Ce părere aveți despre Audi A4 B7 1.9 TDI?

Fabian este interesat de berlina germană și mă roagă să îi dau câteva ”hinturi”:

Buna ziua,
Am vazut ca aveti cunostinte elaborate despre o varietate de masini. Chiar daca ati spus ca preferati sa indrumati in achizitii de masini noi as vrea sa va intreb ce parere aveti despre Audi a4, b7 ,1.9 Tdi ,SH.
Am nevoie de masina pentru drumuri relativ lungi, nu pt oras si nu doresc varianta kombi din motive de design si pt ca pare mai degraba o masina de familisti. Vreau sa o aduc din Germania, prin intermediul unui prieten in care pot sa am incredere ( desi nu stiu exact in ce proportie ajuta) . Momentan imi permit sa ofer strict pt achizitia masinii de afara, 6500 euro , + 200 euro. Nu includ aici taxa de drum, timbru etc. As prefera sa fie de prin 2005-2007 pt ca daca adaug emisiile si sa mai fie si din 2008 ajung la peste 1000 euro taxa de timbru. Orice hint e bine venit. ….Sunt constient ca cel mai probabil in pretul asta n`o sa gasesc ceva sub 200k km rulati.. Eu fac anual maxim 15k. Multumesc anticipat!!

Pare destul de în temă, deci nu am prea multe să îi spun:

Buna seara,

In primul rand trebuie spus ca generatia B7 este, de fapt, faceliftul lui B6 – deci practic platforma tehnica a fost lansata pe piata in 2000, iar in 2004, cu ocazia faceliftului, au fost aduse imbunatatiri minore. Ca idee, Seat Exeo era o reciclare a acestui A4, semn ca, totusi, a fost o generatie cu destul de multe argumente – chiar tin minte ca, la lansarea masinii in Romania, mi s-a parut foarte evoluata la capitolul calitate a fabricatiei si oferea un bun comportament rutier (nu ca si BMW Seria 3, dar pe aproape, laudabil dat fiind ca A4 era cu tractiune fata).

In ce priveste fiabilitatea acestei generatii, lucrurile stau in general de la bine in sus (principial, faceliftul intotdeauna rezolva multe hibe ale ”tineretii”). S-ar putea ca electronica legata de aerul conditionat automat sa faca nazuri, iar in domeniul mecanic mai sunt probleme cu cutia manuala, in timp ce versiunile automate sunt de evitat, deoarece sunt greu de diagnosticat si scump de remediat. Motorul 1.9 TDI a fost oferit pe facelift doar in versiunea de 116 CP (deci la revedere cea de 101 CP sau de 130 CP, sunt valabile doar pentru pre-facelift). Din punctul meu de vedere este un motor decent pentru o berlina de clasa medie, dar nu va satisface pornirile sportive. Ceea ce poate fi un avantaj pentru fiabilitate, deoarece e posibil ca precedentii proprietari sa fi fost cuminti, deci modelul vizat sa nu fie prea uzat.

Ca hint, nu kilometrajul general e primordial, ci mai degraba media anuala care reiese raportand rulajul la vechime. Pentru o astfel de masina o medie de 20-25.000 km/an este rezonabila – sub media asta e mai probabil sa fie dat kilometrajul inapoi decat sa fie o super-oferta; peste media asta deja vorbim de o masina birjarita cam mult. Pe piata cred ca se gasesc mai multe breakuri decat berline, mai ales ca a fost o masina foarte apreciata de firme. Si aveti dreptate, sub 200.000 km veti gasi foarte greu ceva… hai sa zicem 150.000 minimum, dar tot va trebui sa pastrati 1.000-1.500 de euro pentru eventuale interventii – principial, la achizitia unei masini diesel este bine sa se schimbe distributia, indiferent de ce spune cartea de service (mai nou, si asta e foare usor de falsificat).

Un alt hint ar fi ca prietenul dumneavoastra sa evite handlerii de natii diverse (de la arabi la rusi). Riscurile sa gasiti o masina cosmetizata sunt mult mai mari la acestia decat la handlerii nemti get-beget (desi au inceput si astia sa apeleze la mishmashuri…). Verificarile tehnice vizuale sunt binevenite, dar numai un specialist isi cam da seama daca a fost sau nu un accident serios. Atentie la semnele de uzura ale interiorului, volanul si scaunul pot spune multe.

Altceva, sincer, nu mai am ce sa spun, decat spor.

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

3 Comments

  • Printre informatiile aspectele cruciale pe care autorul a uitat sa ti le mentioneze se numara:

    – Motorul nu are nici o legatura cu precedentele motoare 1.9TDI de pe A4 B6, fie ca vbim de 101 sau 131 de cai.
    -Motoarele de pe B7 sunt dispuse transversal si nu longitudinal ca la B6. Ce inseamna asta? Pe scurt, deficiente de ungere, constientizate si usor ignorate din proiectare. (Valabil la majoritatea motoarelor VAG transversale). Au incercat sa rezolve dispunerea maselor dar au creat alte dezavantaje care, din pacate, atrag dupa sine probleme grave in anii de exploatare.
    – Injectia este diferita
    – Probleme foarte multe semnalate la motorul de 116 cai de pe B7 – axa came, tacheti, pompa ulei si multe altele de care “vechile” motoare ale B6-ului nu au auzit decat in cazuri extreme, de proasta mentenanta.

    Concluzionand, modelul a4 B7, in materie de motoare diesel in 4 cilindri a fost execrabil, un esec total. Fie ca vbim de 1.9, fie de cel de 2.0 – care a fost extrem de prost(ex. cod BRD). Nu recomand!

    • Multam pentru completari, sunt detalii pe care nu le cunosc deoarece nu lucrez in service si nici nu petrec timp pe forumurile proprietarilor diverselor marci auto, decat rareori.
      In alta ordine de idei, incerc sa ma feresc de verdicte atat de severe, deoarece fiabilitatea masinilor variaza foarte mult de la caz la caz, fiind influentata in primul rand de modul de utilizare si de mentenanta a vehiculului. Insa si eu sunt de acord ca, in ultimii ani, fiabilitatea masinilor lasa din ce in ce mai mult de dorit, in principal din cauza complexitatii mult mai ridicate, dar si din cauza unor carente de proiectare/fabricare, pe care constructorul le descopera in timp.
      Motto-ul meu pentru domeniul auto este ”toate masinile sunt proaste, dar unele mai putin decat altele” – e o parafrazare a unui celebru citat al lui Napoleon…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *