Alegeri low-cost: Dacia Logan vs. Citroen C-Elysee vs. Fiat Tipo

Userul ”Damian” dorește o mașină nouă, încăpătoare și ieftină. Iată care sunt modelele care îl tentează:

Buna seara,sunt interesat sa achizitionez un autoturism nou prin programul rabla 2016 avand un buget de 10.000 euro + 1.450 valoarea tichetului remat si doresc sa aflu parerea dvs. despre urmatoarele marci:
– Citroen C-Elysee Puretech VTi 115 BVM EURO6
– Fiat Tipo 1.4 16v 95 CP Euro6
– Logan Prestige 1.2 16 V 73CP EURO 6
– Ford B-MAX 1.0 EcoBoost(100 CP (74KW)) Euro 5
Masina o folosesc mai mult in oras, cca 80-100 Km pe luna, citeva iesiri la munte si la mare pe timpul verii ( cca. 4.000 Km pe an),dorinta mea este de a investii intr-un motor pe benzina datorita kilometrajului mic,masina sa aibe costuri de intretinere rezonabile. Masina doresc sa aibe urmatoarele minime dotari: aer conditionat, porbagaj incapator,proiectoare ceata,airbaguri. Daca aveti si alte variante auto la categoria sedan, va rog sa le precizati avind in vedere experienta dvs in domeniul auto.
Va multumesc.

Poate parea ciudat, dar raspunsul meu incepe cu o remarca privind… domeniul second hand:

Buna seara,

Pentru cat de putin intentionati sa folositi masina, eu in locul dumneavoastra m-as gandi si la varianta second hand: adica un model putin uzat (maxim 20-25.000 km) si cu o vechime mica (1 an sau 1,5 ani). Dat fiind ca in primul an de la achizitie o masina noua are cea mai mare devalorizare, sunt sigur ca ati putea gasi o masina incapatoare in limita a 10.000 de euro. Si, pentru ca o veti utiliza mult sub media normala, riscurile de a avea probleme ar fi foarte mici – de preferat ar fi, totusi, ca masina sa fie achizitionata de la un dealer oficial, care sa ofere si garantie.

Revenind la ”oile noastre”, ma mira ca ati introdus in lista si modelul Ford B-Max, care e un monovolum si e mai scump decat celelalte trei modele daca vorbim de un nivel de echipare similar. In plus, beneficiaza de un motor pe benzina turbo din categoria downsizing, iar eu ma feresc sa recomand aceste motoare (care au, in principiu, cam aceleasi probleme ca un diesel, mai ales in mediul urban, nefiind nici asa economice cum sunt laudate).

Dintre Citroen C-Elysee, Fiat Tipo si Dacia Logan, cred ca Logan-ul sta cam cel mai bine la capitolul pret si raport pret/dotari, insa motorul de baza e mult mai putin performant decat propulsoarele rivalilor. Nu e neaparat un lucru rau, daca nu va intereseaza caracterul dinamic, dar la drum lung poate deveni enervant sentimentul de submotorizare, in general la viteze medii si mari. Pe de alta parte, vorbim de un motor aspirat cu ”vechi state de plata” in panoplia Renault, ceea ce ar insemna o fiabilitate buna.

Si motoarele pe benzina de pe Citroen C-Elysee (1,6 litri) si Fiat Tipo (1,4 litri) promit o buna fiabilitate, dar cilindreea mai mare inseamna un cuplu motor mai generos, ceea ce e de preferat pe caroseriile cu un gabarit nu tocmai mic. Consumul estimez ca va fi cam la aceleasi cote cu Logan 1.2 sau sensibil mai mare, dar acceptabil.

Intre Fiat Tipo si Citroen C-Elysee chiar nu stiu ce sa recomand :) Tipo e mai nou pe piata si pare usor mai bine gandit la capitolul caracter practic, dar nu vorbim de diferente notabile. Atat Tipo, cat si C-Elysee ofera aer conditionat manual inca din versiunile de baza: Tipo pt Fiat (de la 10.990 euro), respectiv Seduction pt Citroen (de la 11.148 euro). In cazul lui Logan, versiunea de echipare de top Prestige (de la 9.300 euro cu motorul de 1,2 litri) are standard chiar aer conditionat automat – la Citroen se poate opta doar pentru aer conditionat manual cu afisaj digital, iar la Tipo climatizarea automata costa in plus 437 euro.

In principiu, pentru un nivel de siguranta si confort cat mai ok, recomand urmatoarele versiuni pentru cele trei modele:
– Citroen C-Elysee Exclusive (1.6 VTi 115 CP) – pret de lista: 11.988 euro
– Fiat Tipo Easy (1.4 95 CP) – pret de lista: 13.000 euro
– Dacia Logan Prestive (1.2 73 CP) – pret de lista: 9.300 euro

Diferenta de bani este in mod clar in favoarea lui Logan (care ajunge la 10.000 euro daca se mai adauga sistemul de navigatie cu touchscreen Media Nav si pilot automat + limitator de viteza). C-Elysee si Tipo sunt mai scumpe deoarece ofera o ambianta interioara ceva mai reusita (ma rog, vorbim de domeniul low-cost, deci pretentiile in materie de aspect si calitate a fabricatiei si materialelor trebuie coborate destul de mult), dar si o tinuta de drum mai buna. Pe de alta parte, Logan are deja reputatia ca rezista mai bine la drumurile proaste, iar costurile de intretinere sunt mai reduse la Dacia decat la brandurile straine.

In principiu, cred ca e cel mai indicat sa si incercati aceste modele, pentru a vedea pe viu care vi se potriveste (si, pana la urma care va place) cel mai mult. Eu unul cred ca Logan-ul e o alegere foarte pertinenta, cata vreme pretentiile in materie de confort si dinamism nu sunt mari. Altfel, m-as indrepta spre Tipo, incercand sa obtin si un discount cat mai bun.

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *