înapoi în bucureşti – sau the entrance 2 hell! care era să se întâmple 20 de km mai devreme…

Duminică seara e clar – mai bine te duci în pădurice decât să revii în Bucureşti între 3 şi 9 seara, dinspre Ploieşti. Norocul ălora care ştiu de deviaţia pe şoseara Străuleşti, că pe acolo mai scurtcircuitezi cât de cât.

În fine, ideea de bază este că, după ce te întorci dintr-o experienţă gen Land Rover Academy, adică porţia de libertate, aventură, adrenalină, toate departe de cotidian… este cam greu de îngurgitat reintrarea în normalul ăsta anormal care este ambuteiajul cumplit de la Băneasa. Pardon, ambuteiajul care începe înainte de Băneasa cu nişte kilometri şi de care scapi după prea mult timp.

Ca să divaghez, totuşi, de la un subiect care deja a devenit banal, o să mă leg de podul în reparaţie dinainte de Ciolpani. Adică de pe două benzi se trece doar pe una. Acum, în perioada când DN1 este f aglomerat – băi, ăştia de la drumuri şi poduri, voi ştiţi ce e aia penalizare pentru idee idioată?

Tabolul este cam aşa: eu, în maşina lui fratelo (Civic de 10.000 euro), gonind cu vreo 140 km/h în “compania” unor Ferrari 599 GTB, Porsche Cayenne GTS, BMW M6 Cabrio, Mercedes CLS AMG, etc (adică u got the picture, cumva eram “inserat” printre şmecheri). Când, deodată, văd prin lunetele ăstora din faţa mea frâne în faţă. Prevăzător, încetinesc consistent, ca să am o distanţă suficient de mare faţă de CLS-ul din faţă, şi mai bag şi avariile, să se prindă ăia din spate că e serioasă treaba.

Care ăia din spate, în momentul premergător frânării, era un Cayenne ce se apropia vertiginos, iar când deja încetineam şi mă uitam în oglindă pentru posibili tamponatori, deja Cayenne-ul ocupa toată oglinda. Moment de restrişte, când Cayenne-ul virează brusc stânga şi intră pe contrasens! What? (bine, fiind acolo sus, şoferul a văzut că nu vine nimic din faţă, iar avariile mele cumulate cu viteza lui l-or fi făcut să estimeze că intră în mine…)

Oki, de Cayenne am scăpat, eram aproape de oprire… când în oglindă mai văd ceva, roşu. Puţin din parbriz doar, că era joasă rău, dar am văzut o parte în oglinda retrovizoare – Ferrari 599 GTB, şi ăsta călare pe frâne. Nici un impact, nici o problemă, toate bune şi frumoase.

Dar am stat şi am calculat aşa, într-o fracţiune de secundă: dacă intra cayenne-ul în mine, mă băga în CLS, ăla dădea în X5-urile din faţă şi în M6 Cabrio. Şi, colac peste pupăză, probabil Ferrari-ul ar fi intrat, din spate, sub Cayenne. Ce ar fi rămas din Honda Civic a lui fratelo? Mai nimic.

Dar măcar aş fi avut o moarte glorioasă, de sute de mii de euro!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *