Monovolume compacte cu 7 locuri: Scenic vs. Zafira vs. C-Max vs. Picasso

Userul ”Radu” are nevoie de o mașină cu 7 locuri și are nevoie de o părere despre câteva monovolume compacte cu 7 locuri:

Buna…As dori si eu sa-mi cumpar o masina de familie(avand 2 copii) si m-am gandit sa aleg intre:
Renault Grand Scenic III 1.5 dci din 2010,125000 km, 7 locuri(5750 euro)
Opel Zafira 2, 1.9 cdti din 2008, 115000 km, 7 locuri(6200 euro)
Ford C-MAX – 2011 – 1.6 TDCI – 116 CP, din 2011,109000 km, 7 locuri (7500 euro)
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi din 2007,1009000 km, 7 locuri (5800 euro)
Te-as ruga sa-mi spui parerea ta despre costurile de intretinere,fiabilitate,confort sau daca ar mai fi ceva plusuri sau minusuri care m-ar ajuta sa iau o decizie(precizez ca nu doresc sa schimb masina ca si telefoanele…am un logan din 2006 cumparat de nou si sincer daca nu as avea probleme cu spatiul calatorind mult si avand acum si copiii, nu l-as schimba)
Multumesc anticipat

Iată în continuare răspunsul meu:

Buna,

Principial, Opel Zafira 2 e cotat cam cel mai bine la capitolul fiabilitate dintre toate modelele mentionate, iar motorul de provenienta Fiat primeste si el note foarte bune – in plus, avand cilindreea mai mare, ofera un cuplu mai bun la turatiile mici si medii, in conditii de incarcare. Sistemul de pliere a scaunelor din spate mi se pare foarte bine gandit, chiar daca ultimele doua locuri sunt, intr-adevar, concepute doar pentru copii (adica bunicii nu ar incapea acolo…).

A doua optiune ar fi Ford C-Max, dar, atentie, doar versiunea Grand C-Max ofera 7 locuri (adica modelul care are usile din spate culisante, un avantaj in parcarile aglomerate, dar un dezavantaj in ce priveste reparatiile, sistemul culisant fiind mai complex). Versiunea Grand C-Max e in mod clar mai scumpa, eu unul as verifica foarte atent masina de care spuneti ca ar costa doar 7.500 euro (inclin sa cred ca e versiunea normala C-Max, cu 5 locuri). Motorul 1.6 TDCi este foarte laudat si, sincer, nu cred sa existe diferente de fiabilitate intre Zafira 2 si C-Max 2 – evident, cu rezervele tinand de modul de utilizare si intretinere ale precedentilor proprietari. Mai adaug doar ca modelul Ford pune un mai mare accent pe tinuta de drum, fiind mai dinamic si ceva mai confortabil decat Zafira.

Renault si Citroen se prezinta foarte bine dpdv al caracterului util si al confortului general, dar stau mai prost la fiabilitatea generala – este principalul motiv pentru care sunt mai ieftine decat concurentii germani. Chiar daca unele piese sau componente sunt mai ieftine, per ansamblu costurile de intretinere ar fi mai mari la monovolumele frantuzesti. Ma rog, este doar o estimare, nu am ce argumente forte sa aduc, dar cred ca Scenic si Picasso prezinta riscuri mai mari de probleme tehnice (de la electronica pana la suspensie si cutii de viteze).

Repet, fiabilitatea tine mult de procesul de fabricatie al masinii, dar si mai mult de cum a fost utilizata si intretinuta de precedentii proprietari. Principial, pentru ca vorbim de masini de familie, aceste monovolume nu sunt ”birjarite” ca alte categorii de masini, deci, in general, riscurile vor fi ceva mai mici. Dar, atentie, daca masinile au fost utilizate in regim taxi (mai ales Zafira), uzura poate fi mai pronuntata.

Una peste alta, la un moment dat si eu am tatonat ideea unei astfel de masini mai spatioase si, dupa ce am analizat problema, balanta a inclinat spre Opel Zafira 2. Mai conteaza si cat de multi kilometri s-ar face anual cu masina – daca vorbim de un rulaj sub 15.000 km, consider mai indicata o motorizare pe benzina, dieselul estimez ca va deveni nerentabil in urmatorii ani din cauza efectelor scandalului Dieselgate. Dar daca masina e utilizata intensiv, pentru un astfel de monovolum tot dieselul ramane o alternativa convenabila pentru moment.

Cam atat din partea mea, va urez succes.

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *