Jimny – la o adică, poate suplini chiar şi cortul…

În weekendul prelungit de 1 mai s-a ivit ocazia să verific dacă al meu Jimny mă poate scuti de cheltuiala pentru cazare. Glumesc, la cabana unde am fost nu mai era nici un loc liber… Dar rămâne în picioare întrebarea dacă mai am nevoie de cort sau pot dormi în Jimny.

Iar răspunsul l-am primit undeva la munte, prin judeţul Vâlcea, unde două nopţi le-am petrecut în Jimny. Well… mă refer la orele pe care le-am dormit, că la culcare m-am dus pe la 3-4 dimineaţa, că aşa e când se lasă cu foc de tabără la munte…

suzuki-jimny-oraan-dormit-in-masina

Câteva explicaţii tehnice: scaunele din faţă se dau în faţă la maximum, se scot tetierele, se rabatează spătarele spre spate total, până se unesc cu şezutul scaunelor din spate. Et voila – se obţin două pătucuri de campanie. Probleme: nu poţi sta cu picioarele întinse, pentru că “paturile” astfel formate sunt prea scurte. Iar conformaţia “saltelei” nu îţi conferă confortul patului de acasă.

Însă există şi soluţii. De exemplu, pe bancheta din spate am pus o haină groasă, astfel că disconfotul a mai scăzut. Având picioare mai subţiri, mi le strecuram din când în când pe sub volan şi bord şi, astfel, mă mai întindeam puţin. O poziţie comodă pentru aţipit puţin se obţine şi stând sprijinit cu spatele de spătarul scaunului din spate, cu picioarele întinse – ba, la o adică, dacă te rezemi pe marginea geamului, chiar poţi să tragi un somnic.

Ah, am uitat să menţionez că am dormit două persoane în maşină. Dacă eram doar eu, probabil nu aş fi avut probleme cu picioarele, aveam spaţiu berechet, mi-aş fi găsit o poziţie mai răşchirată prin maşină. Aşa însă… testul cu dormitul în maşină nu este foarte concludent: nu am dormit bine din cauza disconfortului poziţiei sau a sforăitului companionului?!

Una peste alta, Jimny îl găsesc foarte ok ca soluţie rapidă, dacă nu ai unde să dormi peste noapte, cu rezerva că, la capitolul odihnă, nu va fi satisfăcător (deşi, din câte îmi amintesc, niciodată nu pot spune că m-am odihnit bine în cort).

Cert este că, pentru escapade la munte, îmi voi lua un sac de dormit gros şi mă gândesc şi la o pătură, pe care să o pun sub mine. De frig, Jimny nu te scapă dacă nu ai sac de dormit, dar măcar nu te bate ploaia sau vântul – ceea ce, în cazul cortului, poate deveni un calvar. Încă un mic minus: dimineaţa maşina era serios aburită, aşa că e recomandabilă întredeschiderea unui geam.

suzuki-jimny-oraan-weekend-1-mai-101

În concluzie, nu mi-e teamă să merg la munte fără cort: în cele mai multe cazuri pot dormi în maşină suficient de ok. Sper ca, în curând, să primesc şi o poză, în care am fost surprins în exerciţiul acţiunii. Acţiunea de a dormi în Jimny.

P.S. Am avut ocazia să mai verific o dată capacitatea de încărcare a maşinii, cu scaunele spate rabatate ambele.

suzuki-jimny-oraan-weekend-1-mai-104

Ce a intrat în Jimny? Păi… mai multe decât aş fi băgat în portbagajul unui Logan şi, cel mai probabil, cam tot atât cât ar fi intrat într-un Sandero cu bancheta rabatată. Check it out:

suzuki-jimny-oraan-weekend-1-mai-105Care va să zică: 6 rucsaci, cu haine, corturi, izolier-uri, geanta mea de voiaj (am zis că nu o arunc, e bună pentru chestii din astea neoficiale şi geometria ei e numai bună pentru portbagajul lui Jimny), o ditamai sacoşă cu vin şi alte cele, plasa cu mielul pentru proţap… vai, baxul de bere şi alte plase cu diverse de-ale gurii nu apar în poză…

Într-un cuvânt, Jimny e un cărăuş viabil. A, şi nu pus nimic deasupra – poate altă dată o să “testez” facilitatea asta…

VEZI AICI JURNALUL MEU CU SUZUKI JIMNY

5 Comments

  • Salut,
    Imi place jimny si urmaresc sa iau unul. Scrii foarte frumos si mai trec din cand in cand sa vad ce noutati ai. Cred ca na ai AC la el. Cum te descurci pe caldurile astea (care au venit deja)? Este oare posibil sa-i pui AC?

  • ei bine, te-am prins! :) vad ca nu ai urmarit toata saga de pana acum a lui jimnylica, altfel ai fi stiut ca are abs si aer conditionat…

    avand in vedere ca am masina doar din iarna, pana acum nu am avut ocazia sa folosesc AC-ul (mai ales ca, prin bucuresti, de obicei folosesc metroul).

    l-am folosit ceva mai mult doar cand am fost de pasti acasa, intre cluj si sighet am prins vreme insorita si calda. nu a fost de prea mare ajutor, dar aerul rece s-a simtit – ceea ce nu e neaparat ok pentru rinita mea…

    in schimb, se simte clar pierderea de putere, mai ales daca ai drum in urcare si masina are pasageri.

    sincer, nu prea stiu daca merita diferenta de pret intre un jimny sh cu aer conditionat si unul fara. se poate trai si fara, mai ales daca masina e mai ieftina :)

    in privinta intrebarii tale, daca se poate pune AC la un jimny fara AC – nu stiu, sincer. presupun ca se poate adapta unul, dar habar n-am cu ce costuri. nu ma intereseaza, mai ales ca nu e o modificare primordiala tinand de offroad :)

    numai bine

  • M-ai convins . Urmatoarea mea masina pe care o voi cumpara in primavara lui 2010 va fi Suzuki Jimny bineinteles ca pe benzina.Ai perfecta dreptate in ceea ce priveste echiparea lui Jimny cu motor diesel indiferent de ce provenienta ar fi. Pot sa-ti mai spun ca am avut si un Nissan Patrol ( nemodificat cu 2usi) deci bun pentru off-road si te asigur ca nu prea face in off-road (obisnuit) cu nimic mai mult ca Jimny. In schimb consumul si intretinerea te cam indoaie. Iti soun o chestie ca sa te distrezi : la 60.000 de km. cind am schimbat uleiul la motor am schimbat si uleiul la ambele diferentiale la cutia de viteze si la reductor. Pentru acest schimb mi-au trebuit in total 25 de litri de ulei . In aceasta cantitate de 25 de litri de ulei este cuprins si schimbul de ulei pentru motor. Deci ramin si eu la Jimny benzina. Cei de la Suzuki ar trebui sa-ti faca un cadou pentru reclama pe care o faci gratuit. Toate cele bune si sper sa tinem legatura .

  • salut si welcome in clubul jimny. ce pot sa spun…

    masinile mai mari sunt mai costisitoare, dar au alte avantaje (de exemplu sunt mult mai robuste, in caz de accident ai sanse mai mari sa scapi, motorul diesel e uneori mult mai bun, etc.)

    nu a spus nimeni ca offroadul este ieftin, dar, ca un hobby tinut in frau, poate sa-ti ofere multe satisfactii la bani rezonabili – cel putin asa este in cazul lui jimny.

    tinem legatura, poate ne vedem la suzuki fest de anul asta :) o sa revin cu detalii despre acest event.

  • Salut te invidiez maxim! si eu incerc sa-mi vand masina actuala si sa-mi iau un Jimny, este incredibil ce poate veveroiul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *