Jimny, marele cărăuş!

Uite o chestie căreia nu prea îi dădeam importanţă: modularitatea interioară a maşinii. Credeaţi că Suzuki Jimny e un fel de Tico de teren fără portbagaj? Ba bine că nu!

Am mers trei persoane de la Cluj la Sighet, cu bagaje care ar încăpea în portbagajul unui Logan? Am mers. Este adevărat, nu în aceleaşi condiţii de spaţiu ca în Logan, dar, wtf, nu transport multe persoane şi bagaje decât în 1% din timp… Ba am mers chiar şi patru persoane în Jimny, iar pasagerii nu s-au plâns, fiind şi ei miraţi de spaţiul măricel din interior.
suzuki-jimny-jimny8-portbagaj-oraan-1.jpgsuzuki-jimny-jimny8-portbagaj-oraan-2.jpgclick pe poze


Am transportat un pat lung de peste 1,5 metri în maşină? Normal, deşi în poză nu se vede că a mai intrat şi un rulou voluminos (salteaua) plus nişte plase cu alte kestii. Ba chiar am reuşit să stăm două persoane în maşină!

suzuki-jimny-jimny8-portbagaj-oraan-3.jpgclick pe poză

Cu alte cuvinte, Suzuki Jimny, cel puţin pentru necesităţile mele, este arhisupersuficient ca modularitate şi caracter practic. Ceea ce, având în vedere că nu se numără printre priorităţile imediate pe care le cer de la maşină, este SUPER!

VEZI AICI JURNALUL MEU CU SUZUKI JIMNY

9 Comments

  • spatarele da, insa sezutul se ridica la verticala, asa ca nu ai o suprafata plana decat pana la spatarele scaunelor fata :(

    dar, pe de alta parte, scaunele fata se dau foarte mult inainte, iar spatarele se lasa pe spate la orizontala si poti amenaja in jimny doua mici paturi, in caz de forta majora (inca nu am incercat sa vad cat de inconfortabil este sa dormi in masina, dar in curand o sa am si experienta asta…).

    modularitatea interioara consider ca este satisfacatoare pt cat de mica e masina. trei persoana pot circula cu un volum mediu de bagaje – daca se rabate un scaun din spate, locul eliberat este surprinzator de incapator pentru bagaje.

    si sa nu uitam ca are si barele de pe acoperis, unde mai poti lega una alta…

    eu unul sunt supermultumit de caracterul practic al masinii, avand in vedere ca foarte rar am nevoie spatiu de logan mcv :)

  • ma tot gandesc sa renunt la masina actuala un polo de 1.2 si sa achizitionez un jimny de prin 2003 .
    sunt multumit in continuare de polo insa acum sunt obligat de situatie sa intru si pe drumuri proaste greu accesibile pentru masina cu garda joasa . cum sa procedez ca sa fie bine dpdv al banilor ?

  • jimny este o masina mult mai indreptata spre teren accidentat si mai putin adaptata pt circulatia pe sosea.

    daca vrei doar o masina care sa faca fata la hartoape, dar in rest sa mearga pe sosea precum un polo, nu iti trebuie un offroader precum jimny :) este suficient ceva mai soft, suvulet ca sa zic asa.

    “dpdv al banilor” nu ai explicat ce inseamna – adica in ce suma sa te incadrezi? un jimny 2003 costa in vest cam de la 8000 euro in sus in cazul fericit (nu cred ca poti cobori sub 7500 pt o masina in conditii optime).

    o toyota rav4 din 2001-2003 costa 9-10.000 euro, e un compromis mai bun on-off, e mai dotata, motor mai maricel, confort mai bun.

    mai poti alege si suzuki grand vitara, dupa 2002, tot peste 8000 euro, ceva mai putin ok decat rav 4 pe sosea, dar mult peste jimny (nu in offroad serios, normal…)

    ar mai fi renault scenic rx4, dupa 2000, de pe la 6-7.000 euro. sau mitsubishi pajero pinin, o masina underrated, dar care este un compromis foarte bun on-off, tot pe la 6-7000 euro.

    nu stiu cat te-ar coafa fiat panda 4×4, e cam mica daca o raportez la polo si nici nu se comporta mult mai bine decat jimny on (in timp ce offroad e fix pix fata de jimny…).

    te-am bagat suficient de mult in ceata? :)

  • multumesc ! sunt destul de lamurit .Avand in vedere ca familia mea inca se compune dintr-un singur membru ,ca trebuie sa trec de doua ori peste linie de cale ferata ca sa ajung la servici si ca la fiecare doua saptamni merg in intorsura buzaului la casa de la deal unde saracul polo plange si suspina, am sa fac toate demersurile necesare sa achizitionez un jimny .
    intrebam de spatiul destinat transportului de bagaje deoarece sporadic mai am si de carat cu masina materiale de constructii (doi-trei saci ciment) sau echipamente de logistica.

  • repet: jimny nu se preteaza la mersul confortabil si rapid pe sosea asa cum o fac alte masini. structura de offroader veritabil, insa, face din masinuta o kestie foarte eficienta pe teren accidentat.

    trebuie sa iti faci un calcul, relativ la care este prioriatea ta. daca terenul accidentat are o pondere foarte mica din utilizarea masinii… sincer, nu iti recomand jimny :) ii vei gasi prea multe neajunsuri (desi, din punctul meu de vedere, se preteaza mai mult decat multumitor cam la orice “treaba” de masina de oras).

    suvurile (atentie, jimny nu este suv, e masina de teren, cadru separat de caroserie, 4×4 oldschool cu reductor!) sunt concepute pt a impaca si capra (confortul pe sosea) si varza (drumuri proaste – dar nu forestiere).

    in plus, jimny iti ofera cam strictul necesar, daca il compar cu polo :) deci… daca pentru tine confortul la volan conteaza mult (ma refer mai ales la micile chichitze), te sfatuiesc sa gasesti pe cineva dispus sa te lase sa vezi si sa mergi putin cu masina. macar iti faci o idee inainte sa iti faci alte planuri…

    spor

  • nu stiu ce marca e, era a unei prietene pe care o transportam, impreuna cu sotul ei, acasa…

    dar oricum ma mandresc cu rucsacelul meu jimny :)

  • jimny e o masina buna de munte la fel ca vitara(mea) se descurca si in oras destul de bine dar e problematica la drum lung.Te tine in priza tot parcursul. Un singuir ninus ma deranjeaza la jimny/vitara lipsa diferentialelor blocabile.
    (am testat jimny si vitara si am ales vitara din punct de vedere al suspensiei si motorul de 1.6 se comporta bine in off fata de cel de 1.3)

    PS sa o stapanesti sanatos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *