mic ghid de înmatriculare în B pentru my prrrrrrrrrecious!!!

Joi o să am numerele la motorul meu! După două zile de alergătură prin toată capitala, gata, pot spune că finalul este, în sfârşit, aproape.

Aşa că un mic ghid (din experienţă) poate nu strică:

1. RAR – aici am avut noroc, tipul care mi-a vândut motorul l-a făcut el, deci nu prea am cu ce vă ajuta :) Ştiu doar ce am primit de la RAR: certificat de autenticitate, carte de identificare şi talon ITP (inspecţie tehnică periodică). Totul face cam 200 RON.
2. documente pentru administraţia financiară:

– cerere înmatriculare (o dau ei)

– copie buletin

– fişa de înmatriculare (5 RON, de la un birou de copiat acte) – pe asta scriu ăştia de la administraţia financiară că ţi-ai plătit impozitul (care, pentru motorul meu Kawasaki ER5, de 500 cmc, a fost 14 RON pentru perioada mai-dec 2007).

– copie după contractul de vânzare-cumpărare

– copie după cartea de identitate de la RAR

(sper că nu mai era altceva, eram atât de ameţit când am ieşit, că am uitat să îmi notez :))

3. documente pentru poliţie:

– copie buletin + buletinul ca să îl vadă nenea de la ghişeu (în cazul meu, un nene cu bun simţ şi fără sictir)

– actele de la RAR în original (dar faceţi şi copii, preventiv, că ştiu sigur că trebuie şi copia după cartea de identificare)

– actele motorului, în original (brief-ul)
– copie după contractul de vânzare-cumpărare (nici măcar nu l-a interesat originalul!!)
– declaraţie legalizată (60 RON) că motorul a fost adus la data de, prin punctul de frontieră cutare, pe rulota cu datele + copie după certificatul de înmatriculare al rulotei

– taxe CEC: de certificat (30 RON) şi de înmatriculare (26 RON) – atenţie, pentru motoare nu există taxa de primă înmatriculare!

– copie după RCA (recomand BCR Asigurări: pentru şase luni este 69 RON, faţă de ceilalţi, unde este peste 100 RON)

– fişa de înmatriculare, cu ştampilele de la administraţia financiară

– cererea de înmatriculare (1 RON, de la birou de copiat acte)

7,5 RON pentru număr oarecare – dacă nu vreţi preferenţial, care nu mai ştiu cât e (oricum, de la 1 iunie se scumpeşte)

Buuuun. Total estimativ (cu tot cu xerox) pentru actele astea: 210 RON. Mai adăugaţi 200 RON la RAR şi trebuie să puneţi deoparte cel puţin 400 RON.

Ce am mai pierdut eu? Mi-am făcut traducere şi legalizare după contractul de vânzare-cumpărare şi după acte. Fraţilor, NU TREBUIE la nimic chestiile astea! Uite aşa am aruncat io pe apa sâmbetei două milioane, care ar fi însemnat echipament, sau antifurt, sau husă… Problema este că pe panoul de la Udrişte se cere aşa ceva, deci aveţi grijă pe cine întrebaţi despre acte.

Unii spuneau că, totuşi, la administraţia financiară ar fi nevoie de traducerea şi legalizarea actului de vânzare-cumpărare – mai bine faceţi două drumuri şi întrebaţi să fiţi siguri decât să daţi de pomană nişte bani :(
Tot la Udrişte, habarnistul de la informaţii te induce în eroare… am stat aproape o oră la o coadă imensă, la casierie – care, de fapt, era ghişeul pentru numere preferenţiale. Până m-am prins că la ghişeul alăturat, unde erau doar trei persoane la rând, pot termina mult mai repede. Deci… atenţie încă o dată la îndrumările celor de acolo.

În final, după două zile relativ cretine, mi-am dat seama că birocraţia nu e neapărat ucigaşă la ghişee sau prin birouri. Funcţionarii sunt chiar mai mult decât ok. Problema ţine de multitudinea de acte şi harababura cu statul la rând în stil “grămadă de rugby”. Plus că suntem români: unii se bagă în faţă şi tot ei sunt primii care ţi-ar sparge mecla dacă le atragi atenţia. Dar aici intervine norocul fiecăruia :) Ceea ce (noroc) vă doresc din belşug şi să ne vedem sănătoşi pe două roţi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *