BMW M Power – filosofia noului mileniu

BMW Motorsport are un renume greu la ora actuală pe şosele. Orice BMW cu inscripţie M îşi atrage imediat respectul, iar proprietarul devine simpatic, pentru că, teoretic, este un cunoscător.

Filosofia celor de la BMW era simplă: maşinile lor sunt sportive, însă M le face şi mai sportive. Astfel au apărut şi s-au perpetuat două specii, devenite mituri, BMW M3 şi BMW M5.

110.jpg

M3 reprezintă vârful de gamă pentru seria de berline de clasă medie BMW Seria 3. A evoluat de la un patru cilindri în linie pe E30 până la un şase cilindri pe E46. De fapt, această configuraţie, în şase cilindri, a rămas o caracteristică dominantă a lui M3, ajungând de la 286 CP pe E36 până la 343 CP pe E46. Adică un motor aspirat care friza limita bunului simţ, de 100 CP/litru! :)
27.jpg

M5 este, cum altfel, top modelul Seriei 5. A pornit cu şase-le în linie de 286 CP, generaţia E39 (my favourite!) s-a prezentat la raport cu un V8 de 400 CP, iar acum s-a ajuns la un V10 de peste 500 CP. De la generaţie la generaţie, evoluţie în număr de cilindri şi cai putere

34.jpg

Aici voiam să ajung, la evoluţie. Noul M3, bazat pe generaţia actuală E90, va renunţa la celebrul “şase în linie” în favoarea unui V8, care va dezvolta peste 400 CP. Nici nu ar fi de mirare să fie vorba despre V8-ul anteriorului M5, dar deocamdată astea sunt supoziţii.
Ce este de remarcat: M-ul se va diversifica. Nu mă refer la variantele Z3 M, pentru că acelea erau vectori de imagine bazaţi, oricum, pe mecanica Seriei 3. Nu, M-ul va deveni mai accesibil, pentru că va apărea pe Seria 1. That’s right, dacă şasele în linie dispare de pe Seria 3, înseamnă că are loc sub capota lui Seria 1. Deocamdată, cel mai tare Seria 1 este 130i, cu 265 CP. Deci e loc de mai bine, adică de 300 CP. O bombiţă din asta va eclipsa şi “ursuleţul” M3 (la vremea sa o maşină redutabilă), şi restul concurenţei compacte.

45.jpg

Totuşi, nu cred că se va numi M1 :) Pentru că modelul originar cu aceasă denumire este din alt film şi alt spaţiu…
53.jpg

Bun, dar mai circulă nişte zvonuri, de data asta ţinte fiind Seria 7 şi X5. Dacă pentru un M7 nu bag mâna în foc (ar fi mai mult o chestie de orgoliu, o armă împotriva S-ului AMG, de la Mercedes), de X5 M sunt sigur că va apărea. Pentru că X5 este unul dintre cele mai tari modele ca imagine la ora actuală pentru BMW, iar M ar fi cireaşa de pe tort. Având în vedere succesul lui X5 4.8iS, viitorul X5 M va cam rupe gura târgului. Târgului de oameni cu dare de mână, pentru care un SUV hiperpotent, rival serios al lui Porsche Cayenne, reprezintă o investiţie sigură în imagine…

62.jpg
Pe viitor, sunt curios dacă departamentul M va ajunge şi la configuraţia V12. Escaladarea puterii continuă demenţial, deci un M7 V12 nu ar fi exclus, deşi e cam superflu… Dar şi mai interesantă va fi convertirea literei M la soluţiile alternative de propulsie. Pentru că presiunea ecologică este din ce în ce mai mare.

Până una alta, să vedem noul M3 şi după aia mai vorbim. Despre M, evident.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *