dieselul e scump? sau iar sunt maşinaţiuni ale petroliştilor? sau ale constructorilor auto?

Hmmm… dacă vorbim de maşinaţiuni, atunci e o chestie mare, stimabililor. Europa plânge cu lacrimi de crocodil dn cauza preţului foarte mare la motorină, în timp ce America ne râde în nas şi se îmbuibă cu biocombustibil.

Să fie sfârşitul TDI-urilor, d-urilor, CDi-urilor, HDI-urilor sau dCi-urilor atât de aproape?

Toţi producătorii au evoluat considerabil în domeniul motorizărilor diesel, care, peste noapte, au început să devină mult mai apetisante decât motoarele pe benzină. Autoturismele europenilor sunt dotate, în majoritate, cu motoare diesel, principalul atu fiind consumul mai mic. Până nu demult, şi motorina era mult mai ieftină.

Explicaţiile oficiale se leagă de costurile mari pentru asigurarea calităţii necesare noilor sisteme turbodiesel common-rail. Adică aditivii sunt scumpi, iar presiunile legate de antipoluare duc la un proces scump de fabricare, distilare şi ce s-o mai face cu petrolul ca să devină motorină.

Right. Explicaţii oficiale, care să acopere mânăriile petroliştilor. Sau ale constructorilor auto? De ce nu? Din moment ce motorizările pe benzină consumă mai mult, dar se vând mai puţin, un simplu calcul ne arată că şi petroliştii, şi constructorii ar avea mai mult de câştigat dacă s-ar vinde mai multe maşini cu motoare pe benzină.

Deci tot la profiturile nesimţite se rezumă totul până la urmă. Nu contează poluarea, nu contează emisiile, nu contează eficientizarea costurilor. Contează conturile nesimţite, contează costumele de ‘jde mii de euro, maşinile de sute de mii de euro şi vilele de milioane de euro.

Ce naiba, te pomeneşti că sforile conspiraţiilor ăstora europene şi mondiale îs trase de români!?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *