drumurile proaste? nici o problemă, chiar şi cu AT-uri

Oki, simt nevoia să revin puţin la episodul de la umanitara de paşti 2009. Acolo unde Jimny mi-a demonstrat că aveam aşteptări cam joase de la el.

Traversarea unui vad de apă până la praguri nu a fost problematică. Este adevărat, am intrat încet şi am mers constant.

Urcarea pantelor nu mi-a pus probleme, atâta doar că necesită o viteză mai mare decât o maşină cu motor diesel şi cu un cuplu mai mare, veveriţoiul fiind un benzinar de turaţie mai înaltă. Ceea ce înseamnă şi nişte reflexe ceva mai rapide. Oricum, nu se simte nevoia reductorului decât atunci când obstacolele sunt prea mari şi trebuie mers cu o viteză mai mică.

Traversarea noroiului nu a fost făcută chiar în stilul “geronimooooo”. Iniţial m-am gândit că AT-urile mă vor trăda, noroiul fiind cam până la praguri. Reductor, a doua, intrat cu o viteză constantă (nu foarte mică, pentru a avea cât de cât un avânt), noroiul m-a încetinit pe la jumatea drumului, dar roţile continuau să se învârtă, pentru că nu am lăsat acceleraţia. Maşina fiind uşurică, roţile nu au săpat în noroi pe verticală, ci au prins aderenţa (foarte mică) necesară pentru înaintare. Şi am trecut practic fără emoţii.

Pe iarbă e de preferat cu reductor şi viteză mică, mai ales în cazul AT-urilor şi pe teren înclinat, pentru că nu ştii când alunecă la vale. A fost bine că, într-un caz, nu m-am panicat şi nu am avut intenţia să opresc. Derapajul lateral, pentru că nu am bruscat maşina, a fost minim şi am mers pe traiectoria dorită, păstrându-mi calmul.

La vale, dacă e pantă foarte abruptă, pe lângă reductor şi treapta I, cam trebuie şi frâne, pentru că o cam ia la vale, mai repede decât eram dispus să accept deocamdată. Încă nu îmi dau seama cât de mult dăunează ABS-ul, dar pe drum nisipos şi cu pietriş simt că ar fi de preferat fără.

Ce să mai zic? Cel mai important este că mi-am dat seama că nu pot fi în două locuri deodată: adică la volan, trecând prin situaţii “temerare”, dar şi afară, imortalizând momentul cu aparatul foto sau video. Deci, cu toată părerea de rău pentru alţii, multe dintre experienţele mele se vor regăsi doar în cuvinte, care vor încerca să recreeze imagini :)

Oricum, Jimny rules! Pentru mine e clar: it’s just perfect for escaping the stress!

VEZI AICI JURNALUL MEU CU SUZUKI JIMNY

7 Comments

  • Salut!
    Sa o stapanesti sanatos fara probleme!
    Jimny, pentru mine ca pescar si iubitor de drumetii,ar fi ceva feeric, prelungirea picioarelor mele,acea chestie care m-ar putea duce mult mai repede decat cu trenul&rucsacul in spate, si oriunde,prin toate canalele Baraganului!
    Visez la “veverita” din 98′ de cand s-a produs!
    Ce vis frumos!
    Foarte interesant comentariul tau in legatura cu”traversarea noroiului”.Chiar asa simplu?Ce frumos!
    Multumesc mult pentru descriere si comentarii!
    Astept cu nerabdare sa mai postezi!
    Cu stima,
    narvik68

  • Foarte tare frate!
    Cat imi doresc si eu o masinuta ca a ta!!!

    Si la cat mai multe trasee off-road!

    bafta!

  • cel mai fain e de mers pe nisip. Am intrat cu Cazanozaurul (aro 10.4) încălţat cu AT-uri doar cu tracţiunea spate şi acolo am rămas oricât m-am chinuit. Cuplat 4×4 reductor şi plecat frumos mai departe. Ce greutate are veveriţoiu’? Întreb că nici la mine nu a săpat în nisip prea mult şi are 1130 kg, hai să zicem 1200.

  • salut Forte, scuze ca nu ti-am raspuns mai devreme :)

    wow…. uite ca am devenit si exemplu demn de urmat de catre ceilalti :) dar nu te arunca inainte fara sa cantaresti deciziile mai intai, ok?

    despre anvelope pot spune ca sunt clar multumit. m-am obisnuit cu zgomotul ceva mai mare pe care il fac, iar voblajul in volan nu ma mai deranjeaza, inteleg compromisul.

    cat despre offroad… au limite, dar mi-au depasit asteptarile. sau poate ca inca mai tind eu sa sibapreciez masinuta.

    trebuie sa fac cat de curand un review pe promotor.ro cu AT-urile astea de la goodyear. o sa dau acolo mai multe detalii, anunt din timp.

    cheers

  • salut Serbica, gata frate, s-a facut, ti-o vand eu pe a mea, eftin ca braga, suta de mii de euro, te bagi? :)

    keep your eyes open, ca sigur apare o oferta buna. numai ca, mai intai, incearca sa iei contactul atat cu jimny, cat si cu un samurai, sa iti dai seama care ti s-ar potrivi mai bine.

    de exemplu, eu mi-am dat seama ca nu o sa-l bag pe jimny in offroad foarte serios never. sau, ma rog, asta e parerea mea acum. e suficient pentru offroad pana in mediu.

    la anul, cand o sa ii fac minime modificari, mai vedem :)

  • salve sorin, interesant ce zici cu nisipul, eu inca nu am fost tentat sa incerc nisipul cu degetul, ca sa zic asa :) nu de alta, dar nu am fost inca in situatia de a avea o alta masina de backup, in caz ca raman intepenit de tot…

    jimnylica are cam 1100 kg, dupa cartea tehnica. e foarte ok, pentru ca motorul e de turatie si asta e un mare avantaj prin noroaie.

    cand o sa mai am ocazia sa exagerez, te anunt de limitele masinii :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *