La 15.000 de euro, Audi A4 sau BMW Seria 3?

Iată ce scrie Claudiu:

Am reusit intr-un final sa imi strang banii pentru masina ( 15.000 euro ) si cu toate ca pana acum am fost foarte hotarat asupra unei masini, acum ca m-am vazut cu banii nu as vrea sa ma grabesc.

Audi A4 B8 a fost masina la care am visat pana acum deoarece a5-u e prea scump mai ales cel in 2 portiere si motorizarea prea mare iar a4 se aseamana foarte bine… Eh, problema este ca dupa ce m-am uitat aproape toata vara pe siteuri de masini second (deoarece in banii astia nu`mi iau o masina NOUA ca pentru mofturile mele :) ) ) a inceput sa ma atraga si bmw seria 3 (320), chiar si audile a6 de prin 2009-2010… am cautat intotdeauna masinile cu urmatoarele caracteristici ce m-au interesat cel mai tare ( navigator, km pana in 100.000, an de fabricatie peste 2006-2007, motor pana in 2200 si sa fie diesel) consider ca puterea ce o ofera acest motor este mai mult decat suficienta pentru mine care ma invart mai mult prin oras si prin tara iar inafara doar rar (in vacante)… pana acum am avut doar un fiat punto 2001, un polo din 96 si un alt polo din 2001 dar astea fiind masinile parintilor…

Crezi ca m-ai putea sfatui (avand in vedere ca masinile sunt SH, cam ce model crezi ca ar fi mai fiabil din cele de mai sus, cu ce model crezi ca as vizita cat mai rar un service ( nu rup masina, am un stil de a conduce chiar foarte calm… dar din cand in cand merge sa tragi de ea)… nici nustiu ce sa te mai intreb… mi-ar fi de ajutor si daca mi-ai recomanda niste modele care pe tine te-au incantat… 

Ok, Claudiu, now is my turn! Adică e rândul meu să dau un răspuns (care nu pot promite că va fi scurt și cuprinzător…).

Mai întâi, să clarificăm și pentru ceilalți ce înseamnă Audi A4 B8: este vorba despre generația produsă din 2008 până în 2012, când a primit un facelift. Odată cu A4 B8, germanii au introdus în gamă și modelul derivat A5, oferit în trei variante de caroserie (Coupe, Cabrio și Sportback, un fel de hatchback sportiv cu patru portiere și hayon). Din punctul meu de vedere, A5 e mai mult o fiță, de aceea și costă mai mult și își păstrează mai bine cotația la second hand. În rest, însă, A4 și A5 sunt la fel, cu mici diferențe de ordin practic (hayonul e un plus, din acest punct de vedere, pentru A5).

BMW Seria 3 e, într-adevar, concurent direct pentru Audi A4, doar că, în cazul de față (sumă maximă de 15.000 de euro), nu cred că găsești modelul nou F30, ci generația anterioară E90, produsă între 2005 și 2012. O mașină care se diferențiază de Audi A4 în primul rând prin faptul că are tracțiune spate și motoare plasate longitudinal, nu transversal, deci deja vorbim de un altfel de comportament, mai dinamic și mai sportiv (dar care poate însemna și degrabă provocator de accidente…).

Audi A6 intră deja într-o categorie superioară lui Audi A4 (adică A4 e de clasă medie, iar A6 de clasă mare – sau executive, cum le mai place unor să spună). Modelul din 2009-2010 este faceliftul generației care a fost lansată pe piață în 2004 și care a fost înlocuită de actualul A6 în 2012. Comparativ cu A4, Audi A6 e mai masiv, are dotări mai multe și motoare în general mai puternice, care înseamnă și mai gurmande și mai costisitoare.

Oricum, atât Audi A4 și A6, cât și BMW Seria 3 sunt mașini din categoria premium, ceea ce înseamnă ”obrazul subțire cu cheltuială se ține”, deci întreținerea și eventualele intervenții te vor costa destul de mult. În plus, o mașină BMW e mai probabil să fi fost torturată mai mult decât una  Audi, tocmai din cauză că are un comportament mai sportiv – deci asta poate duce la mai multe potențiale probleme. Of course, deoarece vorbim de SH, niciodată nu poți să știi care a fost comportamentul precedentului proprietar :)

Mai departe: dacă te învârți mai mult prin oraș, nu e așa recomandabil un motor diesel. În general, în traficul urban ai parte de un stil departe de a fi constant – iar motoarele diesel se pretează mai bine condițiilor de drumuri lungi, unde nu trebuie schimbate treptele așa des. Mai intră în ecuație și un calcul de amortizare: în general, dacă faci mai mult de 20.000 km pe an cu mașina, devine rentabil dieselul în detrimentul benzinei. Însă motoarele diesel moderne (care beneficiază de soluția common-rail) sunt mult mai sensibile la calitatea combustibilului și a servisării, deci pot pune probleme mari și costisitoare în timp.

Spui că faci trecerea de la mașinile părinților, care au fost mașini de trafic urban. Aș risca să sugerez că o mașină de categorie medie, precum A4 sau BMW Seria 3, înseamnă un salt suficient de mare, mai ales dacă spui că, în general, vei folosi mașina mai mult în trafic urban. Un gabarit mai mare îți garantez că va însemna stres mai mult în oraș…

În privința fiabilității, sorry, dar nu mă bag :) Loteria SH este mult prea riscantă. Revin, însă, la ce spuneam mai sus: sunt mașini premium, deci costurile de întreținere și servisare vor fi pe măsură. Eventual aș înclina balanța spre Audi A4 dacă spui că nu ești genul ”răzvrătit” la volan, poate ai norocul să găsești o mașină care a fost condusă de cineva mai calm… În plus, în condițiile menționate de tine (mai mult trafic urban), aș merge pe o motorizare pe benzină, care, chiar dacă înseamnă consum mai mare decât dieselul, poate pune probleme mult mai puține – câtă vreme nu e turbo :)

În final, nu cred că te-ar ajuta să-ți înșir ce mașini și modele mi-au plăcut mie de-a lungul vremii :) Rezumându-mă strict la Audi A4 și BMW Seria 3, fiecare mașină mi s-a părut a avea punctele sale forte. După cum spuneam, Seria 3 te implică mai mult în actul de condus și e fain dacă ești pasionat de condus mai rapid, însă Audi A4 mi-a plăcut prin pertinență, siguranța pe care o comunică în conducere și stilul mai grijuliu al interiorului.

Personal, însă, nu mi-aș lua niciunul dintre aceste două modele: nu sunt genul care să creadă că mașinile premium germane sunt infailibile și cele mai bune…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *