Peugeot 308 vs. Toyota Auris – ce motoare?

Userul ”Mihai” vrea să facă alegerea cea mai bună:

Buna ziua.
Profit de experienta d-vs. pentru a face alegerea cea mai buna in achizitionarea unei masin. E vorba de Peugeot 308 1.2 sau Toyota Auris 1.3. Masina va fi folosita in oras si 2,3 concedii, adevarat auris este mai mare(am vazut ca turbina e racita cu antigel nu cu aer cum e la peugeot, care e mai bun?),dar ma intereseaza foarte mult motorizarea si anume sa nu traga motorasul din greu.
Multumesc anticipat!

Sfaturile mele nu înclină balanța spre un anumit model:

Buna ziua,

In primul rand, ar trebui lamurit un lucru: motorul de 1,3 litri de pe Auris este aspirat, nu are turbo – poate ati confundat cu versiunea 1.2 Turbo. Apoi, in cazul lui Peugeot 308, motorul de 1,2 litri cu putere de 82 CP nu beneficiaza de turbina, in timp ce versiunile de 110 si 130 CP da. Eu unul nu sunt fan al solutiei downsizing (motor pe benzina de cilindree foarte redusa, dotat cu turbo) pentru ca nu mi se pare ca aduce avantaje majore fata de motoarele aspirate – intr-adevar, cuplul motor este mai bun si se obtine la turatii mai joasa in cazul motorului pe benzina; dar consumul nu este, in realitate, sesizabil mai redus, iar comportamentul la viteze mari (cum ”trage” masina) nu este nici el superior fata de un motor pe benzina. Pe langa asta, o complicare din punct de vedere tehnic, adica adaptarea unui turbocompresor, care lucreaza la turatii mult mai mari decat in cazul unui diesel, inseamna si o fiabilitate mai scazuta. Este strict o parere personala pe baza faptului ca sunt inginer auto la baza (dar, pe de alta parte, nu am experienta in service sau in proiectare).

Revenind la cele doua modele, vorbim de masini de clasa compacta, rezonabil de voluminoase, dar care necesita motoare de circa 100 CP.

Eu unul as exclude din start versiunea de 82 CP a lui 308 si as miza pe cea de 110 CP (pret de pornire de la 16.000 de euro) – insa, atentie, aceasta are o cutie cu doar 5 trepte, ceea ce, la drum lung, inseamna turatii mai mari si consum sensibil mai ridicat. Versiunea de 130 CP e mai scumpa cu 500 euro si vine cu 6 trepte, deci se preteaza mai bine drumurilor lungi. Cata vreme drumurile lungi nu vor fi numeroase, iar accentul nu se pune pe performante cat mai bune, varianta de 110 CP mi se pare ok.

In cazul lui Toyota Auris sunt de parere ca motorul 1.2 Turbo (de 116 CP si cu un cuplu mai bun) ar oferi in mod clar performante mai bune decat motorul aspirat de 1,33 litri. E adevarat, vorbim si de o diferenta de vreo 2.500 euro, justificata in parte si de faptul ca motorul de 1,3 litri e oferit doar cu varianta de echipare de baza Terra, in timp ce 1.2 Turbo pleaca de la Luna. In acest punct, Auris 1.2 Turbo e mai scump decat Peugeot 208 1.2 Turbo 110 CP, dar trebuie neaparat sa faceti o comparatie intre dotarile pe care le ofera fiecare model, in functie de pretentiile de confort pe care le aveti.

Toyota e mai scumpa deoarece faceliftul e mai recent pe piata, iar marca japoneza are o foarte buna reputatie ca fiabilitate. Nu am mers cu aceste motorizari in cazul niciunuia dintre modele, dar, sincer, cred ca diferentele sunt destul de mici. ”Sa nu traga motorasul din greu” – aici nu am cum sa va garantez ca veti fi satisfacut de performante, e o chestiune foarte subiectiva cum se simte fiecare in spatele volanului. Parerea mea este ca in regim urban nu vor fi probleme, dar la mai mult de 100-120 km/h cu siguranta oricare dintre modele va dezamagi in privinta sportivitatii. Mai ales daca masina va fi plina. E pur si simplu logica tehnica.

In rest, alte sfaturi eu nu mai am, dar raman la parerea ca adaptarea unui turbocompresor pe un motor, fie el si pe benzina, nu face altceva decat sa creasca riscul aparitiei unor probleme, in conditiile in care avantajele tinand de consum sunt aproape insignifiante, iar cele tinand de performante sunt vizibile doar la viteze mici. Succes la alegere

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *