Alfa Romeo 159 1.9 JTD vs. Saab 9-3 1.9 TTID vs. Volvo S40 2.0d

Userul „fLORIN” vrea să-și schimbe mașina și se gândește la următoarele modele:

salut! ma gandesc sa schimb masina, ajunsa la 170000 km, de 12 ani vechime si motoras 1.4.

as avea 3 optiuni: alfa romeo 159 1.9 jtd de 150 hp, saab 1.9 ttid de 150 hp sau volvo s40 2.0 de 136 hp.

fac minim 30/40000 km pe an, si o voi folosi prevalent pentru deplasari spre serivici si ocazional iesiri. recunoasc ca nu am talpa grea, chiara daca am doar 23 de ani (am avut, si mi-a trecut).

toate cele 3 modele imi plac enorm, nu ai cum sa nu iti placa designul alfa, sau interiorul saab, sau calitatea volvo, doar ca sunt indecis. nu stiu nimic despre ele. am tot intrat pe forumuri sa caut pareri, am auzit ori calde, ori reci.

caut sa un bag multi bani in ea, si recunosc ca masina o tin ca femeia, in puf. daca o sa cada o piesa (ca tot bucata de fier e), nu m-ar interesa daca ar costa mai mult sau mai putin, ma intereseaza sa nu cada iar la 2 luni dupa ce am schimbat-o. sper ca mi-ai inteles ideea.

Iată și răspunsul meu, în continuare:

Salut,

Rulajul anual este foarte mare, intr-adevar, deci prima tentatie este de a alege un diesel. Insa, daca „deplasari spre serviciu” inseamna mediu urban si daca masina va fi utilizata in cea mai mare parte a timpului in oras, pe distante scurte, dieselul (mai ales pt ca vorbim de second hand) nu mai e o alegere asa de buna. Intr-adevar, faptul ca nu ai „talpa grea” reprezinta un avantaj – dar, ca principiu de functionare, un diesel se simte mai bine in regim cat mai constant, nu intermitent. Rezumand, uzura in mediul urban va fi mult mai mare decat in cazul unui motor pe benzina si exista riscuri mari ca economiile facute pe carburant sa fie depasite de cheltuielile care pot aparea cu probleme tinand de injectoare, sistem de injectie, turbosuflanta, filtru de particule, etc.

In ce priveste cele trei modele mentionate, parerea mea este dupa cum urmeaza:
– Alfa Romeo 159 – motor cotat cu o fiabilitate buna; in schimb, masina prezinta riscuri mari de defectiuni in alte domenii, in special daca a fost folosita sportiv (italienii sunt departe de a fi un etalon in privinta calitatii fabricatiei); preturi maricele de service si piese
– Saab 9-3 – platforma tehnica de Opel Vectra, motorizare de origine Fiat (adica aceeasi de pe Alfa 159…); fiabilitatea generala a masinii este ok, preturile sunt mult mai mari decat la Opel
– Volvo S40 – platforma tehnica de Ford Focus (deci e dintr-o categorie inferioara fata de Alfa 159 sau Saab 9-3), motorizare de origine PSA (Peugeot-Citroen), cotata foarte bine ca fiabilitate generala; Focus e considerat un model destul de solid, cu o fiabilitate medie, Volvo plusand la capitolul calitatea fabricatiei, deci tinde sa „tina mai mult cu casa”.

Daca se doreste o masina ok, fara pretentii, accentul cazand pe functionarea cat mai putin problematica, eu unul as alege Volvo S40. Asta si pentru ca motorul e mai putin fortat, deci sunt toate sansele sa reziste mai bine pe termen lung. Atentie, fiabilitatea nu e o chestie fixa :) Depinde mult nu doar de calitatea fabricatiei, ci si de modul in care a fost utilizata/intretinuta masina. Deci e de preferat sa fie cunoscut cat mai in detaliu istoricul masinii.

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *