Logan e fruncea, totuşi

Un mijloc de transport nou, spaţios, util, încăpător, cu un preţ acceptabil şi suficient de bine dotat. Cum de am fost noi, românii, aşa de norocoşi să fim asociaţi cu acest adevărat fenomen?

Să fim înţeleşi: (încă) nu mă văd ca făcând parte din targetul Loganului. Pentru mine contează prea mult caracterul dinamic şi original al maşinii, felul în care te simţi la volan şi doza de satisfacţie în timpul condusului. Logan nu îmi satisface poftele. Dar, la banii ăştia, nu găsesc nici un alt model nou care să mi se potrivească. Vorbesc de varianta de top, 1,6 16V, la 10.000 euro.

Înseamnă că, în ciuda aversiunii mele pentru domeniul second-hand, ar trebui să mă îndrept spre o maşină rulată.

În urma unui mic sondaj pe câteva site-uri de profil (cu anunţuri, de la noi şi din străinătate), am ajuns la o concluzie neplăcută: eu nu prea am de unde alege. La banii ăştia (adică suma finală, cu taxe şi vamă plătite), dacă vreau dinamism şi plăcere la volan, pot să mă apropii de Ford Focus 1,6 sau Alfa Romeo 147 sau chiar 156, tot cu motoare de 1,6 litri. Cam astea sunt singurele mai compacte care îmi oferă un pachet satisfăcător dinamic. În condiţiile în care kilometrajul depăşeşte 50.000 km (deci adio garanţie), dubiile sunt destul de mari în ce priveşte onestitatea vânzătorului şi trecutul maşinii, iar norocul nu este punctul meu forte.

Un BMW 320i E36 nu se subordonează legislaţiei în vigoare, iar un E46 sau actuala generaţie a Toyotei Corolla depăşesc bariera preţului impus de Logan. Deci preferinţele clare ies din discuţie.

Ar mai putea fi considerate alternative Opel Astra (precedenta generaţie), VW Golf, Renault Megane sau chiar Laguna, Nissan Almera sau Primera. Ori modele din clasa mică, precum Renault Clio, VW Polo sau Fiat Punto. Atenţie, mă refer la modelele din anii 1998 – 2002, deci relativ învechite moral şi tehnic. Pentru mine, oricum, nu sunt variante satisfăcătoare.
Îmi amintesc de acel simulacru de test al elanului făcut cu Logan, pata de pe imaginea ADAC, mai precis :) Deoarece nemţii au fost pur şi simplu desfiinţaţi pe plan internaţional, Logan fiind astfel promovat extraordinar. Nu am dovezi, dar impresia mea este că toată treaba a fost bine gândită de eminenţele cenuşii ale Renault, iar nemţii au luat o mare ţeapă. Practic, ADAC a încercat denigrarea fenomenului Logan pentru a-şi apăra industria second-hand, foarte profitabilă în Europa. Iar rezultatul campaniei de defăimare pur şi simplu a accentuat faptul că Logan ameninţă domeniul second-hand.

Deci, iată-mă pus în situaţia de a recunoaşte supremaţia loganiadei. Este un proiect reuşit şi o ofertă imbatabilă, cel puţin deocamdată (cred că mă repet, am mai spus chestiile astea…). Să văd cât o să rezist fără a mă lăsa dus de val: sper că nu este doar o problemă de timp până când îmi voi lua Logan!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *