Avem curse internaţionale, dar în partitură autohtonă

Adică:

– nemţii vin şi construiesc totul de la A la Z, Vanghelie face scandal pe tema aprobărilor; motiv de reclamă şi imagine gratis pentru PSD şi populismul de prost gust

– biletele se epuizează imediat, dar vremea le dă peste cap planurile şi echipelor, şi spectatorilor; că aşa-i când funcţionează legea lui Murphy

– accidente peste accidente pe pistă, ceea ce nu îl împiedică pe jurnalistul român să compătimească maidanezul trade-mark Bucureşti care a apărut în calea bolizilor; bine că nu a fost vreun aurolac trezit din somn, că altfel o păţea FIA!

– prea multă pâine şi circ i-a făcut pe români să nu vină masiv la urne, cu toate acestea, a câştigat Băsescu, lucru de aşteptat; cine a câştigat cursele de pe Bucharest Ring, habar n-avem, important a fost show-ul maşinilor de sute de mii de euro accidentate spectaculos

Trecând peste toate remarcile acide şi punctele negative ale weekendului sportiv din jurul Casei Poporului, sper că s-a demonstrat un lucru: în România este nevoie de un program dedicat sporturilor cu motor, ceea ce înseamnă, în primul rând, un circuit serios. Şi nu unul amenajat pe stradă, cu parapeţi care penalizează greşelile şi care are în centru un simbol al comunismului şi, mai nou, al tupeului celor 322.

Nu, avem nevoie de cel puţin un circuit dedicat maşinilor şi motocicletelor. Care nu ar însemna doar curse auto, ci şi foarte necesare cursuri şi instructaje pentru şoferii obişnuiţi. I se pare cuiva prea scump sau neverosimil să plătească 100 euro pentru o zi în care învaţă ce este ABS-ul, cum poate manevra maşina în situaţii de urgenţă sau deprinde de la piloţii experimentaţi principalele elemente ale unui condus rapid în siguranţă? Sau, dacă ai porniri de pilot de duminică, nu mai bine dai 100 RON pe oră ca să-ţi epuizezi hormonii motorizaţi în condiţii sigure?

Ceea ce înseamnă că promovarea acestei idei nu ar trebui să pună atât de mult accent pe idealurile ca România să intre în Marele Circ. Să o luăm pas cu pas – primii deja au fost făcuţi, cu mini-circuitele de karting. Următorul pas ar fi schimbarea mentalităţii şmechere a celor care miros afaceri ţepare, pe bani publici. Poate că, dacă a rămas Băse încă doi ani la cârma ţării, vom trăi s-o vedem şi pe asta în România: curăţarea mentalităţilor.

Poate… deşi, cu politica mafiotă care încă ne aruncă praf în ochi, s-ar putea să rămânem ani buni de acum încolo cu surogatul Bucharest Ring. Care e bun ca idee de pornire, însă nu e viabil pe termen lung.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *