bine scrisa, cu umor inteligent si sarcasm la adresa unor masini. Eu as zice k e un Catavencu al revistelor auto si isi merita locul pe taraba.
Jan 24, 2009 @ 10:14:40
Daca oraan s-a decis sa nu mai faca recenzii revistelor auto din Romania si a lasat topic-ul asta deschis eu zic sa incercam noi.Am cumparat 6 reviste auto romanesti la inceputul anului ( Pro Motor, AMS, Top Gear, Supercar, Autoexpert si CAR) si am fost surprins cat de putine pagini de reclame aveau fiecare in comparatie cu anul trecut…
[oraan] Am făcut din răspunsul lui Marian un post separat, pe care îl găsiţi aici: http://www.oraan.ro/2009/01/marian-despre-revistele-auto-romanesti-la-finalul-lui-2008.html
oraan.ro » Archive » Marian despre revistele auto româneşti la finalul lui 2008
Jan 24, 2009 @ 17:22:30
[...] Marian, mulţumesc pentru “preluarea ştafetei”. Obiectiv şi exhaustiv… ba chiar mă simt puţin rănit în orgoliu că nu ai bătut apa în piuă, cum am făcut eu în unele cazuri Mai jos, răspunsul lui Marian (pe care am preferat să îl fac post separat, nu doar un răspuns la postul despre revistele auto româneşti). [...]
Mar 11, 2009 @ 00:20:40
Vardie? Micu? Magureanu?
ati uitat de Haimann! spagari care doar dezinformeaza si lauda pe cei care sar mai sus cu banu…….. sa posteze fosilele astea pe net?? astia nici de e-mail nu au auzit! nu va mai luati atata dupa ce spun cei mai corupti dintre corupti. vardie dupa ce a ingropat quattroruote si si-a luat spaga pe autoshow a scos car care o s=o manance falimentu crizei.