Hai să vedem rapid dacă merită sau nu noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway

A trecut cam o lună de când am testat în premieră noile Dacia Logan, Sandero și Stepway în Spania, cu ocazia lansării internaționale. Dar îmi amintesc foarte bine ce impresie generală mi-au lăsat noile generații ale mașinilor Dacia.

Impresii foarte bune. Foarte, foarte bune. Atât de bune, încât cei de la Dacia mă pot considera un potențial cumpărător, în cazul în care voi avea nevoie de o mașină ieftină și bună ca viitor familist…

LOGAN – citește aici testul cu Logan

Nu vă lăsați amăgiți de prețul de 6.690 de euro de pe imensele bannere care au împânzit marile orașe. Realist este să vă gândiți la un Logan de cel puțin 7.600 euro (adică motorizarea de 1,2 litri și 75 CP și nivelul de echipare Ambiance).

Bani pentru care Loganul vine cu un aspect chiar fain (îmi place în primul rând robustețea pe care o respiră per ansamblu) și un interior foarte spațios, începând de la portbagajul de peste 500 litri până la bancheta generoasă și locurile din față bune și pentru obezi.

După care am încredere că Logan va primi 4 stele la Euro NCAP, deoarece are ESP și patru airbaguri standard, iar în mers mi-a inspirat încredere. E înăltuț și se simte clar ruliul în curbe, dar mașina stă foarte bine pe stradă (câtă vreme nu te crezi vreun pui de schumacher, asta e de la sine înțeles).

Mă enervează că, dacă vreau fascinant de ieftinul sistem Media Nav (sistem de navigație, ecran tactil, bluetooth, USB), sunt obligat să aleg versiunea de top Laureate (de la 8.700 euro). Chihițe de marketing, deh…

Dacă ar fi să recomand o versiune pentru România, cred că nu ar fi noul motor 0,9 TCE, un motoraș turbo pe benzină chiar onest. Ci mai degrabă dieselul de 75 CP, care în echiparea de top Laureate costă costă 10.600 euro.

Iar, dacă mai pui și niște opțiuni cu adevărat utile (Media Nav – 300 euro, Pack Securite cu senzori de parcare spate, regulator și limitator de viteză, volan îmbrăcat în piele – 400 euro, Paack Look cu geamuri electrice spate și jante din aliaj), ajungi la un preț de 11.650 euro. Hai să zicem și vopsea metalizată și ai Logan diesel nesperat de bine echipat la 12.000 euro.

Știu că, la banii ăștia, poate merită dați încă 600 euro pentru dCi-ul de 90 CP, dar, remember, e familistă de buget. Sunt curios care e diferența dintre cele două motorizări, dar, în teorie, varianta de 75 CP la 12.000 euro mi se pare foarte ok cu dotările și spațiul ei.

SANDERO – citește aici testul cu Sandero

Parcă văd că vesticii vor da iama să cumpere Sandero. Pentru o mașină de oraș este super bună. Doar la români are trecere portbagajul mai mare în detrimentul avantajelor dimensiunilor mai reduse pentru traficul zilnic din aglomerația urbană.

Mi-aș lua Sandero, chiar de aș avea copil mic, pentru că are un portbagaj suficient și e foarte agilă în oraș, dar și pe afară. Cine nu ține la performanțe foarte bune nu văd de ce ar ocoli motorul de bază, de 1,2 litri și 75 CP.

Însă, din nou, la fel ca în cazul lui Logan, nu vă lăsați păcăliți de varianta de bază Acces, de 6.990 euro. Plecați de la Ambiance, 7.900 euro. La care se mai adaugă aer condiționat (780 euro) și, astfel, pentru 8.680 euro, ai o mașină foarte decentă ca dotări.

Dacă, totuși, ești mai pretențios, din nou trebuie să te uiți la versiunea de echipare de top Laureate, de la 9.000 euro, care, adăugând dotările alea utile enumerate la Logan, te duce pe la 10.050 euro. Un preț foarte ok pentru o citadină bine echipată.

Știu că unii vor spune că TCe-ul de 90 CP pare mai sportiv, dar asta înseamnă, în aceleași condiții de echipare, 11.150 euro. O diferență mică pentru cine e mai sportiv din fire, dar una care nu merită dacă ești cuminte.

SANDERO STEPWAY – citește aici testul cu Sandero Stepway

Ca posesor de Jimny, singurul dezavantaj pe care îl văd la Sandero Stepway este că nu există și în variantă 4×4 – cine vrea așa ceva, e forțat să aleagă Duster 4×4, mai scump, normal.

În rest, însă, Sandero Stepway arată super bine și îngroapă clar sintagma ”low cost”. Dar și pentru că vorbim de prețuri mai măricele, care încep de la 10.800 pentru Tce-ul de 90 CP, respectiv 12.200 euro pentru dieselul dCi de 90 CP.

Sincer, dieselul mi se pare cea mai potrivită alegere pentru Stepway, pentru că mașina se pretează de minune la ieșiri mult peste ce înțelege lumea în general ca ”hai la iarbă verde”. Atenție, însă, la noroaie, pentru că nu avem 4×4…

Singura problemă este că un client de Sandero Stepway e clar mai pretențios, deci va da iama pe lista de opțiuni. Ăăă… care opțiuni? Că Sandero Stepway vine cu o echipare standard foarte bună, inclusiv Media Nav, aer condiționat și cruise control!

Așa se explică de ce prețul mașinii pare așa de mare la început (”cum, doișpe mii de euro pe o Dacie?!”). Nu e mare, e pur și simplu convenabil pentru cât de bine arată și cât de bune capacități de trecere are Sandero Stepway.

CONCLUZIE

Oups, Dacia did it again, but better this time. Și le recomand detractorilor să dea o tură cu un model Dacia Logan, Sandero sau Stepway. Sigur își vor mai schimba părerea, chiar dacă nu vor deveni clienți Dacia peste noapte.

În rest, o să vedem cum stă la capitolul fiabilitate sau costuri sau revizii. Dar, pentru moment, noile Logan, Sandero și Sandero Stepway primesc nota 9 de la mine. Cu steluță (de mândrie). Că 10 nici dumniezău nu dă, right?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *