Jan 24 2009
Marian despre revistele auto româneşti la finalul lui 2008
Marian, mulţumesc pentru “preluarea ştafetei”. Obiectiv şi exhaustiv… ba chiar mă simt puţin rănit în orgoliu că nu ai bătut apa în piuă, cum am făcut eu în unele cazuri
Mai jos, răspunsul lui Marian (pe care am preferat să îl fac post separat, nu doar un răspuns la postul despre revistele auto româneşti).
Daca oraan s-a decis sa nu mai faca recenzii revistelor auto din Romania si a lasat topic-ul asta deschis eu zic sa incercam noi. Am cumparat 6 reviste auto romanesti la inceputul anului ( Pro Motor, AMS, Top Gear, Supercar, Autoexpert si CAR) si am fost surprins cat de putine pagini de reclame aveau fiecare in comparatie cu anul trecut.
Cea mai slaba mi s-a parut Autoexpert, parerea mea, urmatoarea care va da faliment. In ciuda testului cu masinile de 400 CP, textele sunt f plictisitoare, pozele sunt f slabe (facute de aceiasi oameni care scriu banuiesc) si revista arata ieftina, in niciun caz in aceeasi liga cu Pro sau AMS ( la aceiasi bani). Si se mai si lauda ca reprezinta un nou inceput pt presa auto Rom autohtona. Mda, sigur..
Top Gear-ul m-a dezamagit din nou cu materiale preluate de afara si traduse prost, teste prea expeditive cu masini la noi si o organizare haotica pe tot parcursul revistei. Un fel de prelungirea p__lii, scuzati expreisa.
AMS sunt ca de obicei f informativi, pe stilul german, dar nu respecta in niciun caz obiectivitatea caracteristica revistei mama. In rest pare OK, dar prefer mai mult stilul englezesc.
CAR mi s-a parut o mare dezamagire, mai ales ca am cumparat de cateva ori si revista din Anglia si am putut face diferente. In primul rand mi se pare de prost gust sa promovezi o revista ca “cea mai rafinata” iar tu sa vii cu un pret promotional de doar 50 mii, iar ala facut ca la piata ( taiat pretul initial cu rosu si pus pretul nou).
Apoi e calitatea pozelor, care sunt mult mai sterse decat cele din revista mama ( ori e de vina printul, ori nu le prelucreaza).
Editorialul este un copy-paste dupa informatiile pe care le gasesti despre CAR pe wikipedia. Vb serios, cautati pe wikipedia si o sa va convingeti. Toata revista este plina de testele de afara, dar traduse f prost, nu s-a pastrat nimic din stilul englezesc in textele alea.
Apoi e comp facut de ei cu noua Fiesta vs compania – poze facute aiurea intr-un camp plin de gunoaie, arata ca unele din Automondial, ieftin ca poze si ca text. Probabil ca cei de afara si-au pus mainile in cap ca le-au vandut licenta. Pe lista redactorilor se afla unii pe care-i stiu din Autoshow – probabil asta e si motivul pentru acest chix. Au vrut sa faca o revista premium cu redactori low cost care dau copy paste dupa comunicatele de presa.
Supercar – mi-au placut f mult cele doua comparative facute la noi ( GT-R vs 911 Turbo, Challenger vs GT500). Inainte preluau materiale de la CAR Anglia, dar banuiesc ca s-au oprit odata ce altcineva a obtinu licenta. Si cover story-ul cu masini electrice e f bine documentat si este revista unde mai poti citi si altceva in afara de masini.
Calitatea pozelor si a hartiei este buna, textele sunt f bune ( cele mai reusite, parerea mea), dar restul testelor sunt cam slabute ( ma refer la masinile pe care le-au ales). Mi se pare ca mereu intarzie pe piata; apar cam la o luna jumate si probabil din cauza asta prezinta mai tarziu unele masini.
Pro Motor – poate numarul cu cea mai mare crestere in calitate ( o fi si din cauza aniversarii de 5 ani). Teste noi, masini exclusiviste ( California), o revista OK si ca noutatea informatiilor si ca mesaj transmis.
As vrea totusi sa inceteze odata cu lauda asta ( teste in premiera, exclusivism, asa cum zicea si Razvan), pt ca oricum nu este intotdeauna asa si prea suna a OTV. Am observat si o schimbare de layout, care seamana oarecum cu cea din Supercar si Top Gear: poze mai mari la inceput de articol unde ramane doar titlul si introducerea, explicatii foto mai haioase, etc. Nu e rau, dar era mai bine daca erati originali.
Pro Motor si Supercar mi se par cele mai bune de pe piata in acest moment, cu un plus pentru Pro. Astept cu nerabdare si urmatoarele numere sa vedem daca se pastreaza avantajul sau nu, iar de la voi astept alte recomandari de reviste auto.
Deci, dacă credeţi că aveţi ce să-i răspundeţi lui Marian, pls do. Poate aşa o să vedem şi un trend pentru revistele auto româneşti, bazat pe opiniile voastre.
Chiar aşa, Marian, să-mi spui şi mie, te rog, câţi ani ai. Sunt curios.
Feb 21, 2009 @ 19:02:47
pt marian: mie nu-mi place stiul acela siropos gen supercar. am citit din curiozitate ultimul nr de supercar si este fff misto si mult peste promotor si top gear. dar, repet, nu este pe gustul meu(poate ca nu am am 20 si de ani si nu mai visez la supercaruri cu fum etc). raman la ams si autoexpert pentru stilul lor pragmatic dar plin de informatii.
Feb 21, 2009 @ 19:11:42
Marian, chiar ai impresia ca scopul meu final este sa realizez sedinte foto in parcul tineretului? Din pacate in acel moment datorita unor probleme de ordin tehnic (Scirocco avea probleme la servo&cutie) singura optiune a fost tineretului. As dori sa am si eu posibilitatile de ordin tehnic tipice supercar dar nu le am, e foarte simplu: u make the best with what you have, cei din presa auto cunosc foarte bine fenomenul. Cat despre texte e vb de gusturi la fel ca atunci cand vb de femei. Dc mie imi plac brunetele si tie blondele care e problema? Bafta!
Feb 21, 2009 @ 19:34:22
Pt fan: nu inteleg de ce tot insisti cu targeturi diferite. Citeste topicul lui oraan despre presa auto si ai sa vezi k toti conduc aceleasi masini. Eu nu cred k o revista gen Autoexpert sau AMS ar refuza la test un R8 sau Lamborghini doar pt k ei nu au acelasi target cu Supercar. Toate revistele auto conduc fix aceleasi masini ( cu unele exceptii) doar unii le prezinta mult mai misto decat ceilalti. Iar de la domnul Bogdan inca nu am primit un raspuns referitor la “exclusvitatea” Mini JCW cand de fapt nu era deloc asa. PS- Si ce inseamna “posibilitate de ordin tipic supercar” ma rog?
Feb 21, 2009 @ 19:59:36
Feb 21, 2009 @ 22:34:04
marian, chiar nu are nicio legatura ams-ul sau autoexpertul cu supercarul. spre exemplu ams-ul si autoexpertul au testat nr trecute un numar mult mai mare de masni pentru toate gusturie si buzunarele. pe cand supercarul testeaza maximum 10 masini pe numar si alea foarte scumpe. si pe bune zic, din ultimul numar de supercar am citit doar testul 750 vs s 500 restul este praf revista. iar despre 750i am citit in ams in nr de decembrie
Mar 08, 2009 @ 01:25:46
Hai Bogdane cu recenzia aia; ai promis ceva! Au aparut inca patru reviste sapt asta!
Mar 08, 2009 @ 11:29:57
Am avut postata o recenzie pentru autobild… si a disparut odata cu mai multe posturi… mai are rost sa mai scriu?
Mar 08, 2009 @ 12:17:54
La un moment dat oraan facuse un link special pt inregistrare, care a disparut odata cu posturile cu cearta stupida dintre Marian si fan. Mai incearca odata: a aparut Car, Autobild, AMS, Top Gear si poate ne da oraan din nou acel link.
Mar 08, 2009 @ 12:31:52
buna
intr-adevar, am vazut si eu kestia asta. se pare ca in procesul de upgrade al interfetei blogului s-au pierdut niste materiale (printre care si niste posturi de-ale mele….)
Rzavan, linkul de inregistrare ca “author” nu a disparut, este in meniul din stanga, la Meta, butonul “Register”
a disparut postul prin care anuntam ca doritorii se pot inregistra ca autori…
deci uite ca nici oraan.ro nu este infailibil! uf, tehnica asta moderna…
Mar 08, 2009 @ 12:49:53
Am AMS si TopGear dar sunt toate la munca… si cum maine am test si nu o sa ajung la munca probabil ca stam de vorba pe marti asa
Mar 13, 2009 @ 18:02:20
Deci… sa incepem cu Top Gear… nr de martie
In stilul caracteristic brandului, masini englezesti pe coperta culori stridente cat mai flashy. Arata insa bine si esentialul este sa atraga atentia, punct ochit punct lovit.
Editorialul lui Giurgea… inca unul despre criza… sincer sa fiu am citit atatea fatete ale crizei incat deja nu mai am rabdare sa le citesc pana la capat… imi cer scuze
Rubrica Metal prezinta cateva concepte interesante… de fapt prezinta e mult spus sunt niste poze frumos aranjate asezonate cu texte… macar pentru poze si tot merita aruncata o privire
6 (sase pagini) de editoriale incepand cu Clarkson si incheiand cu James May… nu spun ca nu sunt interesate… pentru ca unele ating subiecte interesante… dar totusi sunt prea stufoase si greu de citit pana la capat… daca te pasioneaza stilul britanic macar trei dintre ele sunt interesante.
Adventorial Skoda Octavia: ce ne facem si cu criza asta… skoda a bagat bani in tg numai numai sa se vand Octavia la fel de bine ca anul trecut. Sincer mi se pare o prostie… cine citeste tg are prea putin in comun cu oamenii care vad in Octavia cel mai bun raport pret/calitate din segment.
Nu stiu cine a scris acest adventorial… dar sincer sa fiu sper ca nimeni de tg… niste exprimari jenante gen “Spirit aristocrat de moda veche, el vrea acum sa isi cumpere o limuzina Skoda Octavia”. Cand vor intelege importatorii ca un adventorial ca la carte e un adventorial pe care cineva sa fie in stare sa il citeasca pana la capat (de preferabil sa nu fie o lauda continua). Incep sa raman fara sperante.
Incep testele:
Nu voi comenta fiecare text in parte din simplul motiv ca sunt scrise toate cam la fel. De remarcat este insa faptul ca nimeni nu mai critica masinile pe fata… surprinzator pentru tg. Probabil ca nimeni nu mai isi permite in acest moment un importator suparat care sa isi retraga banii de reclama. Nasol! Cei care cumparau TG pentru umorul acird, chiar daca pe alocuri exagerat, nu vor aprecia deloc numarul acesta. Toate masinile sunt “extraordinare”, incepand cu Honda Jazz pana la Mercedes ML. De fapt retrag… Mercedes ML e cea mai tare masina din istorie (coperta 4 – reclama noul E… cine ar fi crezut)
In total 8 masini testate de catre redactorii locali, cam putine cam foarte putine. Inteleg ca nu e inghesuiala de masini la importatori dar totusi… ca sa mentinem macar aura locala e nevoie de ceva mai multe pagini autohtone. Inainte ultima sectiune a revistei continea un comparativ, ceva mai practic decat stilul consacrat. De cand cu micsorarea nr de pagini a disparut. Pacat.
Urmeaza prezentarea masinilor de pe coperta Aston One-77, Jaguar XFR si XKR scrise de britanici, frumos. Nu prea ai ce sa le reprosezi baietilor. Unii scriu despre masini cand la noi nu era presa auto deloc.
Material despre Focus RS: un fel de preview deoarece redactorul britanic nu a stat decat in dreapta… chiar si asa ceva date competente sunt de gasit.
James May se da cu un avion si Richard Hammond face o vizita in fabrica Morgan. Interesant.
50 de cadouri pentru ea… nu vad nici macar 1 scop pentru aceasta rubrica (aaa… banii.. am uitat)
Final de anduranta cu Subaru Legacy sub forma unui colaj interesant de poze si desene. Cineva si-a dat interesul si se vede… un material misto realizat.
La final inca 2 pagini cu Legacy Diesel… Subaru stie de ce….
Concluzii: Nimic nou, nimic spectaculos din caleafara… putine teste din Romania, chiar foarte putine. Pozele si printul raman atuurile principale dar la cum se apropie Supercar si ProMotor e cazul sa se apese un pic pe acceleratie. Nu stiu cati dintre cititorii TG cumpara revista ca sa citeasca texte traduse, dar nu e frumos fara materiale din Romania.
Mar 14, 2009 @ 20:56:00
Bravo Bogdane, misto review-ul, chiar daca nu sunt tocmai de acord cu toate. Curios cum de nu ai observat faptul ca lipseste cu desavrasire comparativul, un material absolut necesar (parerea mea) pt o revista auto.
Asteptam cu interes parerea ta si despre celelalte reviste auto de pe taraba. Voi reveni si eu cand le am pe toate pt ceva stufos.
Mar 14, 2009 @ 21:49:04
in fact, Mariane, Bogdan chiar a pus accentul pe lipsa comparativului
in paragraful care incepe cu “in total 8 masini…”
Mar 15, 2009 @ 09:03:55
Eu zic k ar trebui exclus totusi Pro Motor-ul din lista concurentilor pt TG si Supercar. Nu cred k Pro Motor are clienti de “nisa” cata vreme isi permite sa puna o Dacie pe coperta. Pro Motor este inca o concurenta pentru AMS, calitatea printului si al pozelor fiind tot de nivelul ala.
Mar 15, 2009 @ 09:11:42
Pe mine ma surprinde faptul cum nu au reusit cei de la Top Gear in Anglia sa se aseze in locul soferului in Focus RS. Car si Autocar din Anglia au prezentat deja un test drive pe bune cu masina( unii chiar pe coperta), iar abia acum vad cum cei de la TG Anglia vin cu el pe coperta lor si trag o banda de “exclusivism” pe el. Nu mai zic ca numarul trecut de TG cumparat (cel dn Anglia) avea o calitate a printului execrabila, a fost un chix fantastic, toate pozele erau blurate si sterse, mai bine arata cel din Rom. La naiba, nu mai inteleg nimic.
Mar 15, 2009 @ 11:40:58
Am mai vorbit noi odata despre segmentarea presei auto… si concluzia a fost de fiecare data aceeasi. ProMotor incearca un stil ceva mai comercial si pe alocuri se vede, machete cat mai spectaculoase subiecte cat mai socante, doar ca mai are ceva pana sa isi contureze o identitate proprie. Momentan e putin TopGear, putin AMS si putin SuperCar. Chiar si asa eu zic ca sunt pe drumul cel bun, au o echipa cu expertienta si vointa pe masura. Mai de lucrat ceva la machetare si poze, inca nu au fotograf de nivelul TopGear sau Supercar.
Mar 15, 2009 @ 12:00:50
Asa cum apar tot mai multe masini crossover pe piata, eu sunt de parere ca si revistele auto vor intra una in piata celeilalte. Pana in prezent doar Pro Motor, Autoexpert si Autoshow erau revistele 100% cu continut autohton, fara materiale preluate de afara, dar eu cre k tot mai multe reviste premium gen TG, Supercar sau Car vor incerca acelasi lucru. Supercar vad k a inceput deja odata cu aparitia Car Romania si pierderea dreptului de a mai prelua materiale de la revista din Anglia.
Mar 15, 2009 @ 13:03:01
Si eu sunt de acord cu tine Razvane. Avand in vedere k bugetele de publicitate sunt tot mai scazute, cred k revistele auto vor trebui sa se bazeze tot mai mult pe cititori si pe ce se vinde la taraba. Drept urmare cred k vor rezista cele cu un continut mai bun, iar revistele care au trait pe spinarea imaginii revistelor mama ( TG, Car, AMS, Autobild) vor avea grav de suferit. Chiar l-am vazut azi dim pe Vardie la televizor atacand importatorii auto pt k nu mai dau importanta presei auto – adik nu mai dau bani de reclama.
Mar 15, 2009 @ 20:21:38
Marian, ce spui tu nu se va intampla in curand, iar motivele sunt simple:
1) costul printului creste in mod constant, criza e de vina, motiv pentru care profitul per unitate vanduta nu e cine stie ce. In plus banii pe revistele vandute vin foarte greu… asta cand vin. Blame distributie slaba si firme neserioase.
2) tiraje sunt mici, deci si vanzarile, media e cam de 10.000 de unitati vandute pentru majoritatea revistelor de top. O cifra pe baza careia nu pot visa la profituri.
Reclama ramane singura posibilitate de finantare, si in momentul de fata premise pozitive sunt cam putine.
Mar 29, 2009 @ 10:23:45
Ok, luna asta am cumparat asa: nu stiu de ce, TG, din nou; Pro Motor, Supercar, Autobild, AMS.
TG- in mare parte sunt de acord cu ce a spus si Bogdan despre nr asta: f putine masini testate, niciun comparativ, aceleasi poze, facute de fiecare data in aceeasi locatie,din acelasi unghi,etc. Am apreciat insa calitatea materialelor de afara si unele mai deosebite de la noi cum e acel advertorial Skoda sau Subaru. In rest, ce sa zic, oamenii nu prea se omoara cu munca. Ramane de vazut cu ce vor veni in nr viitor pentru care pregatesc un material special cu ultimul F&F.
Pro Motor – fata de numarul trecut care a fost un chix total, acesta arata mult mai bine, in ciuda subiectului de coperta care nu prea e de o revista premium. S-a intors si comparativul (GLK vs XC60); desi cam vechi, mai bine decat deloc. Am observat locatia interesanta (un parc de dezmembrari cred), doar k au descoperit-o mult mai tarziu decat cei de la Supercar, care au facut acolo un comp intre Cadillac Escalade si Lexus LX si au dat si o tema potrivita, anul trecut prin vara. Pe langa acesta mai exista inca doua comp: intre Q7 vs Veracruz,( cam fortat, dar nu exagereaza) si unul intre 330xD si C320 4MAtic. Acesta din urma este foarte reusit, desi am simtit mai mult feedback cand l-am vazut in CAR Romania (pozele sunt mai antrenante acolo).Nici materialul cu 300 C nu e rau, artistic, altceva.
Per ansamblu, un numar destul de reusit, mai reusit decat nr acesta de TG.
Supercar – au abordat un subiect de coperta destul de atipic, subiect mai potrivit pentru rubrica lor de Exces, dar luna asta am observat ca mai toate revistele au dus lipsa de insipiratie pt coperta.Ca si Pro Motor, au trei comparative pt numarul asta,ceea ce nu poate fi decat bine. Wrangler vs Defender mi s-a parut cel mai reusit, cu poze facute in timpul actiunii de off-road extrem (pt fan – aici chiar poti sa spui ca “se vede ca baietii au mers cu masinile alea”. Urmeaza un comp intre Mazda 6, Avensis si Accord, pe care nu le-au bagat in acelasi context cu celelalte rivale din clasa. Chiar din introducere ofera si o explicatie-(clientul fidel de japoneza) si pe undeva s-ar putea sa aiba dreptate. Ultimul comp: Suzuki Swift Sport vs Citroen C2 VTR – poze spectaculoase si un scenariu de urmarire printr-o parcare subterana. Cine a facut comp asta chiar si-a dat silinta si a iesit de nivelul revistelor de afara. In rest nu pot decat sa ma bucur de revenirea lui Vlad Albu(la volanul unui Clio F1). Ce-i drept masina a fost prezentata deja de unele reviste, dar merita citit prin simplul fapt ca doar aici primeste tratamentul care trebuie.
Ca de obicei, reusesc sa se deosebeasca de celelalte reviste si impreuna cu Pro Motor, aduc ceva proaspat luna asta, in ciuda crizei.
Eu am comentat segmentul de premium (mai putin CAR), astept pareri pro si contra si reviewuri pe celelalte segmente :Autoexpert vs AMS vs Autobild.
Apr 24, 2009 @ 15:58:17
Cam pustiu pe aici, ce s-a intamplat oameni buni?
Apr 25, 2009 @ 11:22:24
s-a plictisit lumea de presa scrisa auto
Apr 25, 2009 @ 12:20:59
Sau are deadline-uri peste deadline-uri peste proiecte
May 06, 2009 @ 19:20:09
Eu nu m-am plictisit, citesc in continuare presa auto cat timp este mai interesanta decat cea online; dar de ce sa-mi bat capul de unul singur, daca altii nu o fac? Cred k am ajuns la acelasi prag ca si oraan: am lucruri mai bune de facut decat sa comentez munca altora. Unde mai pui k te si acuza lumea de alte chestii.
May 19, 2009 @ 22:29:22
timpul le rezolva pe toate, mai avem o victima din presa auto: SUPERCAR. am cumparat ultimul numar(pe aprilie) si vad ca nu mai are luna trecuta pe el. suntem pe 20 mai si nr aferent lunii mai nu este pe piata.
May 19, 2009 @ 22:31:26
poate ca e o situatie mai grea si s-a luat pauza o luna. nu-i canta inca prohodul.
May 20, 2009 @ 22:22:52
cum spuneam, nici revista CAR nu a mai iesit pe piata in luna mai…se strange latul.
May 30, 2009 @ 18:36:57
Nici Supercar nici CAR nu prea se omorau oricum cu periodicitatea, la fel si Top Gear. Oricum vad ca sunt printre ultimii care au taiat din numarul din pagini, cu toatea astea, calitatea este inca buna, spre deosebire de alte reviste.
May 30, 2009 @ 21:46:29
catalin te inseli amarnic -pana acum aveau trecuta luna pe ele) . top gear care apare intotdeauna pe 1 ale lunii. supercar are mai nou 90 si un pic de pagini si cum spuneam nu cred ca o sa mai apara, din pacate. la calitatea pozelor doar autobild si top gear nu au umblat. mi-a placut ultimul numar de autoexpert 100 de pagini si test facut in ro cu e clase si gasca. frumos. dar cel mai reusit numar de mai este promotor cu teste in premiera: z4 vs slk, i 20, megane, cayene diesel etc. bravo promotor!
May 31, 2009 @ 09:06:25
Cam toate revistele auto s-au rezumat la 90 si ceva de pagini, mai exact 98. Am apreciat ultimul numar din Pro Motor, dar imi plac mai mult cum sunt tratate aceleasi subiecte, chiar daca mai tarziu, in reviste cum sunt Car sau Supercar.
Sep 30, 2009 @ 21:18:10
criza a facut o noua victima: revista supercar a dat faliment. ultimul numar a aparut in iunie. au trecut 4 luni de atunci si nu am mai vazut-o.
Oct 14, 2009 @ 17:58:21
Tin sa te anunt ca eu am numarul de septembrie
asadar daca vrei sa dai vina pe cineva incearca pe distributie. Exista si posiblitatea de reducere drastica a tirajului… banuiesc dar nu pot sa iti garantez.
Nov 07, 2009 @ 14:04:58
ei domnul bogdan care este treaba cu supercar? nu l-am mai gasit din sepetembrie. tot distributia sa fie de vina? observ ca si ams-ul sau autoexpertul intarzie dar macar apar.
Nov 08, 2009 @ 12:09:01
Din cate am inteles, Supercar a fost pus onhold pana la vremuri mai bune… e nasol dar se pare ca nu se poate face nimic. Anul 2009 nu a fost unul deloc bland cu presa, in speta cu presa auto.
Nov 08, 2009 @ 14:20:35
aha, cum iti spuneam. vad ca si oameni precum marian,catalin si razvan s-au dat loviti. lasa-ma sa ghicesc: au fost dati afara de la supercar si acum nu mai au pentru ce pleda. domnilor: cum sa dea faliment cea mai buna revista de pe piata: supercar, cu texte si foto fara concurenta?
Dec 08, 2009 @ 20:57:13
la aproape un an de cand am redeschis acest topic imi revine placerea sa fac si eu cateva remarci la revistele auto din decembrie 2009. am plecat sa le caut si revin cu detalii.
Feb 12, 2010 @ 18:25:08
Mai Fane! Eu ma numesc Mihai Alexandrescu si sunt fostul redactor sef adjunct de la Supercar. Nu stiu ce tot insinuezi tu acolo cu marian si gasca dati afara de la Supercar, dar vreau sa lamuresc niste lucruri. 1. Din cate vad eu pe aici comentariile celor trei s-au oprit cu mult inainte sa se puna pe “on hold” (termen corect folosit) Supercaru, din motive doar de ei stiute. 2. Posibil ca unul dintre cei ce ridicau in slavi Supercaru pe aici sa fi fost un tip care a venit in probe la noi timp de 3 luni pt ca: era mare fan al revistei, exagerat de pupincurist si avea o adversitate nejustificata fata de concurenta. Tot el a fost cel care mi-a atras atentia despre ce se intampla aici chiar in acea perioada. Am apreciat simpatia lui, pacat ca nu stia sa scrie:) Oricum, ma indoiesc k ceilalti doi lucrau tot pt Supercar…
3. Revista Supercar, desi nu avea multi cititori era printre cea mai apreciata de PR -ii importatorilor alaturi de Pro Motor si TG (chestie recunoscuta si mie si patronului si concurentei)
4. Eu am lucrat 2 ani acolo si desi acum “fac concurenta” pot sa-ti spun niste lucruri sincere: revista chiar avea probleme cu distributia, nu avea promovare aproape deloc si o problema cu targetul prea elitist. Iata in consecinta, conducerea a optat pentru o revista mai de “mainstream” cum este What Car-ul. Oricum, ceea ce spunea Oraan cu mult-mult timp in urma, iata ca s-a adeverit: toata lumea trece pe on-line:) Inclusiv eu si cei care am plecat de la Supercar sa facem o revista…on-line…Daca sunteti curiosi si chiar va pasioneaza presa auto, iata mai jos niste teasere. PACE! PS- cu tine fane ce s-a intamplat, k si tu te-ai dat lovit?:)
http://www.youtube.com/watch?v=B451iIxdNaE
http://www.youtube.com/watch?v=NiqN23rR6co
Feb 14, 2010 @ 16:27:27
hai,mihai,o apa plata la baiatu’ ca te las sa iti faci reclama aici
succes
Feb 14, 2010 @ 19:47:11
Multzam
Plata? Minerala? Cu lamaie? Fara?
Feb 15, 2010 @ 23:20:15
Sunt foarte misto teaserele… asteptam produsul finit ca deja a cam trecut ceva timp
Cat despre problemele cu distributia pe care le au revistele de auto acuma aproape ca nu mai conteaza… oricum nu le mai cumpara nimeni
Om vedea ce se va intampla cu presa asta auto din romania…
Feb 16, 2010 @ 17:44:49
Mai exact vreo 6 luni
Crede-ma nu e deloc usor sa faci o revista on-line. Costurile nu sunt cu mult mai mici fata de print ; desi se exclud cheltuielile de tipar si distributie, intervin costurile cu productia video, flash etc, iar pretul cerut pt o pagina de reclama trebuie sa fie mult mai mic decat cel de print si doar cu putin mai mare fata de cel viral (site-uri, etc). Daca te uiti la iMotor din Anglia, nu au decat vreo 4-5 reclame intr-un numar de 30 de pagini. Ideea e ca un produs cum este cel al nostru nu poate supravietui decat in cadrul unui trust de presa, in niciun caz de unul singur. Acestea fiind spuse…noi avem primul numar gata,( nepublicat inca) si destul material si pentru un al doilea numar. Viitorul este insa nesigur, chiar si asa.
Feb 16, 2010 @ 18:44:19
Normal… la noi sunt costurile de tipar plus distributie la voi sunt filmarile si programarea. Oricum viitorul e de partea voastra, sper doar, pentru binele vostru, ca romanii sa fie pregatiti pentru reviste on-line. A mai fost un proiect asemantor cu o revista online… parca baietii de topgear se ocupa cu ea… http://www.motorplay.ro si din cate am vazut eu nu prea a mers. Oricum nu stiu exact ce s-a intamplat acolo. Astept cu interes primul numar si de ce nu cat mai multe dupa.
Feb 17, 2010 @ 00:43:59
well, mihai, e un proces prin care trebuie sa treaca toti care vin din print si nu se pot desparti de ideea de revista
online-ul e cu totul altceva, cu cat intelegeti mai repede asta, cu atat mai repede va adaptati. ideea in sine de revista e obsolete, iar cand noua inventie a lui steve jobs, tableta aia care va inlocui ziarele tiparite, va deveni un succes, vei intelege mai bine la ce ma refer.
I’ve been there… trust me, video pe net este, intr-adevar, de viitor, dar intr-un altfel de pachet.
cat despre ideea cu trustul… think again
and think hard. nu de alta, dar s-ar putea sa ai parte de prea multe dezamagiri ulterior.
by the way, teaserul cu jag-ul l-am remarcat deja de prin vara, daca nu ma insel. elicopter, frate?! pai normal ca ajungi la costuri monstruoase
spor, dupa cum spuneam.
Feb 17, 2010 @ 10:35:35
Apartenenta la un trust are si bune si rele oraan, cu siguranta stii bine pentru ca ai lucrat si intr-o parte si alta. Azi cel putin, in situatia financiara in care ne aflam cu totii un trust poate avea resursele necesare pentru a tine un proiect pe linia de plutire. Un patron simplu are sanse mai mari sa inchida portile.
Probabil ca atunci cand vom experimenta pe propria piele trustul si noi o sa vrem inapoi la patron. Stii chestia aia cu vrei ce nu ai….
Feb 17, 2010 @ 11:25:31
Partea buna pe care o vad eu la apartenenta unui trust este impartirea costurilor si distribuirea muncii, dar si a profitului: vinzi spatiu publicitar la pachet, muncesti la mai multe publicatii, rezulta in minimalizarea costurilor si cresterea productivitatii. Intervine acea linie de plutire de care vorbeste si Bogdan – chiar daca revista respectiva pierde bani, per total trustul castiga, chiar daca foarte putin.
PS-
Nu era o filmare din elicopter. S-a intamplat doar ca filmarea de pe site-ul de presa Jaguar sa aiba un XFR negru care se plimba pe un drum similar cu cel unde am fost noi (coincidentza si noroc). Chestie de montaj, multi m-au intrebat acelasi lucru. NU facem arogantze de genul asta, nu suntem Top Gear Anglia…:)
Feb 17, 2010 @ 12:56:27
bogdan si mihai, dupa cum ziceam, pana nu dai cu capul de o problema, nu iti dai seama ca e, intr-adevar, o problema
mihai, faina teoria ta
checj it out in practica
P.S. mda… faina jmekeria, chiar a prins faza cu xkr-ul din elicopter. deci induceti lumea in eroare, a? huoooo
Feb 17, 2010 @ 14:31:12