5.000 de euro: Ford Focus 2 facelift, VW Golf 5 sau Opel Astra H?

O dilemă foarte populară este ridicată și de userul ”Adam J”:

Buna ziua! As avea nevoie de parerea unui profesionist. Am la dispozitie 5000 euro si as vrea sa-mi cumpar prima masina (second hand). Am ales 3 modele: Ford Focus 2 (sau varianta Facelift), VW Golf 5 sau Opel Astra H. Imi plac toate trei, dar daca ar trebui sa aleg in secunda asta, as opta pentru Ford Focus. Insa dupa parerea dumneavoastra, care ar fi cea mai fiabila? Masina as folosi-o pentru drumuri scurte in oras, cateva drumuri ocazionale la tara si cam atata. Daca am inteles corect din textul de mai sus, in cazul meu motorul pe benzina ar fi mai avantajos. M-ar interesa costurile de intretinere celor trei, problemele comune fiecaruia (daca au), avantajele/dezavantajele. Am citit ca materialele din inauntrul Golfului sunt superioare, insa masina este mai putin spatioasa. Despre Ford Focus am auzit ca sunt scumpe piesele. Am citit nenumarate forumuri privind diferentele dintre aceste 2, dar se pare ca opiniile sunt 50% Golf 5, 50% Ford Focus. Insa de Opel Astra H nu prea am auzit multe.
Mentionez ca nu ma pricep la masini/motoare, cunosc doar lucrurile de baza.
Orice sfat este de mare ajutor!
Multumesc anticipat!

Fără a intra în multe detalii (pentru că, sincer, este un subiect de genul time-consuming), iată ce am răspuns:

Buna seara,
Am sa va dezamagesc, dar nu voi risca sa fac afirmatii despre fiabilitate, deoarece la acesti bani gasiti modele vechi si de la foarte uzate in sus (ma rog, multe anunturi vor sustine ca masinile sunt in conditii foarte bune, eu am mari dubii in aceasta privinta…). Fiabilitatea este influentata extrem de mult de modul in care au fost utilizate si intretinute masinile de precedentii proprietari, deci, indiferent de ce as spune eu la nivel teoretic, practica se poate sa ma contrazica. Personal, cred ca riscul cel mai putin mare de a avea probleme il are Opel Astra. De ce? Pentru ca Ford Focus ofera cel mai dinamic comportament, deci este foarte probabil sa gasiti o masina cam forjata. Iar VW Golf e ”cea mai buna masina”, deci e probabil sa gasiti o masina care nu a fost intretinuta corespunzator, pe motiv ca ”e buna, merge si asa”. Cu Opel Astra, lucrurile sunt destul de simple: in general, cei care si-au luat astfel de masini stiau ca Focus sau Golf sunt superioare, dar Astra era mai ieftina si oferea costuri sensibil mai mici ca utilizare si piese.
Repet, nu consider ca exista diferente notabile in materie de fiabilitate sau costuri intre aceste trei modele, dar Astra estimez ca poate fi usor avantajata. Recomand motorizarea pe benzina de 1,6 litri in cazul oricarui model dintre cele trei, este cea mai echilibrata. Iar, ca linii generale (pe langa verificarea istoricului pentru accidente si revizii), e bine ca rulajul sa fie intre 20-25.000 km/an – sub aceasta medie s-ar putea sa fie dat kilometrajul inapoi (sau masina sa fi stat mult ”pe dreapta”), iar peste aceasta medie deja inseamna ca masina este cam uzata.
Nu uitati de timbrul de mediu, care trebuie platit daca se importa masina, dar si daca e inmatriculata in RO inainte de 2007 (ori daca proprietarul a recuperat contravaloarea timbrului in instanta).
Cam atat din partea mea, succes

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

1 Comment

  • Nu stiu cine isi cumpara in Romania o masina pe benzina de 1.6l cand stie ca face 20-25 mii(sau peste)km pe an. Valorile de care spuneai tu vis-a-vis de rulajul anual se aplica la diesel.

    Cat despre cele 3, strict din pdv al motoarelor iti recomand Astra. Motorul de golf, cu injectie directa, este destul de mofturos. Cel de pe focus este galagios, suna foarte gatuit in ture mari, in ture mici e mort iar consumul este mai mare decat la celalate 2. Per ansamblu, pt cat de bine sta masina pe drum, pe atat de slab este motorul ala. Ca orice alt motor pe benzina de pe Focus 2, exceptand cele turbo de pe ST si RS.

    La piese, din pdv al costurilor, clasamentul este urmatorul(de la scump la ieftin): Golf, Focus, Astra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *