nu cred că aș da un Jimny pe un ”Duster nemțesc”, adică Travec Tecdrah

Nu mică mi-a fost surpriza când am aflat că mașina care părea o copie chinezească de G-Class cu urme de Wrangler este, de fapt, creația unor nemți și, extraordinar, folosește tehnica de la Dacia Duster.

Adică… WOW, chiar așa? Au ajuns nemții să aprecieze în asemenea măsură Duster-ul nostru pe care ni l-au dat francezii? Se pare că da. Mai ales că, față de Duster, pseudo-G-ul are șasiu separat și un look de offroader mai serios.

click pe poză pentru mărire

Însă, la o analiză mai atentă, îmi dau seama că nu al fi tentat să-mi schimb Jimny-ul cu acest Travec Tecdrah. În primul rând, are sistemul de tracțiune integrală controlat electronic, cu transmiterea cuplului printr-un ambreiaj multidisc, nu printr-un angrenaj mecanic robust, cum are Jimny.

Apoi, nu are reductor. Ce-i drept, nu am folosit de prea multe ori reductorul, dar, în situațiile respective, cu Travec Tecdrah m-aș fi lăsat păgubaș. Și parcă punțile rigide ale lui Jimny se pretează mai bine obstacolelor decât suspensia normală de pe Duster.

Dimensional, Jimny e mai mic și îmi convine mai mult, singurul avantaj al mașinii germane fiind un raport mai bun între lățime și înălțime. Dar, pe de altă parte, e mai masivă, deci nu te orientezi așa bine în jur.

Unde mai pui că e cu un fel de soft-top, ceea ce mi se pare un dezavantaj, mai ales în condiții de vreme proastă. O fi având spațiu interior mai mare, dar nu e nici ăsta un plus extraordinar din punctul meu de vedere.

Ca prețuri, un Jimny nou ar fi cam la fel de ieftin, iar offroaderul german are motor diesel. Prefer benzinarul de pe Jimny, prea m-am obișnuit cu el. Doar la trecerile prin apă mare aș avea emoții, deși nici cu dCi-ul modern nu mi-ar fi rușine. Adică și dieselul mă poate lăsa ușor baltă dacă intră apa la kestiile electronice.

Așadar, Jimny rulez. Dar oare mi-aș lua un Travec Tecdrah în locul unui Duster? Hmm… principial, Duster-ul este un SUV care e utilizat mai mult pe șosea și mai puțin în offroad. Iar, dacă vorbim de offroad, e super în offroad ușor și rezonabil în offroad cel mult mediu.

Prin comparație, cred că Travec Tecdrah ar avea un mic avantaj în offroad, dar un mare dezavantaj pe șosea față de Duster. Unde mai pui că, nefiind cu o caroserie închisă, din nou poate pune diverse probleme. Din pucnt de vedere practic, nu are 5 uși, deci…

Nu-mi rămâne decât să cred că pseudo-G-ul german e destinat celor care nici nu vor să audă de Duster. Dar care nici nu au pretenții de offroaderi mai serioși, deci nu au nevoie de un pachet tehnic foarte performant în afara șoselelor.

Ca mașină de fun, Travec Tecdrah e clar mai faină decât Duster. Și, pentru că mulți omagiază dieselul, chiar și decât Jimny. Deci e o propunere chiar pertinentă. Acum, să vedem câtă lume va da banii pe așa ceva. Că ar fi păcat să fie un proiect mort din fașă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *