bond. james ford bond

Nu, nu este o greşală, ultimul film cu James Bond a fost utilat din plin cu maşini din panoplia concernului Ford. Trec peste criticile cinefile – deşi de felul meu devorez un film de la cap la coadă, “Casino Royale” se numără printre filmele plictisitoare pentru mine.

Aşa că mi-am satisfăcut curiozitatea şi am verificat dacă, într-adevăr, reclama a ajuns atât de departe încât un constructor să monopolizeze tot ce mişcă pe patru roţi într-un film. Recunosc, şi BMW a profitat de filmele cu Pierce Brosnan în rolul lui Bond, dar nici chiar aşa.

Principalul punct de atracţie este apariţia în avanpremieră a viitorului Ford Mondeo, în câteva cadre doar, dar suficient de elocvent, cam ca o reclamă modernă la o maşină. Asta chiar nu ar fi un bai, dar grădina lui Ford este mare, cam după cum urmează:

Land Rover Defender (la început, în scena din Uganda, cu Le Chiffre)

în parcarea de la hotelul unde ajunge Bond cu noul Mondeo, orice maşină care apare în prim plan este a concernului cu sigla albastră în formă de prună: Ford Expedition, Jaguar S-Type, Range Rover Sport (maşină pe care o “parchează” într-un alt Jaguar), Lincoln Continental, Ford Contour, etc

la masa de poker câştigă, culmea, chiar un Aston Martin DB5, maşina primului James Bond (care, în anii ’70, nici măcar nu aparţinea de Ford)

taxiurile folosite sunt Ford

poliţia şi pompierii au sigla Ford pe maşinile lor

camionul cu kerosen este, cum altfel, Ford

pe parcurs, în orice cadru de pe şosea care depăşeşte douş secunde, este musai să vedem un stop, un spoiler sau un parbriz al vreunui model din familia Ford (deşi, la un moment dat, în prim plan trona un Chrysler Pacifica – cred că a fost o scăpare a marketingului!)

Şi asta doar până la jumătatea filmului, nu ştiu dacă o să mai am chef să urmăresc şi restul, până la final.

Mă întreb oare ce alte firme au plştit bani grei pentru exclsivitate în acest film. Utilajele şi macarele de pe şantiere or fi fost Caterpilar? Avioanele erau Boeing toate? Armele erau ale unei companii cunoscute? Hainele, pantofii, cravatele, ceasurile, genţile…

Pricepându-mă doar la maşini, nu mă pot pronunţa cu privire la restul obiectelor. |nsă îmi este destul de clar că acest ultim film cu James Bond este pur şi simplu o producţie cinematografică de mâna a doua înţesată de publicitate, mai mult sau mai puţin mascată. Cam ca o revistă ale cărei pagini de conţinut sunt un fel de umplutură pentru paginile de publicitate, că doar astea aduc banii.

James Bond – un brand care ar trebui să vândă alte branduri. Sau poleială pentru fraierii complexaţi care caută modele de viaţă. Nu am nimic cu Ford sau alte mărci din patrimoniul concernului, dar, sincer, mă aştept ca noul Mondeo să nu se bazeze doar pe imaginea creată de Bond. Sau măcar să nu se exagereze cu asta în campaniile publicitare.

Am un feeling că tocmai asta se va întâmpla. Pasul doi va fi dezamăgirea clienţilor, când vor descoperi că la volan nu sunt nici măcar o idee mai aproape de idealul Bond. Sau poate că inerţia va fi aşa de mare, încât acţiunea următorului film cu agentul 007 se va petrece mai mult prin maşini chinezeşti?!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *