am pierdut marshul motociclistilor!!!

Vorba unui prieten motard: lucrez în presa auto şi nu ştiam de aşa ceva?! Da, nu ştiam, nu am tv, nu am văzut nici o ştire, nu frecventez site-uri şi forumuri motor… Nu sunt un motociclist înflăcărat, dornic de a petrece timpul în gaşcă cu alţii şi de a fi parte a unui club moto. Să spunem că sunt mai mult genul de lup singuratic, îmi place să fiu eu şi motorul meu :) Cam de aceea nu ştiam de marşul respectiv – m-aş fi alăturat şi eu dacă ştiam, dar asta deja ţine de “mulţi viteji se arată după război”…
Ideea în sine, a marşului de atenţionare, este foarte bună. Însă părerea mea este că majoritatea accidentelor din ultima perioadă s-au întâmplat mai mult din vina celor pe două roţi decât a celor pe patru roţi. Nu neg, sunt mulţi “conservari” idioţi, neatenţi, tâmpiţi, bădărani, cretini, tâmpiţi (na, că mă repet…). Dar şi motociclişti sunt destui fără capul pe umeri.

În primul rând, dacă ai bani, nu înseamnă că poţi cumpăra imediat experienţa. Of course, există nişte cursuri de pilotaj, dar nu devii Valentino Rossi peste noapte. Dacă eşti începător şi te arunci la un motor de viteză, există şanse extrem de mari să păţeşti ceva nasol în primele zile sau săptămâni de riding. Ceea ce, din păcate, se întâmplă în realitate – foarte mulţi începători sunt implicaţi în accidente mai mult sau mai puţin grave, în principal din cauza erorilor lor.

Motivul este simplu: o motocicletă necesită reflexe mult mai rapide decât o maşină. Nu mulţi se pot lăuda că sunt capabili să gestioneze rapid şi eficient o situaţie de forţă majoră pe două roţi. Nu mă număr printre aceştia :) sunt încă începător şi nu mă deranjează să recunosc acest lucru. Drace, şi dacă mă pun la volanul unui Ferrari, la început tot tracasat voi fi de uzina de putere pe care trebuie să o strunesc (îmi amintesc de reţinerile justificate pe care le aveam la volanul unui STi, prima oară când am mers cu o asemenea maşină…).

Orgoliul, domnilor, ăsta cam trebuie strunit. Mulţi semeni pe două roţi îmi spuneau că următoarea motocicletă o să vreau să fie una de 1.000 cmc şi peste 100 CP. Serios? De unde asemenea idei? Este o regulă care spune că, dacă vrei să fii motociclist, trebuie neapărat să o ai mare? Cilindreea şi puterea motocicletei? Forget about it, sunt dume de cartier, bune pentru băieţaşii care se cred mari şi tari în BMW-uri ursuleţ tunate în garaj. Mă întreba un tip cam de 25 de ani cât are motorul meu. “Numai 500? Şi numai 40 CP? Păi eu, după ce îmi iau permisul, îmi iau Ninja de 600 şi de 100 CP!”. Ia-ţi, dude, şi te voi vedea la ştirile de la ora 5, la statisticile accidentelor, că ai încercat să impresionezi (pe cine?) cu motorul tău cool şi viteza pe care o prinzi…

Revenind la marş, am înţeles că dorea să tragă un semnal de alarmă pentru crearea unei legislaţii mai adaptate motocicliştilor. Adică, să avem banda noastră separată? Să se dea toţi din calea noastră? Să fim trataţi preferenţial? Eu aş zice altceva: să se pună accentul pe o instruire mai bună la şcoala moto, iar examenul să fie serios şi să nu îi lase pe tembeli pe străzi. De asemenea, să ne ardă dacă ne băgăm picioarele în el de echipament de protecţie. În plus, să ne facă să conştientizăm că nu ajută la nimic să facem tulumbe prin trafic – pe urmă degeaba încercăm să dăm vina pe “conservari” că nu ne-au observat în oglindă. Şi or mai fi ele destule bube pe care le avem pe cap.

După aceea, da, ne putem ocupa şi de şoferii neatenţi, de cei bădărani sau de cei tâmpiţi. Am putea să le explicăm că, la semafor, trecem printre rânduri pentru că e logic, din moment ce putem, şi nu o facem ca să le dăm lor cu tifla (pe această cale le mulţumesc încă o dată celor care, din proprie iniţiativă, dau de volan cât să îmi facă loc să trec). Sau că, atunci când opresc maşinile pe dreapta, ar fi bine să fie mult mai atenţi când deschid uşa, ca să nu intre vreun motociclist în ea. Ori că, pe ploaie (şi nu numai), nu e ok să stresezi un motociclist, dacă acesta merge încet, pentru că riscul de derapaj e mult mai mare. Şi mai sunt destule ciocane în cap de dat şoferilor… Dar şi în capul altora: fuck gropile nasoale, fuck asfaltul post, deformat de maşinile grele, fuck şinele de tramvai!!!
Hai, că iar încep să mă plictisesc de peroraţiile mele :) Cert este că voi încerca să urmăresc subiectul ăsta şi repercusiunile sale. Nu sunt extaziat că a apărut acolo şi Tăriceanu, a profitat doar de încă un eveniment pentru campania sa de imagine. Dar poate că va contribui şi el, cu un 1% acolo, la deschiderea minţilor celor care fac legi.

O prietenă îmi spunea că trebuie să fii cel puţin nebun ca să mergi cu motocicleta. Eu cred că este o imagine denaturată a motociclismului, pe care, din păcate, o îmbrăţişează mulţi dintre cei care merg pe două roţi. Riscurile de amorul artei mi se par de condamnat. Acum suntem pe final de sezon, dar pun pariu că vor mai fi cruci de pus la destule căşti până la sfârşitul anului. Pentru că ăştia suntem şi, până nu ne schimbăm noi mentalitatea, nu o vom schimba nici a opiniei publice despre noi.

Cât despre mine, voi schimba Kawasaki-ul cu o Honda Hornet, penultima generaţie, care este febleţea mea. Asta în cazul în care nu mă voi îndrăgosti prea mult de ER5-ul de acum, de care am început să mă simt extrem de ataşat. Fără nici o aluzie freudiană :) Tuturor, asfalt uscat şi riding fără griji!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *