Oare oprea Oprea?

Inevitabil, drama polițistului motociclist, care a murit în accidentul devenit deja (prea) celebru, s-a transformat într-o justificare pentru a-l pune la zid pe Oprea. Și cel mai dezgustător este că mass-media consideră foarte normal să escaladeze o situație penibilă, ducând-o la rang de scandal degrabă vărsător de audiență pe tv și click-uri pe online.

Oare oprea Oprea dacă… dacă ce? La ce l-ar fi ajutat pe agentul căzut pradă vremii și gropii prost semnalizate să oprească ministrul? Ar fi scăpat cu viață dacă în locul lui Oprea ar fi fost Ponta sau Iohannis? În condițiile de vreme și vizibilitate și aderență și condiții tehnice ale motocicletei, ar mai fi contat dacă gonea cu 100 la oră sau 60 la oră (cât e limita maximă pe tronsonul ăla)?

”Oprea abuzează de poliție, folosește coloana oficială nejustificat!”. Da, o fi, dar hai să judecăm chestia asta separat de drama recentă, se poate? ”Nu se poate, că din cauza lui Oprea a murit agentul!”. Aceeași placă… Repet: indiferent de cine era oficialul, care avea sau nu nevoie de coloană oficială în momentul ăla, motociclistul a căzut pradă GROPII PROST SEMNALIZATE, mai ales în condiții neprielnice de aderență și vizibilitate.

De aici trebuie pornit pe un drum care să evite pe viitor alte accidente de acest fel. Pentru că O GROAPĂ PROST SEMNALIZATĂ, în condiții de ploaie și vizibilitate redusă, e o capcană pentru orice șofer sau motociclist, indiferent de viteză. Probabil vă întrebați de ce sunt așa de vehement: am trecut și eu prin așa ceva acum niște ani de zile – dar nu am scris pe blog să nu se alerteze părinții (care, evident, nu au fost niciodată de acord cu postura mea de motociclist).

Pe scurt, noaptea pe la 12, ploua cam tot așa mărunt, bătea și un vânticel înțepător, bălți peste tot. Pe fond de oboseală și de picături stresante pe vizieră, într-o intersecție am virat stânga și nu mi-am dat seama că am nimerit fix între șinele de tramvai (nu se vedeau din cauza bălții imense). Din nou, pe fond de oboseală și pentru că aveam doar vreo câteva săptămâni de experiență, creierul nu a calculat corect riscul de a trece în diagonală peste șina udă, în loc să o tai perpendicular, așa că m-am trezit pe jos, cu motorul de 200 de kile peste picior – în condițiile în care aveam blugi și încălțări normale.

Colac peste pupăză, o mașină din spate era să dea peste mine, că pornise vijelios de la semaforul din spate și a văzut în ultimul moment o mogâldeață tăvălită în baltă. Claxoane, înjurături, în timp ce eu îmi extrăgeam scrâșnind din dinți piciorul tumefiat (bine că nu rupt) de sub motocicletă. După care, iar mă evită o mașină, iar claxoane și înjurături, în timp ce mă chinuiam să ridic motorul, într-un picior, ca să-l duc pe trotuar, să nu facă vreun șofer mai puțin atent accident din cauza accidentului meu. A, nimeni nu a oprit să ajute un motociclist fraier pe vremea aia – ceea ce explică și mentalitatea actualului public de ”să curgă sânje vrem!”.

Deci iată că am un motiv consider eu foarte serios să văd ca vinovat principal pentru accidentul fatal al polițistului GROAPA PROST SEMNALIZATĂ, pe fond de vreme neprielnică. Că Oprea abuzează de poliție sau avea sau nu dreptul să meargă cu coloană fix atunci și fix prin locul ăla – e pur și simplu secundar, raportat la cazul de față. ”Dar abuzul lui Oprea a dus la moartea agentului…”. Of, aici deja e problema sistemului – nu are nimeni curajul să ia atitudine îmotriva unui șef care abuzează, deci ăia care au tăcut și au înghițit sunt și ei complici, dacă e să o luăm așa. Lașitatea națională i-a permis lui Oprea să abuzeze.

Și întrebări cretine de genul ”de ce nu a oprit?” ar trebui băgate în recycle bin, tovarăși ziariști. Sunt de acord să aruncați cu noroi în Oprea (deși, atenție, faptul că s-a ascuns după incident cel mai probabil ascunde o încercare de a pregăti o explicație plauzibilă, poate chiar să se construiască dovezi care să arate că era în misiune justificată). Dar nu sunt de acord să folosiți drama polițistului ca bază pentru oprobiul public împotriva politicianului. Hai să le separăm, ca apa de ulei.

În final, jos pălăria pentru gestul comunității moto, care va avea loc sâmbăta asta, la ora 19 – aici mai multe detalii. Și hai să ne concentrăm pe lucrurile care contează cu adevărat: readucerea responsabilității în prim plan, pentru că ne-am săturat de incompetenții care se ocupă de reparații de mântuială și NESEMNALIZAREA CORESPUNZĂTOARE A LUCRĂRILOR LA CAROSABIL. Care produc victime.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *