Din nou despre dilentantism care duce la dezinformare si penibil. În presă, normal

Știți de ce existăm noi, amărâții ăștia din presa auto? Pentru că evităm să fim în necunoștință de cauză în privința lucrurilor importante. Nu ne iese întotdeauna, depinde de om, de graba-strică-treaba, de competență, de surse, de-de-de, însă unul care e specialist în auto greu ajunge la elucubrații de genul celeia care urmează.

Titlu WOW pe news.ro: ”Noua Dacia va avea elemente de design Audi”. WOW! Chestia asta este titrată pe news.ro (citește aici), continuând cu un text care ne demonstrează, ăstora din presa auto, că autorul n-ar mai trebui să scrie despre auto.

De ce? Pentru că singura legătură dintre designul viitoarei Dacia și cel al mașinilor Audi este o lege dată de UE, prin care toate modelele noi sunt obligate să fie dotate cu lumini de zi de tip LED, pe motiv că acestea asigură o vizibilitate mult mai bună.

Buuun. Deci, ia să citez, ”să nu ne mire dacă vom vedea faruri cu LED-uri ca la Audi”. Ba să ne mire, deoarece, unu la mână, farurile cu LED-uri sunt o inovație extrem de scumpă, iar doi la mână autorul se referă, de fapt, la luminile de zi cu LED-uri. Care nu e o idee patentată de Audi care, vezi doamne, a fost ”preluată deja de mai toți ceilalți constructori”, ci e o obligație pe care trebuie să o respecte toți constructorii.

Aaaa, că ”ledurile dă audi” au fost copiate în stil cocălăresc de băieții care fac tuning de grajd, asta e altă problemă. Dar să nu confundăm reputația cu invenția, ok?

Și ia să ne mai minunăm: noua Dacia va avea sistem start-stop și chiar și versiune cu cutie automată! Măi să fie, în anul 2012, când presiunea pe scăderea emisiilor de CO2 este așa de mare, te pomenești că sistemul start-stop o fi SF pentru vestici! Mai ales că vorbim de motoare Renault. Iar cutia automată e semn cumva că noua Dacia va fi o mașină de lux? Când trendul automatelor începe să ia avânt chiar și la noi, o asemenea mentalitate e de domeniul trecutului rău de tot.

Cică ”urmează chiar în Septembrie să vedem acest model”, care, atenție, ”nu va fi o alta Dacia Logan!”, ci una nouă, cu un nou nume. Dar va și costa, frățică, între 9.000 și 13.000 euro, ca să nu… și de aici exprimarea mă lasă în ceață rău de tot, cu canibalizarea și principalul model. Un lucru e sigur: vorbim de prețuri normale pentru categoria în care va juca mașina și nu m-ar mira să fie vorba despre valorile vehiculate pentru piața franceză (știu eu ce surse o fi avut omul?!).

Bun, știe autorul ce va fi în septembrie? Adică la final de septembrie? Salonul Auto Paris 2012! Acolo unde va fi lansată, în mod oficial, noua Dacia Logan! Chestie oficială, anunțată de ceva vreme chiar de francezi.

Atâta doar că, fiind vorba de interesul pieței auto vestice, unde Loganul se vinde foarte prost, în schimb Sandero și breakul Logan MCV se vând ca pâinea caldă, s-ar putea ca francezii să arate în premieră mondială versiunea hatchback a lui Logan. Sau, mai pentru diletanți, ”Loganul fără coadă”, care încă nu e sigur dacă va păstra denumirea Sandero sau vor născoci francezii alt nume ciudat.

Așadar, inducere în eroare de la un capăt la altul, chiar și în condițiile în care, fiind vorba despre zvonuri și supoziții, s-ar putea spune că avem voie să batem câmpii la greu. Da, dar măcar să avem habar de domeniul în care ne-am băgat.

Pentru că altfel mă apuc și eu de titluri de genul ”Nokia va face un telefon ca iPhone” doar pentru că va avea ecran tactil meseriaș, iar, dacă mă duc în piață la Obor, pun pariu că mai îmi vin idei cât să fac o știre incendiară, right?

A nu se înțelege că am vrut să-i dau în cap autorului, nu-l cunosc și nu mă interesează să fac pe lupul moralist. Doar am vrut să atrag atenția, printr-un exemplu care mi-a sărit realmente în ochi, că presa auto își are rolul ei important, iar diletanții mai bine nu și-ar băga nasul dacă nu se pricep. Altfel, după cum spuneam, se ajunge la informații penibile, nu doar pentru cunoscători.

Înțeleg titlurile de tipul ”cârlig”, nici eu nu sunt străin de ele, dar măcar să nu ajungi ca, în loc să pescuiești un peștișor, să te pomenești în ”cârlig” cu un capac de wc.

2 Comments

  • Oraan, diletanti sunt multi. Partea mai trista este ca diletantii vorbesc limba diletantilor care-i platesc sa scrie in vreme ce aia de au mancat span cu spalturi si file’ de qxd-uri s-au retras spre alte zari. Referitor la ce ai scris tu, iti confirm ca va exista Logan Hatchback (l-am vazut live, dar din pacate n-am apucat sa-l pozez). O sa fie simpatica masina. Si NU se va numi Sandero. Ce motoare o sa aiba deja se stie de pe Lodgy. Asa ca… asteptam nerabdatori minunea de Dacie de la finele lunii septembrie ce va fi dezvelita in premiera mondiala… doar pentru news.ro (p.s. iac-asa de-al dracu’ n-am dat link pe newsro ca sa nu-i fac trafic!)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *