Mazda CX-3 G120: merită versiunea de bază, sub 15.000 euro?

Userul ”dorin” vrea să-și ia prima lui mașină și i-a căzut cu tronc Mazda CX-3. Iată ce întreabă:

Anul acesta vreau sa-mi cumpar si eu prima mea masina. As vrea sa fie totusi una noua asa ca m-am gandit la un buget de vreo 15000 euro (nu as vrea sa dau mai multi bani, mai ales ca sunt incepator in ale sofatului). In majoritatea timpului o sa merg doar eu cu masina si deasemenea o s-o folosesc mai mult in afara orasului si poate si pe niste drumuri mai accidentate.

Masina la care m-am oprit in momentul de fata este Mazda CX-3.
In primul rand, imi plac masinile din acest segment (gen Captur, Fiat 500X, Sandero Stepway, Vitara) dar de departe CX-3 mi se pare cea mai frumoasa.
In al doilea rand, in majoritatea review-urilor pe care le-am vazut, masina este foarte laudata (in special varianta pe benzina) pentru performantele dinamice, motor, consum, fiabilitate, design, etc.

La bugetul meu mi-as permite doar versiunea de baza (Emotion) a acestei masini.
Insa si aceasta versiune are acelasi motor de 2 litri aspirat 120CP ca si versiunile mai dotate si deci performantele sunt aceleasi. Exista si pe aceasta versiune cateva dotari utile gen hill assist, sistem i-stop, calculator de bord, geamuri electrice, buton pornire motor, etc. Dezavantajul ar fi ca nu exista aer conditionat automat, asistent franare oras, ecran 7″, scaune incalzite, volan imbracat in piele, etc. Insa aceste dezavantaje ce tin mai mult de confort mi se par mult mai putin importante decat avantajele pe care le-am enumerat mai sus (design, fiabilitate, performante, motor aspirat, etc).

Prin urmare, as vrea sa te intreb cum ti se pare aceasta masina in echiparea de baza (emotion) raportat la pretul pe care il are (14790 euro cu tva)? Crezi ca isi merita banii sau cu acest buget de 15000 euro ar trebui sa ma orientez la alte marci/modele?

Din nefericire, nu am testat acest model, deci mă rezum la câteva idei orientative:

De la inceput trebuie sa spun ca nu am testat Mazda CX-3, deci nu pot face afirmatii privind comportamentul rutier sau gradul de utilitate al masinii. Personal, nu sunt un fan al acestor crossover-uri de clasa mica (de fapt, mai mult pseudo-crossover-uri…), pe care le consider mai mult un moft – dar, vorba aia, gusturile nu se discuta, eu am ajuns la o varsta care ma face mai pragmatic.
In ce priveste designul masinii, nu comentez, recunosc faptul ca e draguta fata de concurenta. Este, totusi, o masina destul de mica, deci se potriveste mai mult utilizarii urbane si interurbane decat la drumuri lungi. Spui ca vei folosi preponderent masina la drum lung si, eventual, si pe drumuri mai accidentate. Eu unul nu consider ca aceste crossover-uri mici sunt bune in aceste conditii. Eventual Sandero Stepway sa zicem ca e ceva mai capabil, dar restul sunt gandite mai mult pentru asfalt.
Atentie, Suzuki Vitara e un SUV-ulet compact, nu e comparabil cu CX-3 decat prin prisma pretului. Adica Vitara e usor mai spatios si e gandit sa fie mai capabil in afara asfaltului. E adevarat, merita mai mult cu tractiune integrala, altfel e doar o masian de asfalt care se impotmoleste la prima baltuta de noroi mai serioasa.

Despre performantele lui CX-3 nu pot vorbi, dar Mazda3 cu acest motor pe benzina mi-a lasat o foarte buna impresie. Si, cum apreciez mai mult motoarele aspirate decat turbo, cred ca si capitolul fiabilitate va fi ok. Din punct de vedere al echiparii, intr-adevar, lipsa aerului conditionat automat nu e de omis, iar volanul imbracat in piele, desi pare o chestiune marunta, conteaza foarte mult in timp, ca si confort general in utilizarea masinii. Dat fiind ca vei utiliza masina mai mult la drum lung, consider foarte util si pilotul automat (eu cel putin sunt foarte fericit cand am asa ceva pe o masina). Parerea mea este ca lipsa displayului tactil nu e asa de mare minus: dupa ce vezi cat de limitat este meniul, nu-ti va lipsi :) dar, na, fiind o masina moderna, ar merita sa aiba asa ceva.
Din punctul meu de vedere, versiunea Challenge e mai ok ca echipare generala, dar, intr-adevar, presupune in plus 2.700 de euro, ceea ce nu e putin. Insa, atentie, metoda negocierii nu este de neglijat in domeniul auto :) Principial, daca agentul de vanzari observa ca vrei neaparat masina, nu vei avea sanse de negociere. Dar, daca stai in cumpana si vorbesti si despre alternative (cum ar fi Renault Captur, care chiar e supercompetitiv ca pret si dotari), ai sanse sa incepi o negociere. Ma rog, fiecare negociaza cum poate… Principial, cred ca un CX-3 Challenge ar putea fi luat pentru aproape 1.000 de euro mai putin decat pretul de lista – deci in jur de 16.500 euro.

In rest, nu cred ca am ce altceva sa recomand, deoarece realizez ca te intereseaza foarte mult aspectul, care e cea mai subiectiva caracteristica a unei masini. Totusi, sa nu te astepti la capacitati bune in afara asfaltului (pentru asa ceva recomand, intr-adevar, Vitara), in timp ce la drum lung o Mazda3 cu aceasta motorizare ofera un confort mai bun, precum si o manevrabilitate mai buna.

Cam atat din partea mea, succes

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *