Noul Porsche Cayenne vs noul VW Touareg. Sau împreună?

Iaca virgulă că a apărut şi noul Porsche Cayenne, vărul lui VW Touareg. Să înceapă duelul!

vw-touareg-porsche-cayenne-oraan-101Din faţă, sunt destul de diferite. Destul de mult chiar, fiecare arborând o imagine proprie:

– Touareg e mai sobru, mai spre Golf 6, mai serios şi ceva mai puţin banal decât precedenta generaţie;

– Cayenne e mai life-style, mai ascuţit şi mai stilat decât generaţia pe care o înlocuieşte; şi parcă are o personalitate mai diluată

vw-touareg-porsche-cayenne-oraan-102În spate, lucrurile stau, din nou diferit, dar nu neapărat în sensul bun – pentru că ambele modele sunt lipsite de originalitate:

– Touareg mizează tot pe un stil conservator, cu linii mai drepte – dar hopaaa… ce se întâmplă cu stopurile alea a la Audi? Nu contează pentru fanaticii VW, e sigla acolo? E, deci să ne ţinem gura.

– Cayenne mă dezamăgeşte profund, pentru că arată prea fluid pentru un Porsche şi, mai mult, stopurile alea mă duc cu gândul la un suv asiatic, puţin Nissan Murano, puţin Subaru Tribeca, dar parcă mai mult Hyundai Santa Fe

vw-touareg-porsche-cayenne-oraan-103Ca siluete, ambele maşini sunt mai moderne, având portierele profilate avangardist:

– din lateral, noul Touareg parcă ar fi un melang între vechiul Touareg şi vechiul Cayenne; are o alură destul de serioasă, care parcă ar vrea şi nu prea să inspire şi dinamism

– noul Cayenne e mai zvelt, partea din spate e mai înclinată şi parcă vrea să concureze un Infiniti FX, dar nu se apropie atât de mult de stilul SUV-coupe; arată puţin cam fragil pentru cartea de vizită pe care ne-o prezintă sub raport tehnic

vw-touareg-porsche-cayenne-oraan-104Cockpitul şoferului e destul de diferit în cele două maşini, dar nici unul nu mă încântă:

– Touareg are un stil clasic modernizat, bun pentru ăia trecuţi de o vârstă, iar consola centrală te tâmpeşte, dacă nu eşti fan iPhone sau nu ai un laptop ultimul răcnet; puţine impresii de Audi nu strică, nu-i aşa, cu împărţirea clară a consolei

– la Cayenne, ambianţa luxoasă este primul lucru care îţi ia ochii, toată pielea aia mă face să mă gândesc la câte vite au fost sacrificate; în mod paradoxal, consola centrală, de inspiraţie Panamera, este prea aglomerată şi pare mai complicată decât la Touareg

Bun, deci până acum am văzut că maşinile sunt destul de diferite, deci, din punct de vedere al gusturilor, par să se adreseze unor categorii distincte. Dacă ar fi să aleg, m-aş îndrepta spre Cayenne, deşi mi se pare cam prea efeminat – dar măcar arată mai bine decât Touaregul atât de aproape de banalitate.

La nivel tehnic, Cayenne aproape că a făcut copy-paste cu motoarele de pe Touareg. Iată care este oferta, în paralel:

– motorul hibrid (3.0 V6 turbo 333 CP + motor electric 47 CP) de 380 CP, preluat de pe Audi S4, este oferit şi pe Touareg, şi pe Cayenne

– motorul diesel (3.0 V6 240 CP) oferit şi pe Touareg, şi pe Cayenne

– motorul de bază pe benzină (3,6 V6 FSI): 300 CP la Cayenne, 280 CP la Touareg

– motorul V8 TDI (4.2 litri, 340 CP), doar pe Touareg

– motorul V8 pe benzină (4,8 litri 400 CP) plus versiunea turbo (500 CP), doar pe Cayenne

Adică, la nivel de bază, aceeaşi ofertă, propulsia hibridă exact aceeaşi, diferenţa vine la versiunile de top: Cayenne doar benzină, Touareg un diesel potent. Deci, dacă ai bani nenică, trebuie să te hotărăşti clar: ori sobrietate şi tărtărel diesel, ori efeminare cu superpotenţă şi consum ridicat pe benzină.

Ajungem şi la preţuri, deocamdată alea de pe piaţa germană. Unde cel mai ieftin Touareg este cel cu motorul diesel: 50.700 euro. Faţă de 60.000 euro Cayenne diesel. Deci o diferenţă suficientă, de 10.000 euro, care putem spune că înclină balanţa în favoarea VW (totuşi, rămâne de văzut lista de opţiuni, cred că noul Cayenne are o echipare mai bogată în standard).

Mai departe, Touareg Hybrid costă 73.500 euro, faţă de 78.700 euro, deci o diferenţă de doar 5.000 euro – care, la o sumă de peste 70.000 euro, reprezintă un procent de 7%. Adică foarte mic.

În rest, Touareg V8 TDI costă 70.800 euro, iar Cayenne S (V8 400 CP, dar pe benzină) costă 72.700 euro. Diesel sau benzină la aproape aceiaşi bani? Cam greu de ales, deşi poate părea clar în funcţie de vârsta clietului.

Cayenne Turbo încă nu are un răspuns din partea Touareg-ului (normal, ca să nu se canibalizeze).

Încă un lucru, care pentru unii ar putea conta: Cayenne nu mai oferă nici măcar opţional reductorul, în timp ce sistemul 4MOTION de pe Touareg are gama de trepte reduse standard.

Aşadar, ar trebui să tragem o concluzie.  Cayenne rămâne o fiţă, majoritatea celor care o să-l cumpere nu-l vor exploata nici la un sfert din capacităţile sale. Touareg devine şi mai premium, dar pe mine unul nu mă convinge (dar, hey, sunt mult mai mulţi fanatici VW care să mă contrazică).

Pur şi simplu, diferenţele de preţ mi se par prea mici pentru ca un client cu banii respectivi să nu prefere Cayenne-ul.

Oricum, tot VW are de câştigat, indiferent care maşină o va prefera clientul. Important este să le ia faţa lui X5/X6 şi ML/GL, nu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *