Audi A5 readuce coupe-ul la Ingolstadt

Audi Coupe rămăsese doar o amintire pentru nemţi. O amintire plină de succese competiţionale în anii de glorie ai motorsportului, o amintire care a făcut celebru logo-ul “quattro”. Îmi puteţi contrazice titlul aruncându-mi în faţă TT-ul – însă amatorii de Audi ştiu că veritabilul Coupe era bazat pe berlina Audi 80, avea patru locuri şi mult confort, iar stilul clasic şi proporţiile calculate erau dedicate oamenilor echilibraţi.

La fel şi cu noul Audi A5, bazat pe platforma viitorului A4: nu surprinde prin nimic, fiind un coupe în trei volume clare, oferă patru locuri, spaţiu şi lux, imaginea Audi nu este deloc denaturată, iar tracţiunea integrală quattro sau motorizările diesel performante vor face parte din panoplia tehnică. Aşa încât BMW 330xd Coupe nu mai este singurul mutant dedicat sintagmei “diesel sportiv sigur”.

Mă miră insistenţa producătorilor de prestigiu în această nişă, a coupe-urilor bazate pe berlinele de clasă medie, în condiţiile în care fenomenul coupe-cabrio a luat un avânt foarte mare. O fi de vină trendul “single” din ţările civilizate, unde căsătoria devine din ce în ce mai demodată. Dar, cel puţin în cazul Audi, breakurile au mult mai mare trecere, arătând destul de sportiv.

A5 va fi cel mai clasic dintre competitorii săi: Mercedes CLK va fi bazat pe noul C-Class şi va primi elemente de design de la foarte apreciatul CLS; BMW Seria 3 Coupe arată mai dinamic şi parcă readuce designul BMW în matca îndrăgită de fani; Peugeot 407 este impunător şi fluid; Alfa Romeo Brera aduce a hatch-coupe, fiind chiar originală; Mazda RX-8 nu prea avem cum să o aducem în discuţie; Opel poate va scoate în serie un coupe bazat pe conceptul GTC.

Eventual Honda Accord Coupe sau Toyota Camry Coupe să rivalizeze ca şi clasicism, dar astea sunt dedicate americanilor. Hopa! Să fie oare noul A5 încă o armă care, alături de Q7, vrea să câştige teren pe piaţa de peste ocean? Tot ce se poate. Deocamdată este o vitrină excelentă pentru concurenţă şi fanii Audi, care astfel pot descoperi lejer ce le rezervă viitorul A4. Şi am impresia că Seria 3 sau C-Class vor fi puse în dificultate de A4. Alături de Lexus IS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *