Dilemă de tânăr familist: Seat Toledo 1.2 TSI vs. Mazda3 Sedan 1.5i

Userul ”Alex” mă pune în fața unei dileme foarte interesante:

Salutare,

Iti scriu in speranta ca voi putea sa-mi fac o idee mai buna/corecta despre ce anume sa cumpar.
Pe scurt, am decis ca eu si sotia mea mai avem nevoie de o masina si ne trebuie una generoasa dpdv spatiu (vine bebe si va fi nevoie de muult spatiu :)). Am cautat foarte mult second-uri, dar am renuntat la idee.
Am fost la Seat si am discutat destul de mult cu directorul de vanzari de la unul din dealeri si mi-a propus Toledo. Per total, masina intruneste cam tot ce am avea nevoie (portbagaj de 550 l, motorul este, din cate am inteles mai mult decat decent, cel de 1,2l 110 cp etc). La un moment dat am spus chiar ca ramanem la varianta asta si ne gandeam serios sa facem pasul in directia Toledo.
Intre timp, ne-a atras atentia Mazda 3, care sincer, arata senzational si este dotata mai mult decat decent.
Stiu ca cele 2 modele sunt clase diferite, insa te-as ruga sa ma ajuti cu opinia ta. Ce ar merita mai mult?

Mentiuni:
– Toledo 1,2l / 110cp – motor turbo, pret cu remat ~ 13000 euro cu tva

– Mazda 3 1,5l / 100 cp – motor aspirat, pret cu remat ~ 14100 euro cu tva

Ca si dotari sunt oarecum asemanatoare.

Ce ma nemultumeste la Mazda este deschiderea prea mica a portbagajului in cazul sedan-ului. In cazul hatchback-ului, deja cred ca e cam mic portbagajul. De asemenea, Mazda este o masina foarte fiabila insa am tot auzit ca piesele ar fi cam scumpe in cazul in care pateste ceva.

Ce m-ai sfatui sa fac? Ce sa aleg, avand in vedere ca vreau o masina de familie, pe care sa o tin destul de mult. Nu vreau sa investesc acum pentru a o vinde in 3 ani.

Ca si buget, sa zicem ca 14000 ar fi maximum cat as fi dispus sa aloc.

Multumesc anticipat,
Alex

Răspunsul meu, în continuare:

Salut (si felicitari pentru iminenta calitate de tatic!)

E o problema interesanta:
– Toledo (fratele lui Skoda Rapid) e un fel de berlina de clasa mica avansata in clasa compacta, punand accentul pe un foarte bun spatiu interior si un nivel bun al calitatii si asamblarii; la nivel tehnic, insa, vorbim de o tehnologie mai ieftina (derivata din a lui VW Polo)
– Mazda3 e o masina gandita pentru pasiune, avand un design foarte fain, un interior aproape premium si, mai ales, un comportament rutier de invidiat, fiind aproape un etalon in clasa compacta (din punctul meu de vedere, doar BMW Seria 1 e peste); pachetul tehnic e extrem de competent, de aici si costurile mai maricele in caz de probleme

Ok, desi sufleteste as recomanda fara retineri Mazda3, prioritar este caracterul practic. Deci, in cazul de fata, Seat Toledo pare o alegere mai buna datorita spatiului general mai generos, mai ales in ce priveste portbagajul (care ofera si o modularitate mai buna decat Mazda3). Insa din punct de vedere al motorizarilor, motorul aspirat al japonezei e de 100 de ori mai bun decat cel turbo downsizing al germano-spaniolului. Eu unul nu recomand genul asta de motoare benzinare turbo cu cilindree redusa – nu sunt economice si prezenta turbinei induce probleme similare cu ale motoarelor diesel moderne. Asta in timp ce motorul aspirat de pe Mazda3 este foarte bine gandit si chiar promite sa nu dea batai de cap.

Deci, din pacate o dilema destul de grea. Acum, dat fiind ca vorbim de o masina noua, care, in teorie, macar 3 ani de zile ar trebui sa reziste fara probleme (si pe care oricum ai fi obligat sa o conduci atent, macar in primii ani, pana creste copilul), nu cred ca Toledo e o oferta rea. Eventual puteti vedea si Skoda Fabia Combi, care principial are cam aceeasi mecanica, dar ofera un portbagaj mai incapator (fiind break).

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

6 Comments

  • Domnule Oraan , va rog sa ma ajutati ,as vrea sa cumpar o masina Dacia Sandero 0.9 tce sau 1.2 16 v . Fac anual 1000- 1200 de km pe an , drumuri scurte relativ , rar cateodata drumuri mai lungi . As vrea sa ma informati daca motorul de 1.2 este ca performanta apropriat de cel de 1.4 mpi care il folosesc pe Dacia Solenzza de care sunt foarte multumit !
    Multumesc !

    • Buna seara,

      In primul rand, cred a s-a strecurat o greseala la kilometraj: 10.000 km, nu 1.000 km pe an, nu? :)

      In al doilea rand, in cazul noii Dacia Sandero vorbim de o masina mai voluminoasa si mai grea decat Dacia Solenza. Deci motorul de 1,2 litri, chiar daca are, pe hartie, valori similare de putere cu motorul de 1,4 litri de pe Solenza, va trage ceva mai greu, iar Sandero 1.2 va parea mai lenta decat Solenza. In plus, consumul e de asteptat sa fie mai mare la Sandero – nu cu mult, dar sigur nu va consuma mai putin decat Solenza.

      Pe de alta parte, Sandero reprezinta o mare evolutie fata de Solenza in primul rand la capitolul siguranta si spatiu util. Nu va doresc sa ajungeti in vreo situatie in care sa regretati lipsa airbagurilor, a ESP-ului sau a unei structuri de siguranta superioare.

      Mai pot spune ca, daca nu va intereseaza performanta, cred ca alegerea motorului de 1,2 litri e mai convenabila, mai ales ca motorul mic, avand turbocompresor, nu promite o fiabilitate la fel de buna ca motorul aspirat.

      Cam atat din partea mea, succes la alegere

  • Salutare,

    Multumesc in primul rand pentru opiniile impartasite in legatura cu Seat Toledo vs. Mazda 3. Am revenit, deoarece “bulversarea” s-a accentuat :)
    Am facut intre timp un test drive cu Honda civic sedan L8 ES, iar impresia este una extrem de placuta. Mi se pare peste Mazda, iar nivelul de echipare este extrem de atractiv. Mentionez ca pretul se pornire este 20k, la care Honda aplica un discount de aproximativ 4k. Asta inseamna ca apkicand si rematul, pretul final va fi de 14700 euro. As fi foarte curios sa aflu si parerea ta. Mie, personal, mi se pare o oferta foarte buna.

    Cateva detalii despre model:

    Motor 1,8l 142 cp
    faruri xenon
    cruise contrs
    Smart entry&

    • Salut,

      Honda are o foarte buna reputatie in privinta fiabilitatii, iar motorul de fata consider ca e o alegere buna. Atata doar ca, la nivelul consumului, s-ar putea sa fie o idee cam gurmand in oras (e, totusi, un motor mai potent). Intr-adevar, raportul pret/echipare este foarte bun. In rest, date fiind necesitatile de familist, trebuie sa analizezi la rece spatiul pe care il ofera – care se situeaza undeva sub media sedanurilor de clasa compacta (deci un Toledo e mai practic). Mazda3 e mai dinamica, dar nu e un factor hotarator.
      In conditiile date, pare o masina foarte potrivita, cata vreme bifeaza cerintele principale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *