mic ghid de înmatriculare permanentă moto în 2008

Valabil pentru Bucureşti, nu ştiu ce modificări pot fi în alte localităţi.

Aşa… iaca programul zilei de graţie marţi 17 iunie 2008:

1. prezentat la RAR Voluntari la ora 8:00, conform programării – pentru înmatricularea motoarelor din Bucureşti numai acolo se face RAR-ul (dobitoci, mă, nu înţeleg de ce nu se poate şi pe Griviţa)

– stat maxim juma de oră la injiner, să verifice seria motorului şi luminile

– plătit 240 RON factura pentru RAR (mult, dom’le, părerea mea)

– pe la 9:30 am fost strigat să mi se dea foile – deci o mers repejor, am scăpat după circa o oră jumate

2. mers la Udrişte, la un birou de copiat acte, făcut cererea de înmatriculare (7 RON) şi copii după toate cele (5 RON)

ATENŢIE! neapărat tre sa fie făcută copie după contractul original de vânzare-cumpărare (dacă motorul a fost adus de afară)

3. mers la administraţia financiară, să îmi pună ştampila – am stat destul de puţin, am avut noroc să nu fie coadă. impozitul mă costa 14 RON, îi pot plăti până în septembrie.

4. mers la CEC, ca să plătesc taxa pentru înmatriculare (nu aia care se aplică la auto!), care este 26 RON, nu 52 ca la maşini; şi o mai trebuit plătită taxa de talon, de 30 RON. total CEC: 56 RON

5. mers la poliţie şi aşezat la coadă la ora 12. la ora 15 am ajuns la ghişeu! cretinism pe faţă, dar nu despre asta vorbim acum aici. de plătit am avut 17 RON pentru număr normal, nu preferenţial. banii nu sunt o problemă, ci actele. aşadar, tre să aveţi aşa:

5.1. cererea solicitantului – de la birou de copiat acte
5.2. fişa de înmatriculare, cu viza administraţiei publice

– la administraţia financiară vă opreşte nişte copii, dar nu mai ştiu ce :( ideea este că e bine să aveţi toate hârţoagele la voi acolo, mai ales contractul de vânzare-cumpărare
5.3. carte de identitate, în original şi copie – se ia de la RAR
5.4. cartonaş galben de la RAR cu inspecţia tehnică periodică la zi
5.5. certificat de autenticitate al vehiculului de la RAR, valabil 60 de zile
5.6. declaraţia de aducere în ţară a motorului (e bine să aveţi şi o copie)
5.7. copia documentului care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii (contract de vânzare-cumpărare sau factură) – în cazul meu, motorul a fost cumpărat din germania de cineva care mi l-a vândut ulterior mie în România; aşa că a trebuit să am, de fapt, copia contractului dintre vânzătorul german şi cumpărătorul care apoi mi l-a vândut mie! deci atenţie, pls, la detaliul ăsta, că e important.
5.8. copie după contractul de vânzare-cumpărare dintre tine şi vânzător – e bine să aveţi şi contractul original
5.9. actul de identitate, original şi copie
5.10. asigurarea obilgatorie minim 6 luni, copie şi original
5.11. taxa de înmatriculare 26 RON – se plăteşte la Trezoreria sectorului de care aparţineţi, dar în Bucureşti se poate plăti la CEC (este CEC chiar acolo la poliţie)
5.12. taxa de talon 30 RON, se plăteşte la CEC
5.13. taxa plăcuţă înmatriculare
5.14. actele de provenienţă ale vehiculului (brief, talon, carte identitate, etc)

6. la ora 17, după două ore, m-am prezentat la un alt ghişeu, unde, după juma de oră de coadă, am primit numărul!

YES! Doar o zi de muncă pierdută cu alergătura şi statul la cozi + suma de 313 RON => motorul este înmatriculat!

Per total, dacă pun la socoteală şi înmatricularea provizorie, procesul de înmatriculare a unei motociclete în fascinanta românie-a-lu’-peşte m-a costat 483 RON (170 + 313). Sau aproximativ 140 de euro (asta pentru o estimare a preţului total pentru un motor adus de afară…) De timp nu mai vorbesc, am fost superman :) Păi să nu-ţi vină să îi împuşti?

6 Comments

  • […] Mă refer aici la sediul poliţiei rutiere din Bucureşti, unde te duci să îţi înmatriculezi ce ai de înmatriculat – în cazul meu Aprilia Pegaso. Clădire modernă şi faină, dar la care nu ai nici o indicaţie cum să ajungi – doar din vorbe, pentru că indicatoarele necesare sunt excelente, dar lipsesc cu desăvârşire. Iar pe ea ce scrie? Nişte litere, iniţiale ale unei denumiri lungi şi plictisitoare, care nu îţi dă absolut nici o idee că acolo este locul unde trebuie să te opreşti. […]

  • salut, cum te-a costat pe tine numai 313 ron inmatricularea, ca eu am calculat pe diferite siteuri cam cat ar costa aceasta taxa si imi dadea sume de 1000-1400 euro, sau este un calculator separat pt motoare? astept un raspuns t rog, ms

  • pentru motociclete nu se plateste taxa de prima inmatriculare sau de poluare :) deci ia-ti motocicleta!

    a nu se confunda procesul normal de inmatriculare cu taxa de prima inmatriculare

  • Salutare . Doresc sa aduc un motor Ducati 600 fabricatie 2000 (ultimul cu carburator) , cotnrac vanzare cumparare etc totul ok . Taxa de inmatriculare sa schimbat cumva? unde as putea gasi informati ificiale ? un site ….sunt in Italia momentan.

    Multumesc anticipat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *