Cine e Oraan

Răspund la apelativul Oraan Mărculescu (oraan = anagramă de la a.aron, don’t ask me more). Născut sub semnul vărsătorului, în iarna lui ’78. Văzut lumina dimineţii la Slănic Moldova (mamă ardeleancă -tată moldovean), dar crescut în Maramureşul istoric din fragedă pruncie. Moroşan convins, fost destoinic şoim al patriei şi pionier comandant de detaşament – idealismul a rămas, cravata roşie a dispărut. După liceu, m-a atras politehnica din capitală și uite că de atunci m-am bucureștenizat.

Părinţi profesori de română, care mi-au inoculat ideea “meseria – brăţară de aur”. “Brăţările” mă leagă de meserie, cu aurul am fost păcălit, iar prin perioada ”ca la 20 de ani” îmi făcusem un motto personal “într-o viață anterioară am fost ori câine, ori bmw”. După ce am împlinit 30 de ani, m-am ”lepădat” de acest motto copilăresc și am adoptat altul, mai ingineresc: ”toate mașinile sunt proaste, dar unele mai puțin ca altele”. Acum, în apropiere de 40 de ani, mă interesează tehnologiile nepoluante, drept pentru care am demarat proiectul personal Ecoprofit.ro.

Pasiune devastatoare şi longevivă, începând de pe la 5 ani: maşinile. Alte pasiuni: desenat maşini, decupat maşini, jucat cu maşinuţe, demontat şi construit maşinuţe, etc. plus altele (şah, cărţi, baschet, documentare, etc). Luat B-ul și-apoi A-ul, am trecut prin faza motociclismului, iar apoi a aventurilor offroad. Mai nou, sunt ahtiat după mașinile electrice și încerc să nu ratez nicio astfel de noutate.

Stare civilă: căsătorit (cam târzior, pe la 36 de ani), fără copii (deocamdată), avem un câine (”cel mai frumos câine din lume”, precizarea soției).

Studii: grădiniţă, școală generală, liceu – toate la Sighetu Marmaţiei (nu acolo se agaţă harta-n cui, ci undeva la ucraineni!). Facultate: de Transporturi – Autovehicule Rutiere (pentru unii sunt un porc politehnist, so what?), începută la Bucureşti, terminată la Cluj (YES! Clujul rulez ca viaţă de student!). Prin urmare, am patalama de inginer auto – dar nu mă puneţi să vă repar maşinile!

Vă pot ajuta, însă, în alegerea uneia: CLICK AICI PENTRU ÎNTREBĂRI

Experienţă jurnalistică in domeniul auto (trecând peste faza de autodidact devorator de teancuri de reviste auto străine şi româneşti):

  • Primele tatonări: revista Autoexpert, la lansarea acesteia în 1999, după care m-am implicat mai serios din 2000
  • Alt nivel: revista ProMotor, din 2004
  • Scurte colaborări cu revista ”Bilanț” (realizată de Carmen și Constantin Rudnițchi), cu BMW Magazin și cu altele
  • Un cu totul alt nivel (mulți m-au considerat nebun că am trecut din print pe online): site-ul auto.ro, sub egida Netbridge, în 2005 (păcat că nu am mai prins lansarea online a acestuia, deoarece am plecat… vezi în continuare unde)
  • Din 2006: revenire sub umbrela Media Pro, în nou formata firmă de internet Media Pro Interactiv, ca project manager al site-ului www.promotor.ro, regândit de la zero. După care senior editor în cadrul ProMotor (revistă+site), în cadrul noii companii Mediafax Group.
  • Din 2014: renunțare forțată la ProMotor și demararea proiectului personal Ecoprofit.ro
  • Între 2014 și 2015: scurtă experiență de colaborare la mercedesblog.ro, urmată de una puțin mai lungă ca redactor șef la AutoExpert Flote (revistă B2B pe care am transformat-o în FloteAuto, înainte să mă retrag)
  • Din vara lui 2015: implicare totală în Ecoprofit.ro

În final: gândiţi-vă la purceluşul din desenele animate warner bross “That’s all folks!” … 4now…

P.S. cei care au nevoie de sfaturi pentru alegerea mașinii, CLICK AICI PENTRU ÎNTREBĂRI

P.P.S. cei care vor să știe ce și cum cu poluarea, CLICK AICI PENTRU ECOPROFIT.RO

19 Comments

  • salut as vrea sa mi dati un sfat as vrea sa mi cumpar un opel vectra c 1,8 benzina ecotec anul 2002 mina a 2 ce sfaturi puteti sa mi dati,mersi mult

  • Buna seara. Intrebarea mea este daca un Ford Ka din 2004-2005 consuma mai putin decat unul din 2000-2001 cu toate ca au aceeasi capacitate cilindrica. Ma intereseaza deoarece as vrea sa imi achizitionez o masina si nu stiu ce este mai rentabil. Sau daca este mai bine sa iau un Vw pe la 1500 euro? Multumesc

    • Buna seara

      In teorie, modelul mai recent consuma mai putin, cam cu o jumatate de litru la suta de kilometri. Adica pana in 2003 Ford Ka a fost echipat cu motorul de 1.299 cmc si 60 CP, cu un consum mediu teoretic de 6,5 litri/100 km, iar dupa 2003 a primit motorizarea de 1.297 cmc si 69 CP, creditata cu un consum mediu teoretic de 5,9 litri/100 km. In practica, nu cred ca diferenta de consum va fi sesizabila, dar modelul dupa 2003 e imbunatatit sensibil ca performante, calitate si manevrabilitate.

      Personal nu consider Ford Ka o masina care sa merite prea mult, deoarece foloseste platforma tehnica a lui Fiesta, insa e mai putin practica si are probleme mari cu rugina si sistemul electric. Recunosc, are un aspect dragut, mai ales pentru fete, dar “mofturile” lasa foarte repede locul regretelor ca nu s-a mizat mai mult pe pragmatism la alegerea masinii…

      Nu stiu daca e mai bine de luat un model VW pe la 1.500 de euro, la banii astia se poate gasi Lupo, care arata mult mai serios si promite o fiabilitate mai buna. Insa si in acest caz consider ca modelul din care deriva, Polo, e mai reusit.

      • Buna,

        Vreau sa cumpar o masina pentru familie cu doi copii mici .Va folosita mai mult in oras si cateva iesiri in afara in total 15000 km /an.
        Bugetul este mic (2500 Eur) si stiu ca nu ma pot astepta la o masina minune.
        Atat mie cat si sotiei ne-a placut Honda Jazz 1.4 (2002-2003 ma gasit in bugetul nostru) am urcat in ea am vazut ce incape in portbagaj.Te surprinde.
        O alta varianta este Skoda Fabia Combi 1.4 benzina 75cp sau 101 cp.
        Desi la capitolul spatiu pt pasageri Jazz-ul este foarte generos la potbagaj e mai mic ca Skoda.
        Nu stiu cum este intretinerea masinilor Honda in Ro ,reparatiile nu doresc sa le fac doar la reprezentanta.Iar piesele unii spun ca sunt mai scumpe altii ca ar fi la fel ca la orice masina.
        Pe forumul honda din romania fanii honda sunt multumiti de Jazz.
        In ,,piata” in schimb nu prea o recomanda lumea desi toti sunt de acord ca sunt fiabile.

        Ma poti ajuta e rog cu cateva sfaturi din experitenta ta?
        Multumesc anticipat.

        • E dificil de dat niste sfaturi pertinente, cata vreme vorbim de masini foarte vechi – la 2.500 de euro intram in categoria peste 10 ani si motorizari mici, deci lente. Avand in vedere ca vorbim de o familie cu doi copii mici, sincer, lipsa de performanta se va simti – nu in oras, dar in afara acestuia in mod clar. Eu cred ca se poate trai si cu compromis in ce priveste performantele, dar mai stiu si ca noi, oamenii, suntem foarte pretentiosi, uneori nerezonabil de pretensiosi raportat la cat ne permitem :)

          Ok, cu Honda Jazz sincer nu cred ca ar fi probleme majore, in general precedentii clienti au fost oameni cu capul pe umeri, iar masinile au fost folosite preponderent in regim urban sau pe distante scurte (de multe ori de catre soferi-femei, cu copii). Marea problema tine de timpul de furnzizare al pieselor, dar, cum eu am o japoneza, consider ca merita acest mic dezavantaj avand in vedere fiabilitatea foarte buna a masinilor japoneze in general (si a celor cu sigla Honda in particular).

          In ce priveste Fabia Combi, deja vorbim de o comparatie oarecum gresita, deoarece Jazz ar trebui comparata mai degraba cu o Fabia hatchback normala… Daca prioritar este spatiul cat mai mare pentru bagaje, atunci Fabia Combi se impune. Fiabilitatea e buna, dar eu consider ca nu e la aceleasi cote cu a masinii japoneze (nu am argumente infailibile…). Cat despre motorizare, cea de 101 CP ar aduce un plus de performanta, mai ales in regim extraurban, fara ca asta sa insemne o crestere mare a consumului (principial diferenta ar trebui sa fie de 0,5-1 litri/100 km, rezonabil pentru un parcurs anual modic).

          Spuneti ca sunteti o familie cu doi copii mici. Felicitari. Insa copiii cresc pe nesimtite, iar in 3-4 ani vor fi deja maricei. In acest stadiu, mai ales daca nu intentionati sa schimbati masina mai devreme de 4-5 ani (la cum se anunta vremurile, putini isi vor mai permite acest lucru…), probabil ar fi ok sa prioritizati spatiul.

          Eu personal as miza pe japoneza, dar e adevarat si ca prima generatie Fabia nu a dezamagit la capitolul rezistenta si fiabilitate, raportat la costuri. In plus, fiind pe platforma de VW Polo, e posibil ca interventiile din service sa fie mai putin problematice (e o tehnologie mai comuna).

  • Buna seara.

    Doresc sa ma ajutati cu un sfat in achizitionarea primei mele masini si anume, oscilez intre un suzuki samurai sau suzuki jimmy. Unde va pot scrie mai multe legat de acest aspect.
    Va multumesc.

    • Buna seara,

      Despre Suzuki Samurai nu stiu prea multe. Principial, e mai robust decat Jimny, dar si mult mai inconfortabil (are suspensie cu arcuri lamelare, nu cu arcuri elicoidale). E si mai inghesuit si cu mai putine spatii practice, iar faptul ca e mai vechi (e, practic, predecesorul lui Jimny) il face expus mai mult la rugina si alte probleme legate de trecerea timpului. Motoarele sunt mai simpliste, dar sunt conforme maxim Euro 2 (sunt si motoare non-euro), deci poate arde la buzunar chestia asta.
      Daca vreti o masina pentru a o transforma in vederea nebuniilor offroad, un Samurai e de preferat. Altfel, ca masina de zi cu zi si de aventuri nu prea exagerate in offroad, mie mi se pare Jimny-ul excelent.

  • Sal..am un buget de 7000euro si nu stiu ce masina sa imi iau..dintre seat leon sport,audi A4 sau A6,volkswagen golf 5 sau pasat

    • Salut,

      depinde in primul rand pentru ce vei utiliza masina (e nevoie de mult spatiu pentru oameni si bagaje sau nu?), cam cat (ce kilometraj anual estimezi?), in ce conditii (mai mult in oras sau mai mult in afara, ori cam 50-50?).
      Fiind vorba de masini second hand, la acesti bani se gasesc o gramada de oferte, dar regula de baza este ca la bani mai putini se gasesc masini mai vechi si cu un kilometraj mai mare, deci creste si riscul defectiunilor si problemelor tehnice, mai mult sau mai putin costisitoare

  • Salut,

    Iti scriu referitor la faptul ca ai gasit un mecanic auto cu “mentalitatea ciudată (pentru celelalte service-uri) că e obligat să facă tot ce poate pentru a rezolva problema clientului.”

    Te rog sa revii pe e-mail cu datele lui de contact. Am mai multe piese de schimbat la masina in perioada urmatoare si sunt tentat sa apelez la serviciile lui.

    De obicei merg cu masina la reprezentanti/concesionari, pentru ca nu am reusit sa gasesc un mecanic bun (cu recomandare) in Bucuresti. Sunt multumit de servicii insa sunt usor deranjat de preturile exorbitante, mai ales ca nu conduc un Infinity ci o masina de “buget”.. cred ca e vorba despre bugetul producatorului, nu al meu.

    Articolul la care ma refer este:
    http://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/service-urile-din-romania-incompetenta-miserupism-talharie-13058082

    Multumesc.

  • Buna seara,
    vreau sa-mi dati un sfat in achizitionarea primei masini. Intre un Opel Astra H 2007 cutie automata, motor de 1,6 benzina si Vw Polo tot 2007, manuala, de 1,2 benzina pentru care ma sfatuiti sa optez. Sunt aduse recent din Germania. Parerile sunt impartite, legat de cutia de viteze, incat nu stiu pentru care sa optez. Multumesc

    • Buna ziua,

      In general, cutiile de viteze automate presupun un consum mai mare decat daca acelasi motor ar fi echipat cu o cutie manuala – este ”tributul” platit pentru confortul de a nu mai ”mesteca” in schimbator si de a renunta la pedala de ambreiaj. Dupa care intervin riscurile mult mai ridicate de aparitie a problemelor tehnice – iar aici lucrul cel mai important este daca reparatorul este specialist sau face reparatia dupa ureche, caz in care pot aparea ulterior diverse alte probleme, mai complicate si mai costisitoare.
      In ce priveste cele doua modele mentionate, Opel Astra este un model de clasa compacta, cu un motor pe benzina mediu si cutie automata. Deci estimez ca va avea un consum mediu aproape dublu fata de VW Polo (model de clasa mica, motor pe benzina de cilindree redusa si cutie manuala). Pe de alta parte, Astra e o masina ceva mai spatioasa si, in teorie, ceva mai sigura in caz de accident.
      Rezumand, cutia automata in cazul comparatiei de fata va insemna consum mai ridicat si riscuri mai mari de probleme in caz de defectiuni.
      Oricum, mult mai important este sa va clarificati criteriile pentru care vreti o masina: utilizare mai mult in oras sau mai mult afara, in general mergeti singura sau de cele mai multe ori aveti nevoie de spatiu mult, ce nivel de confort va intereseaza, care este limita maxima a bugetului si facut un calcul sumar al taxelor anuale, plus, daca se poate, un buget estimativ anual pentru combustibil si intretinere… Nu e simplu :)

  • Buna seara,

    Am nevoie de o recomandare in ceea ce priveste achizitionarea unui autoturism pe benzina.Masina va fi una second hand(Germania),dupa 2007,va fi folosita doar de mine si sotia mea,intre 8000-10000 de km/an.In momentul de fata detin un golf 4 1.9 tdi de care sunt foarte multumit dar care a adunat cativa km motiv pt care va incepe sa ceara in curand banuti.Vreau o masina fiabila,cel putin pe cat a fost golf-ul(avand in vedere ca va fi pe benzina),confortabila si care sa se descurce binisor pe exterior(cam 75% din km parcursi intr-un an vor fi pe autostrada),pretul de achizitie sa se incadreze in 8000 de euro fara taxe(doar masina si adusul ei),masina o voi tine aproximativ 3-4 ani.In principiu ma intereseaza marcile germane dat fiind pretul pieselor(after-market),usurinta cu care le gasesti la pachet cu mecanici cat de cat buni,si valoarea de revanzare dar sunt deschis la orice sugestie.Sunt un fan al muncii tale[am citit cam tot ce ai avut de spus :) ].Astea fiind spuse iti multumesc anticipat si astept cu nerabdare un reply.

    • Buna ziua,

      Recomandarea unei masini fiabile este cel mai dificil lucru. Asta deoarece fiabilitatea este influentata de multi alti factori, pe langa calitatea fabricatiei (in principal modul in care a fost utilizata si intretinuta masina de catre precedentul proprietar). VW Golf IV este, dupa parerea mea, ultimul Golf cu o fiabilitate exemplara, urmatoarele generatii nemairidicandu-se la inaltimea reputatiei castigate de primele generatii. In primul rand din cauza ”imixtiunii” mai mari a electronicii, dar si pentru ca VW, la fel ca orice alt constructor auto, a inceput sa privilegieze castigurile, nu neaparat satisfactia clientului (stiti principiul, masina este facuta mai nou sa se strice, nu sa fie lasata mostenire, pentru ca altfel nu s-ar mai vinde masini noi…). ”O masina fiabile cel putin pe cat a fost Golf-ul”. Sorry, nu am ce sa recomand, pentru ca nu am cum sa garantez fiabilitatea unei masini second hand.

      Pe de alta parte, sunt de acord cu alegerea benzinei, care prezinta riscuri mai reduse de aparitie a problemelor fata de un diesel, mai ales un diesel modern common-rail. Dar aici apare o nedumerire: din moment ce 75% din timp masina va fi folosita la drumuri lungi, de ce benzina? Un diesel se simte mai in largul lui in regimul constant la utilizarea extraurbana, uzura va fi moderata (fata de utilizarea in mediul urban, unde regimul intermitent il afecteaza din plin), iar consumul general fata de un ”benzinar” va fi clar mai redus, plus performantele in general mai bune fata de un motor pe benzina cu valori similare de putere. Inteleg ca rulajul va fi foarte redus, dar, in domeniul second hand, calculele de amortizare a dieselului fata de benzina nu sunt deloc la fel cu cele din domeniul masinilor noi. Personal, consider ca, daca masina va fi utilizata atat de mult la drumuri lungi, dieselul nu ar trebui scos din ecuatie.

      Pentru ca suntem la capitolul Volkswagen, cred ca un Golf VI ar fi o alegere mai buna decat Golf V (”6”-le este, de fapt, un facelift reusit al ”5”-ului). Problema este ca eu personal nu recomand motoarele pe benzina din categoria downsizing – adica avand cilindree redusa si turbo. In cazul Golf-ului, motoarele TSI. Totusi, nici aspiratul de 1,4 litri si 80 CP nu il pot recomanda, deci as merge pe varianta 1.4 TSI de 122 CP, care este mai echilibrata si mai performanta decat micul 1.2 TSI de 105 CP, in paralel promitand riscuri mai mici decat 1.4 TSI de 160 CP (care e foarte probabil sa fi fost utilizat mai sportiv…). M-as abtine de la cutia automata DSG, care, desi ofera mult confort in utilizare, poate insemna reparatii extrem de scumpe. Ar mai fi motorizarea aspirata de 1,6 litri, dar e foarte rara si cei 102 CP se descurca la limita in conditii de autostrada.
      Ar mai fi o varianta interesanta VW Golf Plus, varianta facelift, dupa 2009. Cu motorul pe benzina aspirat de 1,6 litri mi se pare o propunere foarte interesanta, mai ales ca, fata de Golf-ul obisnuit, Golf Plus sta mai bine in statisticile de fiabilitate germane (cred ca principalul motiv tine de proprietarii in general familisti, care sunt mai grijulii cu masinile lor).

      Din categoria masinilor germane mi se pare o alegere foarte buna Ford Focus, generatia a doua, cu facelift (deci dupa 2008). Din nou, motorul pe benzina de 1,6 litri este, de departe, cea mai echilibrata alegere. Mai ales ca Focus-ul are cel mai bun tren de rulare din categorie, asa incat este foarte confortabil si placut de condus la drumurile lungi. Principial, este cam sub Golf VI in ce priveste statisticile de fiabilitate, dar nu cu mult in urma. In schimb, dieselurile de pe Focus sunt mai bine cotate decat cele de pe Golf, iar TDCI-ul de 1,6 litri oferă un foarte bun compromis intre performante si consum (fiind mult mai bine realizat decat TDI-ul de 1,6 litri de la VW).

      Din aceasta categorie ar mai fi Opel Astra. Generatia G este deja foarte veche (este, practic, rivalul number one al lui Golf IV, pe care in anumite privinte l-a si depasit…), deci recomandarea mea se indreapta catre generatia H – dar varianta ”oarecum facelift”, dupa 2007. Spun ”oarecum”, deoarece diferentele sunt atat de subtile, incat nu degeaba multi considera Golf VI o generatie noua fata de Golf V… In cazul Astrei, e bine sa fie evitate dieselul de 1,7 litri, in timp ce familia diesel de 1,9 litri, de origine Fiat, este cotata binisor ca fiabilitate. Insa Astra merita cel mai mult cu motoarele pe benzina, cel de 1,6 litri fiind ideal. Ca fiabilitate, Astra ar putea chiar sa se situeaze deasupra lui Golf sau Focus (din nou, depinde de istoric). Insa, ca spatiu si confort, e pe ultimul loc, fara discutie. La drumurile lungi suspensia spate mai simplista isi va spune cuvantul, iar plasticele interiorului nu sunt asa de rezistente in timp ca la rivali.

      Modele premium, cum ar fi Audi A3 sau BMW Seria 1, nu recomand, deoarece implica si costuri foarte mari de intretinere. Iar Mercedes A-Class (generatia monovolum) nu o consider asa de potrivita pentru drumurile lungi, ci mai mult pentru utilizare urbana. Eu personal as miza pe Focus, dupa care consider ca merita atentie Golf Plus, apoi Golf VI si, in final, Astra.

      Din categoria non-germanelor, generatia ”OZN” a lui Honda Civic mi se pare o alegere inspirata, mai ales daca e vorba de faceliftul de dupa 2009. Ok, poate ca designul e cam avangardist, dar masina chiar are o constructie solida si o foarte buna calitate generala. Apoi motorul pe benzina de 1,8 litri este foarte reusit ca fiabilitate si performante (cel de 1,4 litri l-as evita, pe autostrada masina pare submotorizata). Singurele neajunsuri: consumul maricel si suspensia cam moale (dar asta numai daca se prefera un stil sportiv). A, si spatiul interior este mult mai mare decat lasa sa se inteleaga designul general, depasind modelele germane.

      Si Mazda3, generatia cu faceliftul dupa 2007, e o alegere inspirata. Tehnic, se bazeaza pe Focus, deci are toate avantajele dinamice ale acestuia. Insa japoneza sta mai bine la impresia generala de calitate, ba chiar si la capitolul fiabilitate, conform statisticilor. In schimb, generatia dupa 2009 dezamageste la feelingul general, ba chiar si la fiabilitate sta mai putin bine decat predecesoarea.

      Toyota Corolla, generatia care a primit un facelift in 2004, este considerata un etalon al fiabilitatii in acest segment. Din pacate, la fel ca si Astra, ofera un spatiu mai mic decat concurenta, precum si un confort mai redus, din cauza simplitatii solutiilor constructive. Nu prea merita ca masina de drumuri lungi, desi promite sa mearga ”ca ceasul”.

      Nu in ultimul rand, cred ca merita atentie si modele precum Toyota Prius sau Honda Civic Hybrid. In special Prius II se bucura de o mare notorietate tinand de fiabilitatea mult peste modelele de clasa compacta, dar si Prius III sta bine la acest capitol, mai ales ca pluseaza si in domeniul drumurilor lungi (are un motor pe benzina de 1,8 litri asociat cu un motor electric, in timp ce Prius II are un motor de 1,5 litri, ceea ce se simte la viteze mari). Din pacate, Prius III in conditii bune si cu un kilometraj rezonabil e greu de gasit pana in 8000 de euro – dar, avand in vedere ca nu necesita plata timbrului de mediu (are propulsie hibrida), cred ca merita niste bani in plus. Altfel, si un Prius II cat mai nou se va dovedi o alegere inspirata, dar, dupa cum ziceam, confortul la drum lung va fi mai redus.

      Cam atat din partea mea, succes in cautari

      • Multumesc pentru interesul acordat problemei mele.Dintre modele sugerate m-am oprit asupra vw(golf 6 sau golf plus) si fordului.Diesel… :) Nedumerirea ramane in privinta motorizarilor,la ford 1,6 tdci 109 si la golfuri ma intereseaza 2.0 tdi 110 cp.Fiind second o voi alege pe cea mai putin rulata si mai atent ‘servisata’ desi sunt un pic subiectiv in legatura cu golful.Am inteles ca motorul de 2.0 pompe duse (generatie mai veche>euro4) venea la pachet cu foarte multe probleme si ca cel nou euro 5>common rail e mult mai fiabil.Aici apare si intrebarea mea(din punct de vedere probleme la motor),care e mai fiabil(reusit) 2.0 110 cp sau 1,6 tdci 109?Multumesc din nou pentru promtitudine in raspuns si ajutorul acordat.

  • Salutare domnule Marculescu,

    Sunt unul dintre cititorii tai impatimiti si in sfarsit mi-a ajuns si mie randul sa-ti cer sfatul.Ok,o sa trec direct la subiect fara sa-ti rapesc prea mult din pretiosul timp liber,am 24 de ani,sunt casatorit,si am nevoie de o noua masina(second hand :) ),una dupa 2007,pe benzina,motor pana in 2 litri,si…. BMW pe deasupra.stiu…nu prea suna bine bmw second hand,dar..imi doresc de ceva timp o astfel de masina si daca nu acum cand? :) Tind sa cred despre mine ca sunt un sofer destul de prudent,respect vitezele legale +-,motiv pentru care nu cred ca voi avea nevoie de mai mult de 2000 cm3 sub capota.Masina va fi folosita in oras cam 1000 de km si 5-6000 pe autostrada,va ramane la mine 3 ani,de 2 persoane in marea majoritate a timpului si sunt dispus sa platesc 7-8000 de euro cu tot cu adusul din Germania,ulterior sa ma ocup de inmatricularea dumneaei.OK,acum intrebarea este ce motorizare recomandati?si o a2 intrebare:dat fiind ca voi iesi pe autostrada si iarna,cum se descurca bavareza cu cauciucuri noi de iarna?multa lume se plange de propulsie dar aceleasi persone isi echipeaza masinile cu cauciucuri sh,deci…
    In materie de preferinte,poate fi si seria 1 si 3,care va fi gasita in stare mai buna(vb de second hand pana la urma),ma intereseaza un motor fiabil,consumul este irelevant(am avut dieseluri care au fost blande la consum si aspre la service,so…).
    Cam astea ar fi intrebarile mele.Multumesc anticipat!

    • Salut, domnule Cristian,

      În primul rând, BMW second hand poate însemna că proprietarul/proprietarii precedenți au vrut și ei să simtă caracterul JOY al mașinii, deci riscurile unor uzuri mai mari, în principal la suspensie și direcție, sunt ceva mai măricele. Dar, na, second handul e o loterie, așa că fiecare pe barba lui…

      BMW Seria 1 a primit un facelift incepand cu 2008, deci recomand o astfel de varianta. Din moment ce masina va fi folosita de numai 2 persoane preponderent, mi se pare mai ok un Seria 1 decat un Seria 3. Totusi, pe autostrazi Seria 3 va aduce un plus de confort (e mai mare, caroseria in trei volume e mai aerodinamica), deci generatia facelift din 2009 incoace reprezinta o alegere buna. In ce priveste comportamentul cu pneuri de iarna, nu ar trebui sa fie probleme – oricum BMW-urile sunt “burdusite” de electronica si numai daca se pune DSC-ul pe off (adica sistemul de control al stabilitatii) se pot obtine senzatii hardcore. In rest, iarna e bine sa fie niste lanturi la indemana in portbagaj (sau sosete pt cauciucuri, recomand), cand e zapada mare nici pneurile cele mai bune de iarna nu mai fac fata… Una peste alta, nu cred ca, daca se conduce responsabil, un Seria 1 sau un Seria 3 vor fi mai riscante decat alte masini, chiar daca vorbim de tractiune spate.

      In ce priveste motorizarea, inteleg ca rulajul anual va fi sub 10.000 km? In acest caz, nu prea se justifica dieselul (acum ca mai e si Dieselgate-ul asta, s-ar putea sa vina vremuri grele, cu taxe grele pentru motoarele diesel…). In plus, motoarele pe benzina consider ca sunt mai fiabile decat cele diesel, in general. Cat despre cilindree… motoarele pe benzina pornesc de la 2,0 litri, chiar daca indicative de genul 116i sau 318i ar induce ideea ca sub capota ar avea motoare de 1,6 sau 1,8 litri. Un lucru bun la cilindreea asta mai mare este promisiunea unei foarte bune fiabilitati, in timp ce vestea proasta tine de impozitul anual mai mare. In opinia mea, cele mai echilibrate versiuni ar fi 118i (motor 2,0 litri de 143 CP), respectiv 320i (motor tot de 2,0 litri, de 170 CP). Sunt motoare aspirate, au putere si cuplu rezonabile, cred ca sunt ok – daca nu vrei show-off. Nu prea recomand cutia automata, deoarece eventualele defectiuni sunt cam costisitor de remediat (plus ca nu gasesti oriunde specialisti buni pe automate). Oricum, astfel de BMW-uri sunt mai fun de condus cu manuala.

      In final, succes la cautari si atentie mare la ofertele “prea bune sa fie adevarate”. Germania nu mai este ce era altadata, multi handleri fiind non-germani si chiar si cei germani get-beget incep sa dea kilometrajul inapoi sau sa vanda masini reconditionate si cosmetizate. In principiu, Seria 1 si Seria 3 cu dotari de baza au fost cel mai probabil company-car: poate fi bine daca firma a intretinut masinile corespunzator, poate fi rau daca soferii nu le-au tratat cu responsabilitate. Din nou, e mare jungla second handului… Mai mult de atata, nu prea am ce spune, spor!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *