Mașină nouă la 15.000 de euro, mai mult de oraș

Doamna (sau domnișoara) Camelia are următoarea dilemă:

Sunt interesata sa cumpar o masina. Intrucat am vizitat site-ul dumneavoastra si am inteles din ce am citit ca oferiti consultanta, as dori, daca se poate o opinie pertinenta care sa ma ajute sa fac o achizitie buna.

Sa zicem ca bugetul ar fi undeva pana in 15.000 euro. Nu vreau o masina foarte mare, mai mult de oras, dar evident sa ma pot deplasa uneori si pe distante mai mai fara probleme. Design atractiv, consum mic si evident costuri postvanzare bune(revizii, etc).Este f important pentru mine sa o pot intretine dupa cumparare.

Pe scurt, am vazut modelul STEPWAY care din ce am inteles ar fi o varianta foarte buna din mai mult puncte de vedere, dar este DACIA si sunt pareri multe care spun ca nu ar fi ok din acest punct de vedere. M-as orienta si spre alte kia cee’d, ford fiesta, Opel corsa, din ce m-am interesa.Dar pb se pune la costurile de intretinere.

Prin urmare, m-ar interesa parerea dumneavoastra vizavi de situatie, daca se poate intr-un timp cat mai scurt pentru a ma ajuta sa ma decid.

Ei bine, în primul rând scuze pentru că răspunsul nu vine așa de rapid. În al doilea rând, nu pot spune că am ajuns la stadiul de a oferi consultanță :) Mai degrabă am bunăvoința de a-mi consuma din timp (când am timp…) pentru a da sfaturi, mai mult sau mai puțin utile, celor care au întrebări pertinente.

Ok, și acum să revenim la problema d-voastră. Suma de 15.000 de euro este suficient de interesantă pentru ca dealerii de mașini noi să vă ”vâneze” :) De la început trebuie să precizez că, dată fiind situația dezastruoasă a vânzărilor auto de la noi, clientul e în poziția de a negocia destul de mult. Deci, sincer vorbind, cu 15.000 de euro ați putea achiziționa chiar și o mașină cu preț de listă de aproape 20.000 de euro… Totul ține de timpul pe care sunteți dispusă să-l pierdeți în această mică aventură.

Din păcate, eu nu sunt o bază de date a discounturilor și ofertelor de moment, așa încât în continuare mă voi referi la prețurile de listă. Dar, având în vedere ce am spus mai devreme, puteți face economii serioase – câteva mii de euro poate însemna combustibilul și reviziile pe doi-trei ani…

Din ce modele ați enumerat până acum, deduc faptul că vă interesează destul de mult cum arată o mașină, dar și că nu aveți necesități majore de spațiu. Cum mașina va fi utilizată mai mult în oraș, un model de clasă mică mi se pare mai indicat, iar motoarele pe benzină sunt o afacere mai bună dacă anual faceți mai puțin de 15-20.000 km.

Dacia Sandero Stepway este un Sandero cu look de SUV-uleți, atâta doar că nu oferă și tracțiune integrală. Însă are o gardă la sol mare, ceea ce înseamnă și o poziție la volan mai ridicată, deci vizibilitate mai bună, e confortabil și suficient de sigur datorită ESP-ului și e oferit doar cu multe dotări. Versiunea diesel se amortizează față de cea pe benzină în cel puțin 100.000 km și nu e chiar ok pentru traficul urban aglomerat.

masini-noi-15000-euro-dacia-sandero-stepway-oraan

Sandero Stepway pe benzină are un preț de 11.100 de euro, dar e o mașină bine vândută, deci s-ar putea să nu obțineți un preț mai mic de 10.500 de euro prin negociere. Mie mi se pare o afacere bună, singurele critici mai serioase ținând de calitatea plasticelor deloc flatantă. Cât despre părerile detractorilor referitor la imagine, nu consider că sunt de luat în seamă așa de mult, Dacia făcând mașini destul de fiabile, mai ales pentru condițiile din România.

Ford Fiesta este un model foarte reușit în principal pentru cei care pun accentul pe plăcerea de a conduce și cred că e una dintre cele mai atractive mașini pentru publicul feminin. E, de fapt, unul dintre cele mai vândute modele din Europa, având o reputație foarte bună și din punctul de vedere al fiabilității generale, mai ales că vorbim de versiunea facelift, care a îmbunătățit mașina în multe privințe.

masini-noi-15000-euro-ford-fiesta-oraan

La fel ca în cazul lui Sandero Stepway, sunt recomandate motoarele pe benzină, cu excepția celui de bază de 1,0 litri și 65 CP, prea slab ca performanțe și cu un consum la nivelul versiunii de 80 CP, deci nu prea se justifică diferența de 500 euro.

Motorul de 1,0 litri și 80 CP, în echiparea Trend, are un preț de pornire de 12.400 euro, însă la nivelul echipării merită mai mult versiunea superioară Titanium, cu un preț de bază de 13.900 de euro. În funcție de pretenții, Ford oferă destule opțiuni, care însă duc prețul mașinii clar peste 15.000 de euro. Poate de aceea ar fi interesantă și consultarea ofertei speciale Trade In, care înseamnă un pachet gratis de dotări tentante, care include climatizarea automată.

Motorizarea 1.0 EcoBoost de 100 CP e ceva mai scumpă, dar, dacă nu aveți nevoie de performanțe dinamice mai bune (de preferat în special la drumurile lungi), e de evitat soluția turbo, care poate pune probleme de fiabilitate în cazul întreținerii și utilizării necoresponzătoare.

Opel Corsa e un model pe final de carieră, ceea ce înseamnă că în curând va fi înlocuit de o nouă generație. Acest lucru vă poate ajuta să negociați un discount mai serios. Pe de altă parte, un model cu o carieră îndelungată înseamnă și o fiabilitate la cote mai bune decât ale unui model total nou, dar cu prețul tehnologiei mai învechite, care se poate reflecta și în aspectul interior mai puțin modern.

masini-noi-15000-euro-opel-corsa-oraan

Motorizarea indicată pentru Corsa este cea pe benzină de 1,2 litri și 85 CP, care pleacă de la 11.250 de euro în echiparea Selection – dar pentru traficul urban merită mai mult motorizarea cu sistem Start/Stop, cu 400 de euro mai scumpă (sistemul oprește automat motorul la stop sau când mașina stă în trafic, avantajul direct fiind scăderea consumului).

Însă echiparea Selection e aproape spartană, așa că e indicat nivelul Enjoy(de la 12.140 de euro, sau 12.540 de euro cu Start/Stop). Opel oferă o grămadă de pachete și dotări, dar unele nu sunt disponibile pe Enjoy. Oricum, sunt sigur că, dacă se negociază, la maximum 15.000 de euro se poate lua un Corsa echipat peste medie, dar gradul de echipare, după cum spuneam, depinde mult de pretenții.

În clasa mică mai există și alte modele interesante, pe care le enumăr mai jos:

– Chevrolet Aveo – e fabricat în Coreea, iar modelele mărcii nu vor mai fi vândute în Europa din 2015; de aceea dealerii sunt dispuși să lase mult din preț, pentru a ”scăpa” de mașinile din stoc. Mașina arată bine (mă refer la varianta hatchback, în cinci uși, poate puțin cam masculină pentru gusturile unei femei…), are un interior bine conceput și foarte practic, iar platforma tehnică e aceeași ca la Corsa. Există unele reticențe la capitolul fiabilitate, dar nu vorbim de probleme grave. Motorul de 1,4 litri și 100 CP mi se pare cel mai echilibrat (preț de bază 12.840 de euro) și își justifică diferența de preț față de motorul de 1,2 litri și 86 CP (de la 11.820 euro).

– Honda Jazz – mașina japonezilor mizează mai mult pe un stil de monovolum, ceea ce înseamnă un excelent caracter practic, iar calitatea fabricației și fiabilitatea sunt foarte bune. Astfel se explică și prețul mai mare, de 14.620 de euro pentru varianta Trend, respectiv 15.240 euro pentru varianta Comfort. Există și o versiune cu cutie automată, CVT (variație continuă), care nu înseamnă un consum mult mai mare, dar prețul e de peste 16.000 de euro. Pe de altă parte, în Japonia și SUA deja a fost lansată noua generație Jazz, așa că sunt sigur că se poate negocia fără probleme, mai ales pentru modelele aflate deja pe stoc (un avantaj al japonezilor este că nu oferă o listă de opțiuni, nivelul Comfort fiind mai mult decât suficient echipat).

– Hyundai i20 – e un model foarte nou pe piață, având prețuri foarte atractive, în condițiile unor bune niveluri de echipare, dar cu un spațiu interior ceva mai mic decât principalii rivali. Nu recomand dieselul, e prea mic și nu chiar așa de economic în regim urban. Ca fiabilitate, coreenii au demonstrat mari progrese în ultimii ani, iar nivelul calității e și el unul bun. Aspectul e considerat atractiv pentru publicul feminin, dar fiecare cu gusturile sale…

– KIA Rio – nu mai e așa de nou, dar e suficient de atractiv, atât ca exterior, cât și ca interior. Rio oferă și o grămadă de opțiuni, la prețuri tentante. Recomand motorizarea de 1,4 litri pe benzină, care pleacă de la 10.776 de euro în echiparea Base, cam minimalistă, deci e mai bine de sărit direct la Comfort (de la 12.535 euro). Spațiul interior e ceva mai bun decât al rivalilor, iar prin negociere se pot obține rezultate bune în privința prețului final.

– Mazda2 – e un alt model pe final de carieră, care încă nu și-a pierdut atractivitatea și care folosește platforma tehnică a lui Ford Fiesta. Per ansamblu, japoneza e o mașină plăcută, dar cu un interior cam minimalist față de al lui Fiesta. Iar motorul de 1,3 litri nu e așa de reușit, fiind de preferat cel de 1,5 litri și 102 CP. Cu siguranță se poate obține un discount frumos la dealeri, dar mașina e mai mult îndreptată spre cei care pun accentul pe plăcerea de a conduce, spațiul interior nefiind așa de practic.

– Peugeot 208 – francezii au reușit să surprindă prin noul lor model de clasă mică, care vine cu un aspect germanizat și un interior bine organizat. Deși în cazul lui Peugeot sunt tentat să recomand dieselul, tot motorizarea pe benzină de 1,2 litri și 82 CP e mai convenabilă, în echiparea intermediară Active (de la 12.662 euro, preț de listă, dar cu discount de 432 de euro oficial). Se oferă multe opțiuni, deci atenție la cât de mult vreți să scoateți din buzunar.

– Renault Clio – pe lângă designul foarte fresh și cu aspectul de coupe (mânerele ușilor spate sunt disimulate), Clio vine și cu un interior modern, precum și cu multe dotări. Micul turbo TCE de 90 CP (de la 12.400 euro) e mai tentant decât benzinarul de bază de 1,2 litri și 75 CP (de la 10.200 de euro), diferența de preț însemnând performanțe mai bune și un consum mai bun în condiții reale. Discounturile nu vor fi prea mari, deoarece e un model bine vândut, iar ca fiabilitate promite să fie la cote bune.

– Suzuki Swift – a primit recent un facelift și oferă un raport foarte bun preț/echipare. Motorul pe benzină de 1,2 litri și 94 CP e cel mai indicat, pornind de la 11.265 de euro, dar beneficiind de o ofertă tentantă: 9.900 de euro pentru varianta de bază. Evident, e recomandabilă o versiune superioară de echipare, dar trebuie ținut seama și de spațiul interior mai mic decât al rivalilor.

– Toyota Yaris – e un model cu o bună reputație, pe lângă caracterul practic și fiabilitatea lăudată acum plusând și cu un design mai atractiv și cu o ținută de drum evoluată. Motorizarea 1.33 VVTi de 99 CP e recomandabilă, pornind de la 13.580 de euro în echiparea Luna, dar Toyota oferă și modele la prețuri promoționale, de la 11.400 de euro. E mai scumpă decât concurența, dar se bazează pe reputația Toyota în materie de fiabilitate.

Cu 15.000 de euro se pot găsi și oferte în clasa compactă (cum ar fi KIA Ceed, de care ați amintit), dar trebuie reținut că vorbim de motoare de bază pe benzină, puțin performante și cu un consum mare în regim urban, precum și de niveluri de echipare nepretențioase. Eventual se poate negocia mai serios în cazul exemplarelor de pe stoc, dar o mașină mai mare înseamnă și cheltuieli mai mari.

Din nou, nu sunt o bază de date ambulantă de prețuri pentru revizii, dar sunt destui dealeri care oferă ca avantaj suplimentar întreținerea gratuită sau garanție de 5 ani sau chiar mai mare. De obicei, aceste oferte sunt valabile pentru mașinile mai puțin atractive sau ca impuls pentru a le vinde mai repede… Oricum, vânătoarea de mașini necesită timp și, mai ales, atenție.

Succes la cumpărare :)

1 Comment

  • Un Suzuki SX4 ar intra în discuție ?
    Inclusiv varianta 4×4.
    Mai ales că acum, pe final de carieră e la un preț parcă ceva mai mic decât acum 5 ani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *