oups, am avut de schimbat un amortizor după Cupa ORR 2009

Lumea mă întreabă “tu de ce nu te dai cu Jimny?”. Adică, mai pe înţelesul tuturor, de ce nu particip la etape de campionat.

Sorry, Jimny-ul nu este pentru tăvăleală de genul ăsta, ci pentru ieşiri calme de offroad. Maşina nu e preparată, aşa că mă interesează doar caracterul fun, nu adrenalina.

Ei bine, sunt, totuşi, momente când Jimny îmi face sângele să pulseze mai tare. În general când e vorba de noroaie. Deja am început să am încredere mult mai mare în maşinuţă, de când cu pneurile all terain de la Goodyear.

Dar uite că la etapa de la Vălenii de Munte, Cupa ORR 2009, am muşcat-o. În sensul că nu am observat că ditamai noroiul ascunde şi o bună bucată de beton – o margine de podeţ, de fapt, foarte bine disimulată de mâl.

suzuki-jimny-amortizor-101-oraan

Mă opresc în faţa obstacolului mocirlos, lung de vreo 10-15 metri, lat cât vreo 5 Jimny-uri şi cu nişte şleauri de să te apuce groaza. Na, mă gândesc, de aici sigur nu mai ies. Dar nu îmi pasă, că doar sunt destui cu trolii prin zonă.

Îmi iau avânt, intru în mocirlă, roţile nu se împotmolesc, dar la un moment dat aud sub mine o izbitură puternică şi un hârşâit. Hait, să vezi că am făcut vreo prostie. Opresc maşina, mă dau jos şi mă uit pe sub ea – mă rog, e un fel de-a spune, că era imposibil să vezi ceva în noroiul ăla…

Ca măsură de precauţie, decid să cer ajutor cu troliere. Şi, în timp ce sunt tras afara, pe sub maşină aud un hârşait consistent, semn că frec ceva metalic de la maşină de ceva din noroi.

suzuki-jimny-amortizor-102-oraan

Când mă dau jos din maşină şi mă duc pe picioarele mele în noroi, să-mi sară inima: o ditamai bucata de beton, scrijelită de maşinuţa mea. Aoleu, oi fi făcut ceva cu punţile? Oi fi dat cu diferenţialul? Oi fi rupt ceva la maşină?

Mă uit eu, se uită şi alţii – nu are nimic. Mă iau din nou frisoanele când aud că, în aceeaşi mocirlă, un Defender şi-a spart grupurile, iar o altă măgăoaie puntea faţă, ceea ce se lasă cu reparaţii de minim sute de euro.

Până la urmă, ajuns la Bucureşti, apelez la Ionuţ, de la Suzuki Dojo, care identifică problema: s-a rupt un şurub de prindere al amortizorului spate stânga. Iar amortizorul este îndoit.

Cum? Adică am scăpat aşa de ieftin? O juma de oră pe rampă şi 100 de ron un amortizor de la altă maşină, împreună cu manopera.

Păi cred că m-au costat mai mult grijile pe care mi le-am făcut în neuroni! Oricum, lecţie de reţinut: când ai dubii, te dai jos din maşină şi vezi cu ochile tale care-i treaba cu obstacolul.

suzuki-jimny-amortizor-103-oraan

VEZI AICI JURNALUL MEU CU SUZUKI JIMNY

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *