pe ce dai 10.000 euro? pe maşini second hand sau pe Dacia?

Iaca, le-am dat apă la moară celor care vor maşini second hand cu analiza asta, un top al celor mai recomandate maşini second hand de către revista germană AutoBild.

Sunt sigur că majoritatea nici nu citesc sfaturile de pe prima pagină şi se duc direct la categoria care îi interesează. Acum… stau şi mă mir că nu există semne de întrebare şi nu se răscoală pro-germanii că VW Golf lipseşte din top 3 maşini compacte. Este adevărat, măcar apare Audi A3, dar pe primul loc este Toyota Corolla (YES!) şi pe locul doi rivalul lui Golf, Opel Astra. Ha ha… oare înţeleg băieţii ahtiaţi după VAG că VW nu mai e ce a fost?

Pe mine m-a surprins că în top 3 berline medii conduce BMW Seria 3 (E46) şi că Opel Signum e al treilea – aveam o părere mult mai proastă despre maşina asta. Şi în top 3 breakuri ar fi trebuit să se stârnească furtună – Citroen C5 mai tare ca VW Passat? Sacrilegiu, meine herren und damen!

Neamţul care a făcut articolul bagă Skoda Superb în top 3 clasa mare, alături de Peugeot 607 (nu ştiu dacă să-l consider surpiză) şi Volvo S80. Mă rog, din nou Passat o ia peste bot… de data asta de la sora de concern Skoda! În top 3 limuzine de lux conduce Audi A8 – e ok, chiar dacă pe locul al doilea vine BMW 740i, dar ce mama draq caută Cadillac Seville pe locul trei?

La vanuri şi monovolume mă surpinde nu că Ford Focus C-Max e the best (chiar e foarte ok maşina asta), ci mai degrabă lipsa lui Opel Meriva, devansat de japonezii Mitsubishi şi Mazda cu două modele chiar underrated. După care în topul SUV-urilor conduce clar Subaru Forester, pentru că merită. Nu ştiu ce să zic de Toyota RAV 4, dar mă bucur că apare Suzuki Vitara. Sunt sigur că şi Jimny stă bine :)

În ce priveşte maşinile sport, tipul ăsta de la AutoBild a făcut un talmeş balmeş şi l-a dat câştigător pe Mercedes CLK, urmat de Mercedes SLK! Haidi bre… că BMW Seria 3 Coupe e mai bun ca CLK-ul, să o recunoaştem cinstit, mai ales dacă vorbeşti de maşini sport, nu?

Buuuun… şi toate astea se bat cu Loganul! Ha! Să zicem că maşinile sport şi SUV-urile şi maşinile de lux nu contează în “bătălia” asta, că sunt de fiţe. Dar celelalte… să fim serioşi, cine vrea o maşină să îl ţină şi să aibă cheltuieli reduse, mai bine renunţă din start la ifosele dotărilor mai multe sau designului mai fain la maşinile second hand. Adică 10.000 euro costă un Logan foarte bine dotat pentru o maşină ieftină şi cu un spaţiu care rivalizează cu orice berlină – hai să nu zicem că rivalizează cu Skoda Superb, dar faţă de alea de categorie medie oricum e mai spaţios un Logan.

Iar Sandero vine să le dea peste nas maşinilor compacte second hand. Şi le dă rău peste nas. De ce draq să îmi iau un Golf IV sau Opel Astra, care sunt cam tot acolo ca aspect naşpa? Hai să zicem, interiorul e mai ok la prima vedere, dar o maşină uzată cât de “ou kinder” este faţă de un Sandero nou?

Eu sper că analiza asta le mai deschide ochii oamenilor, nu le dă doar apă la moară alora care nu ştiu decât “orice maşină second hand e mai bună decât Logan”. Este adevărat că şi eu o să îmi iau o maşină second hand, dar Suzuki Jimny mi-l iau pentru alte considerente faţă de Dacia Sandero. Care, apropo, se lansează oficial în 3 iunie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *