Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 120 CP vs. Toyota Auris Hybrid Sports Tourer

Userul ”Radu C.” are o dilemă interesantă, din categoria diesel vs. hibrid:

Buna seara,

As dori sa iti cer sfatul in privinta achizitiei unei masini noi (sau aproape noi) dintre urmatoarele variante: Ford Focus Wagon 1.5 Tdci 120 Cp si Toyota Auris Touring Sports Hybrid. Ambele modele sunt bine echipate, Focus-ul este nou, Auris-ul este masina de drive-test (cca 7000 km) cu un discount substantial, astfel ca pretul celor doua modele este comparabil. Masina va fi utilizata cu preponderenta in regim extra-urban (85%), in conditiile unui rulaj de 30000-35000 km/an, iar daca nu vor fi probleme deosebite, as pastra masina cam 7-8 ani.
Desi sunt din aceeasi clasa, stiu ca sunt diferite ca si motorizare, cutii de viteze si ca si conceptie in general. De asemenea, stiu ca esti anti-diesel si pro hybrid/electric, dar as dori o o opinie ca se poate de echilibrata despre cele doua modele.
Multumesc anticipat.

Alegerea dintre cele două modele este destul de dificilă, deoarece ambele au argumente forte:

Buna ziua,

Este o comparatie foarte interesanta. Dar as vrea sa fac o precizare tinand de ”anti” si ”pro” :) Am devenit anti motoare cu ardere interna, care folosesc combustibili proveniti din petrol sau gaze naturale, deoarece poluarea acestora nu poate fi controlata corespunzator. In privinta hibridelor, sunt cumva anti-pe-jumatate, deoarece le consider mai putin poluante decat motoarele cu ardere interna conventionale, insa raman categoric foarte poluante fata de propulsia strict electrica. Totusi, indiferent de simpatiile sau antipatiile mele pentru sistemele de propulsie, incerc sa am pareri cat mai obiective, in contextul actual al pietei.
Ok, acestea fiind spuse, pentru moment, date fiind conditiile intensive de utilizare in regim extraurban, consider ca masina cu motor diesel ar fi mai potrivita, in teorie. Motorul diesel se comporta optim in regim constant de exploatare si, la rulaje mari, se amortizeaza mai repede fata de un motor pe benzina similar. Dezavantajele dieselurilor moderne tin de complexitatea cam mare, ceea ce inseamna de regula si costuri de intretinere usor mai mari decat in cazul benzinei, dar si fiabilitate mai redusa, daca masina nu e utilizata corespunzator (adica e folosita ”sportiv” sau se merge mult subturat ori combustibilii nu sunt de calitate sau mentenanta e deficitara).
Propulsia hibrida de pe Auris este aceeasi de pe aclamatul model Prius, principalul avantaj fiind confortul in utilizare (practic masina are cutie automata, ceea ce ori nu ofera rivalul, ori are un pret maricel ca optiune), dar si o fiabilitate excelenta (motorul pe benzina este cu asa-zis ciclu Atkinson, evitandu-se sarcinile mari, care, in schimb, sunt preluate de motorul electric – mult mai fiabil si mai eficient decat orice motor termic). In regim urban, pe langa confoftul mai bun in exploatare, Auris Hybrid sta cel putin la fel de bine ca rivalul cu motor diesel, daca nu chiar mai bine (odata ce utilizatorul ”se invata” cu masina). Si ar mai trebui luat in considerare un aspect: pe fondul ”Dieselgate” si al iminentului summit pe tema schimbarilor climatice, de la Paris, din decembrie, tare mi-e ca de la anul pretul la motorina va incepe sa creasca vertiginos, deci avantajul financiar al motoarelor diesel se va diminua consderabil sau chiar va disparea. Nu e o certitudine, e doar o estimare a mea (factor subiectiv, daca vreti…).
In ce priveste Auris Hybrid, am facut un test destul de lung acum ceva timp (cu varianta hatchback, nu cu break-ul), iar rezultatul nu m-a dezamagit in materie de consum si de confort general (ma refer si la gradul de oboseala resimtit). Estimez ca varianta break ar fi ceva mai zgomotoasa, din cauza caroseriei mai voluminoase, iar, fata de un diesel, cand masina este incarcata s-ar putea sa se simta o oarecare latenta in reprize – desi, sincer, e greu de facut o comparatie, deoarece functionarea cutiei automate CVT e foarte diferita de a unei manuale (e adevarat, are si un zgomot strident enervant, care necesita intelegere pe termen lung). Focus-ul cu noul motor diesel este varianta facelift, deci Auris-ul pre-facelift este inferior la capitolul feeling general din cauza plasticelor corecte calitativ, gandite mai mult pentru rezistenta la uzura in timp decat pentru a-i conferi celui de la volan un feeling de tip premium (cum se lauda toti constructorii mai nou). Insa, daca Auris-ul e varianta facelift, e rezolvata problema ambiantei generale si nu vad diferente fata de rival decat in ce priveste gusturile fiecaruia.
Focus-ul e mai driver-oriented per ansamblu si e superior in ce priveste trenul de rulare, ca manevrabilitate si stabilitate – dar, daca dinamismul nu este o prioritate, atunci avantajul asta este foarte redus, pentru ca si Auris sta de la bine in sus pe sosea. In plus, dieselul de 1,5 litri e gandit mai mult pentru oamenii calmi sau care nu au nevoie de putere debordanta, ci de o masina in primul rand sigura. Depasirile nu vor fi fuminante, in cazul niciuneia dintre masini, dar s-ar putea ca zvac-ul dieselului si al cutiei manuale sa dea impresia ca Focus-ul se preteaza mai bine la manevrele mai din scurt (pe care nu le recomand din ratiuni de siguranta, pur si simplu).
In concluzie, desi in ecuatie intra multe alte elemente subiective care tin de pretentiile si doleantele dumneavoastra, eu unul consider ca, pentru un rulaj foarte mare anual, in cea mai mare parte in regim exraurban, Focus diesel e mai potrivit decat Auris Hybrid. Asta daca facem abstractie de Dieselgate si consideram ca nu se vor schimba lucrurile in privinta pretului motorinei si al taxelor de poluare. Eu personal as miza insa pe Auris Hybrid – brandul imi inspira mai multa incredere, propulsia hibrida o consider mult mai fiabila decat cea diesel, iar peste vreo 5 ani, de exemplu, devalorizarea hibridului va fi mai redusa decat a dieselului. Atata doar ca, din cauza ca vorbim de o masina care a fost de test-drive la dealer, e de preferat o verificare ”la sange” (in special pentru componentele trenului de rulare).
Cam atat din partea mea, succes la alegere si la achizitie

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

9 Comments

  • Buna seara,

    Multumesc in primul rand pentru raspunsul obiectiv si profesionist. Intre timp am dat si peste testul de consum cu Toyota Auris Hybrid pe care l-ati efectuat in iarna in care am observat ca desi e mai mare consumul fata de un diesel similar, diferenta este mica. In contextul posibilei majorari a pretului motorinei prin marirea taxelor pe acest tip de combustibil, alegerea unui Auris Hybrid devine mai rentabila. Necunoscuta nu este daca, ci cand se va produce aceasta modificare de taxare. Cel mai probabil va fi o majorare graduala a taxarii motorinei pentru tranzitia spre hybride/electrice/”hidrogenate”.
    As mai avea insa o mica nelamurire. In testul de consum cu Auris Hybrid spuneati ca modelul Hybrid are costuri de intretinere mai reduse cu cca 2000-3000 Euro/100000 km in comparatie cu dieselul. Eu m-am uitat pe forumul Toyota la sectiunea de cheltuieli de intretinere de la Prius unde am remarcat ca, desi sunt mai reduse, nu pot atinge nici 2000 Euro/100000 km. Mi-a scapat ceva?
    Oricum, daca nu se vinde pana luni, voi face un drive-test cu Auris Hybrid si daca totul e ok, probabil ca va fi alegerea numarul 1. In caz contrar, ma voi replia pe alegerea numarul 2, adica Ford Focus.
    Va multumesc inca o data pentru ajutor.

    • Buna seara,

      Marirea pretului la motorina nu este o certitudine, este doar o ipoteza a mea, bazata pe diverse semnale din piata (”Dieselgate” are un efect de bulgare de zapada in acest sens). Oricum, consumul unei masini ramane pur si simplu o chestiune de acomodare cu masina si de aplicare a unui principiu simplu: mers cuminte = consum mai redus.

      In ce priveste diferentele la costurile de intretinere, era o comparatie intre Auris Hybrid si Auris diesel. Puteti verifica la dealerul Toyota care sunt diferentele de costuri pe o perioada mai lunga, ca sa va convingeti singur. S-ar putea sa existe un revers al medaliei cu bateria care e garantata doar 8 ani parca, dar, din ce au demonstrat Prius II si Prius III pana acum, riscurile de defectare a bateriei sau de pierde a capacitatii utile sunt de ordinul lui 0,01%…

      Recomandabil este sa faceti teste cat mai concludente cu fiecare model (adica in regim de autostrada sau de mers la viteza mare) ca sa va faceti o idee despre ce va convine sau nu. Pentru ca degeaba spun eu ceva ce mi se pare ok sau nu, perceptia d-voastra va fi diferita.

      Numai bine

  • Buna ziua,

    Am fost la drive test cu Auris Hybrid si concluziile sunt:
    1. Cutia CVT este super in oras, dar enervanta in sarcina. Dealer-ul mi-a spus ca dupa 1000 km ma voi obisnui cu ea. Oricum din cauza ca majoritatea km vor fi extraurbani, cutia CVT nu ma prea ajuta.
    2. Modelul Auris Hybrid este pre-facelift, speram sa fie cu facelift.
    3. Spatiul interior, cel putin in spate, este similar cu cel din Focus Wagon, deci nu foarte mare. Speram la un spatiu mai mare.
    4. Conditiile de garantie la Toyota sunt superioare celor de la Ford, asta stiam deja.
    5. Intretinerea lui Auris Hybrid este similara cu cea a unui motor pe benzina, se face la 15000 km, iar comparativ cu cea de la Ford Focus de 20000 km, diferenta dintre cele 2 modele pe un interval de 200000 km, ar fi in jur de 1000 Eur in plus la diesel.
    6. Consumul mediu pe modelul de test era de 6.9 l/100 km, cam mare, dar probabil fiecare care a testat-o inaintea mea a tras de masina
    In concluzie, datorita conditiile mele de utilizare (preponderent extra-urban) si luand in considerare toate costurile de utilizare, inclusiv in conditiile cresterii pretului motorinei cu 20%, dieselul iese castigator.

    P.S.: As mai avea totusi o intrebare. Sotiei mele ii place mult Skoda Octavia 1.6 Tdi. Stiu ca acum e inca in actualitate scandalul Dieselgate, dar intre Focus si Octavia, ambele diesel, care ar fi punctele tari si cele slabe pentru ambele modele?

    Va multumesc anticipat.

    • Buna seara,

      Sa inteleg ca am fost pe aceeasi lungime de unda privitor la necesitatile d-voastra :) Dintr-un punct de vedere, sunt de acord cu alegerea pe care ati facut-o, desi eu personal as fi ales modelul hibrid…
      Intre Skoda Octavia Break si Ford Focus Wagon, diferenta principala tine de portbagaj, mai mare si cu o forma geometrica mai avantajoasa la Octavia. Ca habitabilitate, modelele sunt cam la fel, desi cred ca Octavia ofera ceva mai mult spatiu in fata datorita plansei de bord mai simpliste. Insa cum se simte cineva in cele doua masini, deja e un lucru mult prea subiectiv ca sa ma pot pronunta – eu personal apreciez mai mult Focus-ul pentru ca din fire imi plac masinile care ofera o ambianta mai dinamica. Confortul general si manevrabilitatea sunt atuurile lui Focus, Octavia fiind la un nivel bun, dar nu la nivelul lui Focus, in mod clar.
      Cu motorizarile, nu prea stiu ce sa zic. Precedentul 1.6 TDCi de pe Ford Focus era superior TDI-ului de 1,6 litri de pe VW/Skoda, desi la consum diferente nu prea existau. Noul 1.5 TDCi propus de Ford e foarte nou, principial o cilindree mai redusa nu e de preferat pt un diesel – dar, in cazul de fata, diferenta e mult prea mica pt ca sa conteze.
      Cred ca suntem in fata unei dileme de tipul ”sotia e seful sau…?” :))) Cred ca Octavia castiga doar la capitolul portbagaj si caracter util, in rest cred ca Focus e superior cam la toate celelalte capitole.
      Numai bine

      • Tot timpul “sotia e seful…”. Atata doar ca unii barbati mai si recunosc acest lucru.
        Revenind la masini, dupa ce am facut drive-test si cu Octavia si inca unul cu Focus. La final am ales Ford Focus datorita tinutei de drum mai bune, confortului suspensiei, antifonarii mai bune, manevrabilitatii si a pachetului dotari/pret mai bun decat la Octavia. Nici Octavia nu e masina rea, are un spatiu mai mare, un portbagaj imens si este o alegere foarte buna ca si masina de familie.
        La final, dupa ce am adunat punctele tari si cele slabe la fiecare model, sotia a ales: Ford Focus este castigatorul!
        Multumesc mult lui Oraan pentru sfaturile si informatiile nepartinitoare si voi continua sa il urmaresc atat aici, cat si pe ecoprofit.ro!
        Numai bine

        • Mă bucur că v-au fost de ajutor sfaturile mele, puține, câte au fost. Să vă bucurați de mașină așa cum vă doriți, la revedere!

  • Hello,

    Ce ar fi mai potrivit ca masina noua intre Ford Focus Wagon 1.5 TDCI 120 CP, Skoda Octavia Smart 1.6 TDI 110 CP si Jetta Style 2.0 TDI 110 CP . Chiar daca nu sunt toate in aceeasi categorie se invart in jurul aceleasi sume. Am un buget cash de 12K EUR, restul il voi suplimenta prin credit auto. Estimez maxim 15000 km/an, 80 % in oras. Ma intereseaza ca masina de familie, comfortabila si cu un portbagaj incapator. De asemenea sa ma tina aprox 10 ani. Multumesc.

    • Salut,

      Principial, dat fiind ca vorbim de un rulaj mic anual si in principal in oras, nu as recomanda motorizare diesel. Un motor pe benzina e mai ok in regimul intermitent din mediul urban, in timp ce motoarele diesel moderne, chiar daca au un consum mai redus, necesita un calcul de amortizare (raportat la o versiune pe benzina similara ca si performante si dotari) si se uzeaza mai rapid in mediul urban, necesitand o atentie mai mare la utilizare si servisare.

      Ramanand in domeniul diesel, eu unul consider ca motorul 2.0 TDI de 110 CP de pe VW Jetta are cele mai mari sanse sa se dovedeasca fiabil pe termen lung si foarte lung. Asta deoarece se obtine o putere mica dintr-o cilindree mare, deci motorul nu este fortat, cum se intampla cu celelalte doua propulsoare (care sunt mai mici, dar ofera puteri similare – ceea ce echivaleaza cu o uzura mai pronuntata a motorului).

      Totusi, caroseriile acestor trei modele sunt foarte diferite: una e break (a Ford-ului), una e liftback (berlina cu hayon, Skoda) si ultima e sedan (Jetta), fiind si cea mai putin spatoasa ca portbagaj. Din punct de vedere al confortului, Jetta e cea mai veche dpdv al conceptiei constructive, in timp ce Focus e considerat etalonul in acest segment dpdv al trenului de rulare.

      Cam atat din partea mea, succes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *