Iată a treia generație Porsche Boxster. Adică noul ”porsche pentru săraci”

Un anumit Clarkson a afirmat despre Boxster, în fața a milioane de telespectatori, că ar fi ”Porsche-ul săracilor” – adică al celor care nu își permit un 911 (considerat ”adevăratul Porsche”).

Nu a fost singurul, dar, serios acum, uitați-vă bine la noul Porsche Boxster: arată a mașină de săraci mai puțin bogați? Bine, asta e a treia generație, însă nici precedentele generații nu erau de ici, de colo. Așa că sintagma dinainte rămâne un clarkonism răutăcios.

Ia să vedem cum a evoluat Porsche Boxster până acum:

Primul Boxster a fost lansat taman prin 1996 (acum vreo 16 ani), reprezentând o surpriză ciudată pentru fanii Porsche. Nu era doar un frățior al lui 911, ci era o mașină sport cu motor boxer în 6 cilindri, plasat central, nu în consola spate.

Ca aspect, primul Boxster miza pe principiul ”așchia nu sare departe de trunchi”, părând un 911 Cabrio intrat la apă – totuși, cele două fante de aerisire din spatele portierelor și gabaritul mai mic erau un indiciu că e un Porsche sportiv mai ieftin.

Mai ieftin, dar nu mult mai slab ca performanțe și comportament rutier, lucru remarcat de cam toată lumea.  Mai ieftin, dar cu multe dotări de lux și cu diverse delicatese tehnice de top. Mai ieftin, ceea ce a contribuit la creșterea serioasă a vânzărilor Porsche.

După aproape 10 ani, în 2005 a venit rândul celei de-a doua generații Boxster să fie lansată la apă. Un Boxster cu un aspect vizibil rafinat, cu forme voluptoase reușite și cu fante ceva mai mari în spatele portierelor.

Evident, motoare mai puternice, îmbunătățiri ale tuturor sistemelor mecanice și electronice, precum și o evoluție a stilului luxos al interiorului. Distanța față de 911 se păstra, dar reputația lui Boxster creștea pe zi ce trece – la fel și vânzările…

Departamentul la marketing a mai venit cu propuneri: multe ediții speciale mărunte, dar și o versiune coupe, denumită inspirat Cayman. Prin urmare, al doilea Boxster reușea să depășească fără probleme titulatura de frate mai sărăcăcios al celebrului 911 și fan-clubul devenea foarte numeros.

Așa încât apariția în 2012 a celei de-a treia generații Porsche Boxster a fost așteptată cu destul de mult interes. Iar rezultatul nu dezamăgește: o moacă agresivă și chiar tupeistă (farurile arată chiar high-tech), un profil zvelt, dar și familiar, dominat de două fante laterale uriașe plus muchii proeminente, în timp ce spatele este surprinzător de elegant, cu stopuri fin conturate și o muchie inedită.

Într-adevăr, noul Porsche Boxster este foarte reușit și nu văd de ce și-ar face cineva probleme că nu e un Porsche veritabil. Lucru valabil și la interior, unde luxul se combină mult mai bine cu sportivitatea și ”butoniada”.

Iar motoarele sunt cu adevărat potente, cel mai puternic Boxster S având 315 CP și anunțând un demaraj 0-100 km/h în doar 4,7 secunde. Cam orice coboară sub 5 secunde e WOW ca sportivitate, mai ales dacă vorbim de o mașină cu setări atente, pentru performanță pe circuit.

Așadar, bun venit noului Boxster, o mașină care sunt sigur că i-a surprins plăcut pe toți. Mă rog, premiera mondială se va consuma cu ocazia Salonului Auto Geneva 2012, unde sper că realitatea va fi cel puțin pe măsura pozelor.

Ce mai, frumoasă jucărie pentru 50.000 euro. Preț de început…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *