piaţa de maşini second hand este în derută – maşini Germania vs. maşini second hand autohtone

Am început să mă plictisesc de toate maşinile astea cu numere roşii, care stau cu anunţul “de vânzare” în geam de ceva luni, în speranţa că poate nu vor mai fi taxate.

Ba bine că nu! Mai ales pe fond de criză, soluţia majorării de trei ori a taxei auto le dă în moalele capului celor care sperau că vor face bani din mini-cariera de samsari.

În mod interesant, am găsit în ultima vreme foarte multe anunţuri de maşini pe www.autopro.ro cu Dacia Logan second hand la preţuri de 4.500-5.000 euro. Maşini de maximum 3 ani vechime, cu 70-80.000 km la bord. Veţi spune că sunt kilometri făcuţi în România, deci maşinile sunt varză.

Oare sunt mai varză decât un Opel Astra prima generaţie sau VW Golf 2, maşini cu o concepţie mai veche cu 20 de ani, mult mai puţin spaţioase şi confortabile, cu mai mult de 150.000 km la bord şi defecte mai mult sau mai puţin ascunse, mult mai poluante (indiferent că vorbim de diesel sau benzină) şi care ajung tot la 4-5.000 euro după ce plăteşti taxa auto şi le pui cât de cât la punct?!

Eu cred că un om care vrea o maşină ieftină, dar nu are 10.000 euro pentru o maşină nouă nu ar trebui să se ia după toţi fanfaronii care laudă junghiurile mai vechi de 10 ani, numai pentru că sunt aduse din Germania şi nu sunt Dacia. Maşinile second hand uzate în România or fi ele în condiţie mai proastă decât alea similare ca ani de fabricaţie şi rulaj aduse din Germania (şi mult mai scumpe), însă sunt de preferat hârburilor.

Care hârburi, în definitiv, în maximum un an sau doi se vor duce dracului. Deci merită sacrificate nişte mii de euro doar pe sloganul “nu vreau Dacie că nu-mi place”?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *