Dacia SUV va fi clar, dar cum va fi, asta e neclar

Cred că şefii de la Dacia se amuză când se uită la dosarul de pe promotor.ro, dedicat viitorului Dacia SUV. Care s-ar putea să fie mai puţin SUV şi mai mult crossover…

dacia-suv-renault-koleos.jpg

Şi totuşi, mă roade întrebarea: ce platformă tehnică or să folosească? Oare la ce s-or fi gândit oamenii ăia de la Dacia şi Renault. Şi, probabil, Nissan.

Eu rămân la părerea că the best solution ar fi un SUV pe baza lui Renault Koleos. Sau, de ce nu, a fratelui coreean Samsung QMX. În primul rând, e un SUV adevărat (mă rog, a nu se confunda cu o maşină de teren serioasă, ci a se face comparaţia cu ceea ce există acum pe piaţă în domeniu).
În al doilea rând, pun pariu că se poate realiza la un preţ foarte decent – 15.000 euro pentru versiunea de bază ar fi extraordinar pentru europeni şi nu numai. Oricum, Dacia este deja bine văzută în Europa şi le-am lua faţa cehilor cu Skoda lor cu tot, dacă am avea un SUV Dacia serios.

Dar am impresia că băieţii şi fetele de la Dacia nu gândesc la fel. Sau poate că or fi avut şi varianta asta în vedere, dar meandrele concretului mercantil o să îi împingă spre altă soluţie. Sper sincer să nu fie vorba de un Sandero cu look off-road, pentru că ar fi, din start, o prostie. Mă rog, cu o reclamă puternică, ar putea să fraierească destui oameni, dar, sincer, mi se pare o păcăleală prea ieftină.

Ar mai fi platforma lui Nissan Qasqai, dar ceva îmi spune că e o soluţie prea apropiată, ca şi costuri, de varianta cu Renault Koleos. Şi ar mai fi şi MCV-ul, care să arate ca şi conceptul Logan Steppe, dar, c’mon, ar fi aceeaşi chestie ca şi Sandero: de ce să dai mai mulţi bani pe un break care doar arată ca o maşină mai descurcăreaţă?! Oricum, un sistem 4×4 pe MCV ar duce maşina într-o zonă de preţ prea apropiată de Qashqai.

Sau viitorul Dacia SUV o să fie un altfel de Renault Kangoo 4×4? Ar fi echivalentul lui Logan MCV, parcă nu se leagă. Chiar dacă Renault Kangoo 4×4 a avut un oarecare succes, Qashqai are un succes mai mare.

Oricum ar fi, rămân la părerea că se va apela la o structură deja existentă, pentru a diminua costurile, rezultatul fiind un rebadge al unei maşini din familia Renault-Nissan (exact cum va fi cazul cu omonimul lui Renault Sandero). Orice reproiectare a caroseriei înseamnă euroi suplimentari, iar oficialii au declarat că maşina va fi ieftină.

Deci eu rămân la pronosticul Koleos. Sau Quashqai, dar diferenţa de bani estimez că va fi prea mică – românii au demonstrat că sunt dispuşi să dea ceva bani în plus pentru un plus major de spaţiu, imagine, etc… (că doar creditul pe zeci de ani rules!). Om trăi şi om vedea… dar mă roade al dracului curiozitatea asta! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *