Ce sa cumpar: Audi A6 Avant sau BMW Seria 5 Touring?

Mailul următor vine din Brașov:

Sunt in cautarea unui break mai bine zis audi a6 avant 3.0tdi quattro din 2010 adica faceliftul , cu maximum 120.000km  care ulterior sa il achizitonez din autohausurile din germania la un pret intre 21.000-25.000 euro.

Momentan am un vw sharan 1.9tdi 4motion din 2008 dar are 235.000 de km si l-as vinde ,are piele,cutie manuala e full mai bine zis.

Cea mai buna varianta la care mam gandit este un bmw 530d touring f10 din 2011 dar nu imi permit 530dxdrive costa cu 5000 de euro mai scump , touringul  costa 25.000 de euro l-am gasit deja in germania la bremen cu 150.000 de km full cu piele ,scaune ventilate ,navigatie profesionala si multe alte optiuni pe care nemtii si le-au permis sa le puna. FOARTE important este ca bmw onsuma mult mai putin decat audi.

Ce sfaturi imi poti da?

 

Well, primul lucru pe care îl remarc este comparația oarecum eronată între cele două modele: adică a treia de Audi A6 (cu varianta facelift produsă între 2008 și începutul lui 2012) versus a cincea de BMW Seria 5 (nume de cod F10 pentru berlină sau F11 pentru breakul Touring, produsă din 2011 încoace – acum, în 2013, a primit un ușor facelift).

 

BMW Seria 5 Touring F11 (2011-2013)

 

Dacă vorbim de generația Audi A6 construită până în 2011, ar fi mai corect să facem comparația cu BMW Seria 5 E60/E61, cu faceliftul produs între anii 2007-2011). Altfel, este normală diferența de preț între A6 și Seria 5, pe care ai sesizat-o în mail, deoarece ai comparat o mașină mai veche cu vreo 6-7 ani ca și concepție față de modelul BMW – chiar dacă faceliftul mai scade teoretic diferența, până la urmă un facelift nu este decât o îmbunătîțire deloc substanțială a ideii de la care s-a pornit…

 

BMW Seria 5 Touring E11 facelift (2007-2011)

 

Revenind la Audi A6 Avant, limita de 120.000 km pentru o mașină cu 3 ani vechime corespunde unui rulaj mediu de vreo 40.000 km/an, ușor peste media acestei categorii de mașini, dar în limite normale.

 

Audi A6 Avant facelift (2008-2012)

 

Nu știu dacă am înțeles corect ce înțelegi tu prin ”autohausuri”: handleri sau dealeri specifici Audi? În al doilea caz este normal să găsești mașini mai scumpe, dar ai și o garanție ușor mai mare că iei o mașină cu mai puține riscuri. În primul caz, însă, există și oferte ok la 20-21.000 de euro – considerând mașini având cutie automată și un echipament de top.

 

Cam la aceiași bani găsești și un 530d xDrive E61, din 2010, cu un kilometraj similar și cu același nivel de dotări. Însă depinde ce vrei mai mult: spirit sportiv și originalitate, caz în care recomand BMW-ul, ori siguranță mai bună și o calitate mai ridicată, caz în care sunt de părere că sistemul quattro al lui A6 Avant e superior, iar materialele au o calitate superioară.

 

În privința consumului, A6 Avant 3.0 TDI din 2010 stă mai bine pe hârtie decât 530d xDrive din 2010, dar, sincer, cred că în realitate diferențele ar deveni de-a dreptul insesizabile. Seria 5 mai nou evident că ar motorul optimizat, de aceea afișează un consum mai redus (din nou, diferența este mult prea mică în condiții reale, pentru ca să mai conteze ca factor primordial). Dacă, totuși, pui accent mare pe consum, poți lua în considerare și versiunile mai puțin potente: A6 2.7 TDI, respectiv 525d.

 

În rest, nu prea văd ce alte lucruri te-ar mai putea ajuta, deoarece ambele modele, și A6, și Seria 5, fac parte dintr-o categorie de mașini costisitoare ca întreținere, pentru care cel mai probabil vei dori să faci CASCO. În plus, fiabilitatea mecanicii nu e o problemă prea mare față de cea a electronicelor…

 

Eu personal, dacă ar fi să aleg între un A6 Avant și un Seria 5 Touring, aș merge pe prima variantă. Însă, pentru condițiile din România, m-aș gândi puțin și la versiunea A6 Allroad Quattro, just in case :)

 

Spor la alegere

2 Comments

  • totusi, daca pui un accent mare pe consum, ia-ti un matiz. la o masina de 20mii e “FOARTE” important consumul? spor la pus xenoane si aripioare din alea de rechin :) se stie ca o masina nu se considera “full” daca n-are aceste accesorii.

  • buna ziua multumesc pt raspunsul dat si pt sfaturile date
    am mers pe varianta 530d touring f11 din 2011
    care desigur l-am achizitionat in 2013 iulie ,cu mica exceptie masina avea un rulaj de 144.500 km fabricat in 2011 februarie putin peste medie ,are cutie manuala in rest aproape full la un pret de 27.500 cu tva bine am luat-o pe firma si sa scazut tva 19%
    ce zici a fost aleger ea perfecta? am ales bmw pt performante sportive mai bune de cat audi a6 avant 3.0tdi c7

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *