Ford Fiesta vs. Hyundai i20 vs. Suzuki Swift

Liviu mi-a trimis următorul mail:

Buna, prietena mea vrea sa isi achizitioneze o masina noua, ea detine in momentul de fata un Polo de care este foarte multumita, dar considera ca ar fi timpul sa o schimbe, masina este din anul 2000.

Am fost pe la diferiti dealeri auto si au ramas 3 masini care i-au captat interesul: noul Ford Fiesta, Hyundai i20 si noul Suzuki Swift. Ea circula preponderent in oras, iar cam in fiecare weekend mai facem eventual un city break, gen Beograd sau Budapesta.

Ei bine, Liviu, alegerea consider că nu e prea dificilă, pentru că ai introdus în ecuație o informație importantă: acele ”city-break”, din care înțeleg că se parcurg niște sute bune de kilometri. Iar,  dintre cele trei modele menționate, consider că Fiesta constituie compromisul ideal între trafic urban și escapade lungi.

Hyundai i20 și Suzuki Swift sunt mașini situate la limita inferioară a clasei mici, adică au un gabarit mai mic și motoare mici. Gabaritul mic înseamnă și un ampatament mai redus, deci un confort mai mic la drum lung, iar motoarele mici și leneșe duc la accentuarea oboselii la volan la drum lung (motorul merge mai turat, deci e zgomot mai mare, iar performanțele sunt slabe).

Ford Fiesta, în schimb, e o mașină de clasă mică bine gândită cam din toate punctele de vedere. În primul rând, arată foarte bine – știu că e ceva subiectiv, dar, să recunoaștem, femeile sunt primele care să pună accentul pe această caracteristică subiectivă :) Apoi consider că oferă un spațiu interior bine gândit, iar faceliftul de la începutul anului a rezolvat multe detalii calitative.

Marele avantaj al lui Fiesta îl reprezintă trenul de rulare, care oferă un excelent compromis între confort și stabilitate, mașinuța pretându-se de minune și la drumuri lungi. Personal apreciez și postul de conducere, care oferă o bună poziție la volan.

Mai rămâne chestiunea motorizării. Deoarece mașina urmează să fie folosită destul de mult și la drumuri lungi, e bine să nu se opteze pentru cea mai slabă motorizare (deci e de evitat benzinarul 1.25 de 60 CP). Benzinarul 1.0 EcoBoost merită mai mult în varianta de 100 CP decât cea de 80 CP. Dacă vrea diesel (deși eu unul nu prea recomand în general motoarele diesel), ar trebui marșat pe TDCI-ul de 1,6 litri și 95 CP sau chiar 105 CP în detrimentul TDCI-ului de 1,5 litri și 75 CP.

Din păcate, în ecuație intervine brutal și prețul, iar Fiesta e clar mai scumpă decât celelalte două modele, acestea fiind avantajate de un foarte bun raport preț/dotări. Ca idee, un Fiesta bine motorizat și echipat ajunge să coste mai mult decât un Suzuki SX4 4WD, care deja e crossover și devine tentant dacă te gândești la drumuri proaste sau condiții atmosferice neprielnice…

Între Hyundai i20 și Suzuki Swift eu aș alege a doua variantă. Ambele modele sunt avantajate de faptul că au primit facelift recent, însă mie modelul japonezilor mi se pare mai închegat și cu o dinamică mai bună decât citadina coreenilor (of course, unii vor spune că sunt subiectiv deoarece dețin Suzuki :) dar e Jimny, adică altă mâncare de pește…)

Hyundai i20 am impresia că stă cel mai bine din punct de vedere al prețului – sorry, nu am timp acum de o analiză amănunțită pe prețuri și dotări, mai ales că mai intervin și discounturile dealerilor.

În concluzie, dacă bugetul permite, recomand Fiesta, deoarece e mult mai bine adaptată pentru combinația de trasee urbane și drumuri lungi. Atâta doar că asta înseamnă și bani mai mulți, ceea ce ar putea să vă facă să vă uitați și la modele pe care inițial nu le-ați luat în calcul :) Asta e jungla pieței auto, spor!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *