Ce mașină din 2010 încoace, pentru drumuri lungi, la 8.000 de euro?

Userul ”solomes” pune următoarea întrebare:

Buna ziua, va rog sa imi dati un sfat: as dori sa cumpar o masina second hand an 2010/2012/2013 in pretul de max 8000 eur. Eu circul destul de putin prin oras , masina as vrea sa o folosesc mai mult pentru deplasari si concedii.Ce marca de masina imi recomandati , care sa consume relativ putin dar sa fie confortabila. As vrea o masina cu conditii de interior bune . Ce parere aveti de Dacia Duster?
Va multumesc

Răspunsul meu este următorul:

Buna seara,

Imi dati prea putine date ca sa va pot face o sugestie cat mai apropiata de doleantele dumneavoastra. Principial, o masina buna in general la drum bun si care sa fie confortabila si cu conditii de interior bune (deci spatioasa) gasiti in clasa compacta si medie sau in domeniul crossover-SUV. Pentru ca veti utiliza masina foarte putin in oras si mai mult la drumuri lungi, ar fi indicata o motorizare diesel – dar, sincer, in urma scandalului actual vw, cu motoarele diesel, eu estimez ca vor creste preturile la motorina si motoarele diesel nu vor mai fi prea avantajoase fata de cele pe benzina. In plus, riscurile de probleme la un motor diesel modern (dupa 2010, ceea ce inseamna ca e dotat cu sistem de injectie common-rail, poate si filtru de particule) sunt clar mai mari si mai costisitor de remediat decat la un motor pe benzina.
Cand vorbim de pretul de maximum 8.000 de euro, trebuie sa luati in considerare ca, daca aduceti masina de afara, va trebui platita taxa auto (timbrul de mediu), care pentru motoarele diesel este mai scumpa. Deci includeti timbrul de mediu in cei 8.000 de euro sau ii considerati separat? (aceeasi intrebare si pentru costurile cu adusul masinii) Daca masina este deja inmatriculata in Romania, taxa auto cel mai probabil este platita – dar atentie, daca este recuperata de proprietar, mi-e teama ca legea cretina va obliga sa o platiti dumneavoastra…

In ce priveste Dacia Duster, marele dezavantaj al acestei masini tine de disconfortul la viteze in regim de autostrada, pentru ca are o aerodinamica proasta. E un SUV ieftin, ceea ce se vede in calitatea materialelor, facute sa reziste bine la noroi si mizerie, dar ambianta generala nu e placuta, iar zgomotele sunt maricele. Comportamentul pe sosea este decent, Duster facand o figura mult mai buna cand se iese de pe asfalt – dar, daca nu va intereseaza iesirile si aventurile, deja nu prea mai e un avantaj garda la sol mare si tractiunea integrala (s-ar putea sa va ajute in conditii mai grele iarna, dar si atunci depinde foarte mult de cauciucuri si de ”piesa” dintre volan si scaun daca se iese dintr-o situatie delicata). La 8.000 de euro e destul de greu sa gasiti exemplare intr-o stare convenabila (adica rulaj mediu de circa 20.000 km/an si fara probleme de rugina sau lovituri, mai ales pe dedesubt). La banii astia gasiti mai degraba motorul pe benzina de 1,6 litri decat dieselul de 1,5 litri – benzinarul e cam ”sugativa”, dar fiabilitatea lui este excelenta si iarna nu pune problemele pe care le poate avea dieselul din cauza temperaturilor scazute. In cazul Duster-ului, eu recomand versiunea 4WD, insa, daca intentionati sa-l folositi doar ca masina de strada, versiunea 2WD (fara tractiune integrala) este ok – cu amendamentul ca suspensia spate nu este independenta, deci va fi afectat putin confortul pe denivelari.

Alte alegeri la 8.000 de euro (masini in stare buna, daca nu chiar optima) as vedea din domeniul breakurilor sau sedanurilor de clasa compacta, cum ar fi VW Golf Variant, Opel Astra Tourer, Ford Focus Tournier, Renault Megane Break, Skoda Octavia Combi (cam cea mai spatioasa). Motoarele diesel, dupa cum ziceam, sunt mai indicate pentru drumurile lungi, dar la banii astia e mai probabil sa gasiti masini cu un rulaj foarte mare, deci cresc riscurile ”loteriei” second hand. Eu personal as alege Focus pentru manevrabilitate sau Octavia Combi pentru spatiul foarte mare. La capitolul SUV-uri ar fi unele oferte din categoria SUV-urilor compacte: Chevrolet Captiva, Hyundai ix35, KIA Sportage, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai sau poate chiar si X-Trail, Opel Antara, Renault Koleos, Skoda Yeti, Subaru Forester, Toyota RAV4, VW Tiguan. Totusi, la acesti bani nu cred ca gasiti in aceasta categorie decat masini foarte ”hartanite” si in conditii cam proaste. Motorizarile pe benzina sunt de evitat, in general sunt gurmande pentru ca vorbim de masini mai grele si cu un gabarit mai mare, deci o aerodinamica mai proasta la viteza.
Cam atat din partea mea, spor la cautari.

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *