Mi-aș dori un Audi A6 Avant 3.0 TDI in jur de 15-18 mii euro (timbru inclus!)

Avem următorul mail:

As dori sa cumpar in termen de o luna-doua, a masina din Germania. M-am gandit la Autohausuri unde sunt oferte cu gramada …

Ceea ce mi-as dori, descriu aici: Audi A6 3.0 Tdi  AVANT. (lunga , adica Kombi.).

Deci, in mare: Motor 3000 ,, V 6. Cutie Automata, NEAPARAT !! Spotiv si neaparat Nm ‘cu gramada’ !! Bineinteles Aer conditionat reglabil digital,,  bi-Xenon , etc..

Intrebari:

Cam pana la ce vechime si cati Km rulati pot sa ma bag ? ? Am la dispozitie in jur de 15-18 mii euroi. ,, in care ar trebui sa incapa si inmatricularea in RO ! ! ! !

Uitandu-ma la ‘calculatoare’ de taxe pe Internet, am gasit diferente ENORME pentru taxa de Mediu !!! Cat ar fi taxa de Mediu pentru o asemenea masina ? ? ?

No, bun, hai să le luăm pe rând.

În primul rând te referi la generația Audi A6 produsă din 2004 până la finalul lui 2010, cu facelift începând din 2009. Încă de la început, varianta 3.0 TDI a fost echipată standard cu o cutie automată Tiptronic cu 6 trepte, ba chiar și cu tracțiune integrală quattro, deci vorbim de un pachet complet.

Din 2009, puterea motorului a crescut sensibil, de la 224 CP la 239 CP, în timp ce valoarea cuplului motor a crescut de la 450 Nm/1.400-3.250 rpm la 500 Nm/1.500-3.000 rpm, deci nu trebuie să-ți faci probleme pentru ”grămada” de Nm :)

În schimb, ar cam trebui să îți faci griji în ce privește timbrul de mediu, deoarece vorbim de o cilindree foarte mare (2.967 cmc), norma de poluare fiind Euro 4 (emisii CO2 de 230 g/km). Iar timbrul de mediu penalizează drastic motoarele diesel.

Prin urmare, timbrul de mediu variază, în funcție de vechimea mașinii, între 3.590 de euro pentru o mașină din 2004, respectiv 6.000 de euro pentru o mașină mai nouă, din 2008. Prin urmare, din cei 18.000 de euro disponibili, trebuie să scazi între 3.500 și 6.000 de euro pentru timbrul de mediu, deci mașina ar trebui să coste maximum 14.500 de euro…

Din cauza modalității cretine în care e gândit timbrul de mediu, devine mai convenabil să te orientezi spre un model mai vechi, maximum 2005 (pentru care timbrul de mediu ajunge la 4.100 de euro). Deci ar trebui ca A6-le tău să coste maximum 14.000 de euro – cred că există o marjă de negociere de vreo 1.000 de euro chiar și la dealeri, deci trebuie să cauți mașini cu un preț maxim de 15.000 de euro.

Vestea bună este că, într-adevăr, sunt multe modele cu un preț mai mic de 15.000 de euro, ba chiar găsești destule la doar 10.000 de euro (reține, nu mai noi de 2005). În general, ca nivel de dotări mașinile astea stau foarte bine, având cam tot ce vrei tu, dar cele cu pachetul ”S-Line” (care presupune ornamente mai sportive) sunt mai rare și mai scumpe.

Vestea proastă este că, în general, la banii ăștia găsești mașini cu un rulaj foarte mare. Pentru categoria din care face parte Audi A6 Avant, un rulaj mediu maxim de circa 30-35.000 km/an este acceptabil – deci o mașină din 2004-2005 ar trebui să nu depășească 250-270.000 km. Aici, însă, intervine și ”loteria”: oare a fost dat kilometrajul înapoi?…

Dacă în general mașina a fost folosită pe autostradă, cu atât mai bine, pentru că filtrul de particule din evacuare poate pune probleme mari dacă mașina a fost folosită mult în trafic urban. De asemenea, trebuie verificat carnetul de service, dacă are reviziile făcute periodic și, de preferat, cam la 25.000 km (nu la 30.000 km, cum recomandă constructorul).

În rest, acest model e considerat destul de fiabil pentru categoria din care face parte, dar, pe de altă parte, nu trebuie uitat că vorbim de o mașină premium, deci consumabilele cam costă, iar eventualele reparații pot ajunge lejer la câteva mii de euro. Deci atenție la viteză, pentru că un accident poate fi usturător de costisitor…

Cam atât din partea mea, spor la cumpărat!

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *