De la Patrol la Jimny…

De doi ani mă tot gândesc la momentul când voi avea un Patrol şi voi hălădui cu el prin România noastră dragă, pe cărări bătute de foarte puţini… Recent am fost la cineva să văd un Patrol pregătit foarte serios de aventuri. Utilajul m-a suprins: foarte mare, foarte profi, foarte dur şi pur, foarte mare (din nou!). De fapt, asta m-a izbit din prima clipă: gabaritul. Şi mi-am cam dat seama pe loc că nu mă potrivesc unei asemenea maşini, e prea mult pentru mine.

Oricât de mult mi-ar fi plăcut, am renunţat la idee. De fapt, am renunţat la ideea de a lua Patrol, ceea ce nu a fost prea simplu :) Şi m-am reorientat, pentru că, totuşi, microbul ăsta, al aventurilor off-road, a început să cam crească în mine.

Ei, şi unde am ajuns cu reorientarea? La categoria ţânţar: Suzuki Jimny, cel mai mic off-roader din lume. Ei… acum începe, de fapt aventura. Am descoperit nu unul, ci două forumuri dedicate fenomenului off-road din România (şi, probabil, pe parcurs, voi mai descoperi multe alte chestii legate de acest domeniu pe .ro). Ca să le iau în ordinea “descoperirii”: 4x4mania.ro şi club4x4.ro, două forumuri aproape la fel, cu mulţi useri comuni, unde încerc să mă dumiresc în ce mă voi băga…

Wish me luck! :)

2 Comments

  • Pornind de la idei cam asemanatoare (land cruiser, patrol, defender), am cam ajuns la aceeasi concluzie… JIMNY.
    Plecand de la ce-mi doresc (munte, pescuit si colindat tara) si tinand cont ca peste 90% din timp va trebui sa-l toc in oras (parlitul asta de bucuresti cu multe gropi si putine parcari) Jimny mi se pare cea mai buna alegere.
    Sambata am facut si un drive test la suzuki cu masina. Foarte rigida. Simti toate micile ondulatii ale drumului. Defapt zdruncina. Daca ai pietre la rinichi ti le scoate. In volan simti tot drumul. Poate senzatia e putin denaturata de faptul ca acum am un citroen xsara care este extrem de moale in suspensii.
    In acelasi timp Jimny mi s-a parut o masina foarte corecta pt ce a fost gandita (mersul in si evadarea din aglomeratiile urbane). Pozitia la volan este inalta si te ajuta sa vezi drumul. Toate comenzile sunt la indemana (poate si din cauza ca spatiul interior este foarte mic), iar oglinzile sunt imense. Ce nu mi-a placut la generatia noua… pt cuplarea tractiunii in regim 4×4 au scos a doua maneta de viteza si au pus in bord 3 butoane. Urasc butoanele, urasc electronica in exces, iar la un 4×4 degeaba ii pui reductor daca nu il poti folosi ca-ti sare o siguranta.
    Cred ca, daca nevoile tale sunt apropiate de ale mele, Jimny e o alegere buna (cu conditia sa nu fii prea mare, ca la peste 1,80 m cam lovesti plafonul).
    Eu o sa caut unul la mana a doua si o sa incerc sa-l echipez corespunzator pt off-road. Si sa fie rosu.
    Iti urez mult noroc!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *