Maşinile hibrid, gen Honda Insight? Hmmm… interesting

Recent am fost o tură până în nordul ţării cu două maşini, una diesel şi una hibrid. Ultima fiind Honda Insight.

De felul meu, sunt benzinar, nu îmi place zgomotul dieselului, deşi recunosc, la portofel pare mai rentabil, într-o primă fază şi în anumite condiţii.

Însă despre maşinile hibrid chiar nu aveam nici un fel de părere. Până când am mers cu Honda Insight.

honda-insight-masini-hibrid-oraan

click pe poză pentru mărire

Şi am mers vreo 1.800 de kilometri, prin multe condiţii în Românica noastră “carpeişiăn gardăn”: autostrăzi bune, proaste, drumuri bune, proaste, foarte proaste, soare, ploaie, urcuşuri, coborâşuri…

Referindu-mă strict la Insight, vorbim de o maşină cu propulsie hibridă (adică motor pe benzină + motor electric), împreună cele două agregate dezvoltând maximum 100 CP.

Maşinuţa se mişcă binişor pentru puterea asta, dar e clar că nu e nici de viteză, nici pentru ăia mai grăbiţi şi mai agresivi din fire. Trebuie să fii genul de om seren şi care nu se enervează din nimicuri.

Ce pot să spun: a consumat foarte puţin, într-adevăr. Pentru un motor pe benzină. Mai puţin decât un Fusion cu motor de 1,4 litri şi 75 CP sau decât o Honda Civic cu motor de 1,4 litri şi 90 CP.

Nu cu mult mai puţin, cam cu un 1-1,5 litri/100 km. Diferenţă care, sincer, nu prea justifică preţul mare, de 20.000 euro. La banii ăştia, cel puţin în România, primează egoismul: ce îmi iau pentru confortul meu.

Trebuie să fii la un anumit nivel al veniturilor ca să îţi pese şi de mediu şi să închizi ochii la faptul că dai nişte mii de euro mai mult pentru a salva (teoretic) planeta.

În plus, aş mai adăuga şi reticenţa faţă de fiabilitatea sistemelor electrice şi electronice în condiţiile de drumuri şi întreţinere din România.

Dar ideea este că Insight nu e pentru România. Iar, dacă e şi pentru noi, este pentru acei români care nu se zbat de pe azi pe mâine şi care nu se uită la fiecare bănuţ atunci când îşi cumără o maşină.

Insight is a statement. Dacă ar costa cam 16-17.000 euro, deja situaţia s-ar schimba drastic. Însă la banii de care vorbim, 20.000 euro, mulţi români şi-ar lua un Golf cu DSG pe benzină, chiar dacă are un consum mediu cu 2 litri mai mult la sută.

Una peste alta, mi-am mai schimbat opinia despre maşinile hibrid: nu sunt chiar inutile. Din punct de vedere strict al bugetului, nu prea merită. Dar din punct de vedere al factorului responsabilitate faţă de mediu, devin alternative de luat în seamă.

P.S.

În curând, pe promotor.ro, informaţii detaliate despre cum merge şi cât mi-a consumat. Eu am fost surprins :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *