Accident cu un BMW, văzut LIVE, cu ochii mei

Cam la o sută de metri de locul unde făceam shootingul foto pentru un test (nu spun care, e încă secret), aud la un moment dat nişte scrâşnete de frână, mă uit în direcţia respectivă şi văd, în toată plenitudinea sa, spectacolul unui BMW Seria 3 care tocmai se îndrepta vertiginos spre un copac.

accident-bmw-oraan

În care, normal, s-a oprit frontal. Ei bine, cam la fel ca un test crash euro ncap a fost toată faza: maşina venise din curbă, şoferul a scăpat controlul, bmw-ul a supravirat şi s-a izbit, la o viteză de cam 40 km/h estimez, de un copac. Frontal, ca la carte.

Şi tot ca la carte au fost şi deformarea botului sau deschiderea airbagurilor. În secunda doi sau trei, de pe locul din dreapta a ţâşnit gagica băiatului de la volan (am înţeles ulterior că puştanul încă mai era liceean…), ca să îl ajute pe şofer să coboare.

Normal că am mers imediat acolo, să vedem cum putem ajuta – din fericire, omul avea doar mâna înţepată de la cioburile din parbriz, în rest nu avea nimic, doar nervi (dah…).

Maşină proaspăt adusă din Germania, iar CASCO urma să îi facă a doua zi. Well… ghinion, ce pot să zic.

Oricum, dacă mi-ar fi arătat cineva poza şi m-ar fi întrebat “ce crezi că s-a întâmplat?”, primul impuls ar fi fost “ohoo… acident la 100 la oră, şoferul e în spital cu răni grave!”. Bine că nu a fost aşa (deşi cu un ursuleţ E30 lucrurile sigur ar fi stat mult mai nasol).

7 Comments

  • dupa poza si dupa cum arata lovitura iti garantez un 50 km/h. de ce asa mult? simplu.
    1. pomul a cauzat indoirea ambelor lonjeroane catre interior ceea ce a facut ca fraierul sa aiba noroc cu carul, intrucat aproape ca i s-a dublat zona de deformare. daca era intr-o parte, sigur apucai sa vezi ceva mai mult ketchup din capatana lui. urma de pe parbriz e de la el ca nu a avut centura, greu de crezut ca i s-a spart parbrizul de la airbag.
    2. daca sti cam cat de lungi erau darele de frana (atentie ca la ABS apar intrerupte), tinand cont ca era frumos afara si uscat pe jos (deci aderenta maxima), poti determina cu ajutorul calculatorului viteza initiala.
    alt link: http://www.harristechnical.com/skid33.htm

  • 1. lonjeroanele nu s-au deformat :) am vazut dupa aceea. viteza nu era mai mare de 30-40 km/h in momentul impactului. masina s-a izbit frontal de copac, e adevarat, insa a venit pe o traiectorie circulara, fiind incetinita datorita derapajului

    masina a venit relativ tare din curba, roata spate dreapta (din exteriorul virajului) a prins putin nisip, iar spatele masinii a fugit foarte simplu. daca nu ar fi fost copac acolo, ar fi fost un tete-a-queque simplu – asa, insa, baiatul de la volan s-a blocat si traiectoria masinii l-a bagat in copac.

    omul avea centura pusa, iar in dreapta era prietena lui, care de asemenea avea centura, am vazut cand a deschis usa, putin cam ametita de la airbag si praful lasat de acesta, cum dadea la o parte centura si se grabea sa ajunga la sofer.

    Parbrizul este spart acolo din cauza mainii celui de la volan – i-am sters mana de sange si am vazut cioburile… ideea este ca baiatul s-a blocat in viraj de stanga, asa ca mana dreapta era deasupra, iar deschiderea airbagului i-a aruncat-o direct in parbriz.

    simplu ca buna ziua: greseala de pilotaj de duminica. a intrat mai taricel in curba, fara sa stie la ce unghi este sau cat de lat este drumul. masina a supravirat, omul a fost luat prin surprindere si nici macar nu a schitat vreun gest sa contrabracheze… et voila.

    2. dare de frana? :) no way… baiatul nici nu a avut timp sa se gandeasca sa franeze. singurele urme erau de la derapajul lateral.

    oricum, in majoritatea cazurilor, cei de la volanul masinilor cu ABS reactioneaza instinctiv la pulsatia pedalei, slabind apasarea. asa ca de cele mai multe ori urmele de franare nu sunt prea concludente… cel putin momentul inceputului de franare e foarte greu de determinat.

    ce am vrut sa arat prin acest post a fost modalitatea in care ne grabim sa percepem lucrurile. securitatea masinilor a evoluat extrem de mult, iar deformarea controlata a caroseriei duce la o shifonare mare a tablei => impresia este ca accidentul a fost mult mai grav.

    acum stau si ma gandesc daca baiatul de la volan a invatat ceva sau faptul ca a scapat atat de usor il va face pe viitor sa exagereze si mai mult cu urmatoarea masina, crezand ca lui nu i se poate intampla nimic…

  • nu cred ca s-a lecuit, ba din contra.
    pretinu’ meu de o viata a intrat la 130 in parapetul de beton de pe valea oltului si a scapat cu viata. si culmea, doar cu pielea crapata pe brate. masina (mitsubishi lancer seria anterioara) a fost dauna totala, evident. nu e fabula e pe bune.

    si crede-ma ca daca ai ambele aripi deformate, fara sa le fi atins de ceva (cazul nostru, pt ca a luat pomu de-a dreptul) sigur ai si lonjeroanele. cel putin capetele. aripile nu se deformeaza / sparg decat daca ai traversele deformate.

  • btw: numai ce se vede e la vreo 300-400 milioane (lei vechi) ca si reparatie. expertiza facuta de un daunas cu experienta in domeniu.

  • Pai uite asa se intampla accidentele.Pusti de 18 ani, carora parintii le-au luat masini puternice, iar ei nu stiu cu ce se manaca.Daca mai adaugi si o gagica buna langa el ai de toate.Fudulia duce catre accidente.El nu stie sa controleze masina la 120 km/h , pentru-ca totusi, bmw-urile sunt grelute asa ca si masini.Aici e vina parintilor.Trebuiau sa ii i-a o dacie de prin 80, sa o rupa baiatu cat vrea.Cu dacia nu isi mai permitea sa mearga cu 100 de km /h pentru-ca aia nu merge drept.Trebuie sa te chinui si sa te mai si rogi la dumnezeu sa poti sa o tii dreapta….

  • cum sa ii ia dacie veche, ai innebunit??? pai nu stii ca toti afaceristii tin ca la ochii din cap la progenituri, le iau tot felul de minunatii avand impresia ca asa le arata ca tin la ei.

    da, parintii sunt de vina, dar nu pentru ca i-au luat bmw in loc de dacie. mai degraba pentru ca habar nu au sa isi creasca plozii si le satisfac prea multe mofturi.

    bine zis: “fudulia duce catre accidente”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *