01/11/2016

Lexus și Toyota, primele în Consumer Reports US 2017

Aflu că Toyota rămâne al doilea cel mai bine cotat brand auto din SUA în Consumer Reports. Nu mă miră: dacă s-ar face un astfel de studiu și pe la noi, m-aș număra printre cei care ar da nota zece mărcii japoneze, având în vedere că Prius-ul meu e o mașină foarte bună (ptiu, ptiu să nu te deochi!).

De remarcat și faptul că Toyota a avut un număr mare de modele analizate, ceea ce denotă faptul că japonezii țin cu sfințenie la filosofia contrară lui „merge și-așa” – și anume „fă o mașină cât mai bună, ca să ai clienți cât mai mulțumiți, că așa îți asiguri sustenabilitatea pe termen lung și foarte lung”. O filosofie care me gusta!

Ia să vedem și comunicatul de presă, precum și clasamentul americanilor:

Nu a fost pentru nimeni o surpriză când raportul privind studiul de fiabilitate auto, publicat în data de 24 octombrie 2016  de către Consumer Reports  US, a plasat din nou pe primele doua poziții  ale clasamentului mărcile Lexus și Toyota.

consumer-reports-toyota-1

Cele doua mărci au obținut cele mai mari punctaje din partea utilizatorilor privind gradul mare de satisfacție în urma unui sondaj efectuat pe baza colectării datelor de la abonații publicației – acum în număr total de 7 milioane abonați, din care 3,8 milioane în print, respectiv 3,2 milioane în digital – sondaj efectuat pentru  mai mult de jumătate de milion de vehicule, acoperind astfel peste 300 de modele produse între anii 2000 și 2016.

Acest raport verifică în detaliu numeroase aspecte și componente care pot crea disfuncționalități în ceea ce privește funcționarea automobilelor. Astfel, au fost verificate 17 zone care pot cauza potențiale probleme, începând cu cele minore legate de neplăcerile provocate de scârțâitul de frâne și ornamente rupte la interior, până la cele majore, cum ar fi reparația transmisiei în afara garanției sau probleme ale sistemului de tracțiune integrală.

Consumer Reports US este una dintre cele mai reputate organizații independente din SUA, ce protejează interesele consumatorilor, oferindu-le acestora, în decursul existenței sale de peste 80 de ani,  teste de evaluare a produselor, acestea fiind bazate pe probe de produse și evaluări, cercetări riguroase  și jurnalism de investigație. Organizația este nonprofit, iar autorii testelor achiziționează produsele la prețul pietei, adesea în mod anonim. Pentru păstrarea independenței, Consumer Reports nu acceptă publicitate,  fiind susținută  în totalitate din abonamente (3,8 milioane abonați print + 3,2 milioane online – cititori plătitori și donații).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *