renault megane 3 e mai tare decât vw golf 6. prima impresie, cel puţin

vw-golf-6-renault-megane-3-oraan.jpg

VW Golf 6 nu este un VW Golf nou, aşa cum vor cei de la marketing să credem. Nu pot trece cu vederea campania asta stil praf în ochi, deoarece VW Golf 6 este clar un facelift al lui VW Golf 5. Unul, într-adevăr, de substanţă, dar nu vorbim de o maşină complet nouă.

Cam ăsta este principalul dinte pe care îl am împotriva lui VW Golf 6. Trecând peste subiectivism, din ce am văzut în standul Volkswagen la Paris 2008, mi se pare o compactă mai mult decât corectă.

vw-golf-6-oraan.jpg

Designul exterior oscilează între banalitate şi seriozitate, dar cred că e pe placul ahtiaţilor după GOLF. Nu are sens să critic maşina pentru cum arată, e de nota 8, poate chiar 9. Interiorul este ok, respiră calitate şi ergonomia îmi place. Se simte, totuşi, tuşa de deja vu, de nu foarte nou, pentru că nemţii nu au mers până într-acolo încât să schimbe tot în habitaclu. Iar mânerul frânei de mână… well, să zicem că e călcâiul lui Ahile.

vw-golf-6-interior-oraan.jpg

La volan te simţi pur şi simplu normal, iar, dacă mă gândesc la cineva care petrece multe ore în maşină pe drumul casă-birou-casă, mai ales printr-un trafic sufocant ca în Bucureşti, maşina e chiar agreabilă. Repet, e vorba de impresiile pe loc, deoarece nu am mers cu ea. Locul în spate e suficient, vizibilitatea e suficient de bună, portbagajul suficient de practic şi de încăpător. Rezumând: maşina este un Golf.

renault-megane-3-exterior-oraan.jpg

Dacă trecem la Renault Megane 3, se schimbă totul. În primul rând, este o maşină nouă şi fresh. Nu mai e ieşită din comun ca Renault Megane 2, dar măcar a scăpat de titulatura “u like it or u hate it”. Acum, “everybody like the new Megane”, mai mult sau mai puţin, pentru că are un design plăcut, indiferent de cât de critic ai fi. Faţă de Golf 6 e mai efeminat, dar asta nu e o problemă.

renault-megane-3-interior-oraan.jpg

Când intri înăuntru, îţi dai seama că VW Golf 6 e pentru oamenii cavernelor. Mă rog, exagerez, dar, prin comparaţie, habitaclul lui Golf 6 este fad şi prea corect. Minusurile lui Megane în ce priveşte calitatea materialelor sunt atât de mici faţă de Golf 6, încât le observi foarte târziu. Şi, sincer, nu ştiu câţi se vor sinchisi să le critice, pentru că nu vorbim de minusuri atât de vizibile.

Stil şi eleganţă, parcă preluate de la Laguna – cam astea sunt primele lucruri la care m-am gândit când am urcat la volanul lui Megane. Maşina are un “savoir vivre” de neegalat în segmentul compactelor. Bate orice mişcă la ora asta, inclusiv Golf 6 – cel puţin asta îmi dictează spiritul estetic.

Ca ergonomie nu mi s-a părut a fi mai prejos decât Golf 6, însă am fost foarte surprins de locurile din spate şi de portbagaj. Pentru că sunt mai spaţioase decât m-am aşteptat, dată fiind silueta foarte compactă şi plafonul plonjat.

Prima impresie este clară pentru mine: indiferent de antipatia pe care o am faţă de fenomenul Golf (dar şi admiraţie pentru ce reprezintă maşina), VW Golf 6 nu se ridică peste nivelul lui Renault Megane 3. Este ca şi cum ai compara mâncarea de la un restaurant cu bufet suedez şi cea de la un restaurant de clasă, unde eşti servit: poate că la ambele mâncarea este comestibilă, dar Renault Megane 3 se anunţă savuros.

renault-megane-3-coupe-oraan.jpg

Ah, şi nu am spus nimic despre Renault Megane 3 Coupe – VW Scirocco sau Opel Astra GTC sigur pălesc de invidie. Pentru că Megane Coupe este un fel de Renault Laguna Coupe intrat la apă, dar care a păstrat tot ce trebuie. Ba a mai şi câştigat la impresia de agilitate.

Sunt curios care vor fi preţurile, dar pentru asta trebuie să mai aşteptăm mult: cică noul Megane vine de-abia peste un an în România. O fi vreo conspiraţie a importatorilor, să îi dea o şansă lui VW Golf 6? Sau pur şi simplu se preconizează o cerere atât de mare pentru Megane 3 în Europa încât România trebuie să stea la coadă?

renault-megane-3-vw-golf-6-oraan.jpg

Oricum ar fi, concluzia mea este cea din titlu. Şi sunt perfect obiectiv în condiţiile date!

UPDATE +++++++++++

În sfârşit, am mers cu noul Megane. Şi îmi place mai mult decât Golf 6, deşi acesta din urmă e o maşină foarte bine făcută. Sper să le şi pun faţă în faţă cât de cuând. Iar atunci va trebui să fiu obiectiv la sânge.

23 Comments

  • Prima impresie despre articol: extraordinar de mult subiectivism,”sunt perfect obiectiv în condiţiile date!” -nu-si are rostul. In primul rand aceste doua autovehicule vor trebui puse la treaba si apoi discutat de potentialul fiecaruia.Un cunoscator adevarat va sti sa faca diferenta(nu totul consta in aspectul exterior si cel interior,iar gusturile nu se discuta.Nici un constructor nu mai face in ziua de azi un autovehicul neconfortabil).Pnetru cei care nu stiu confortul,in primul rand, nu este dat calitatea scaunelor si nici de designul acestora ci de capacitatea suspensiei de a absorbi socurile si vibratiile.Asa ca sa nu facem o comparatie prea pripita intre cele doua.Nu sunt nici pe o parte nici pe alta a baricadei,dar totusi hai sa nu judecam totul dupa “frumos”

  • dude, ai spirit critic, bravos. dar de ce critici doar de dragul de a critica?

    in conditiile date, adica statice (deci am putut sa imi fac o idee doar in privinta aspectului masinilor si designului + ergonomiei si spatiului interior), raman la convingerea ca am fost suficient de obiectiv.

    cand voi merge cu megane-ul si golful in paralel, cu motorizari similare si, de preferat, niveluri de echipare similare, atunci da, gradul de obiectivitate va creste.

    nici eu nu sunt de nici o parte a baricadei – iar asta contribuie, in plus, la obiectivitate.

    acum, dupa ce am mers cu golf 6 (chit ca avea cutie automata dsg), chiar sunt foarte curios cum se va prezenta megane 3. si o spun foarte obiectiv.

  • Nu sunt de acord cu faptul ca megane 3 ar fi mai presus decat golf 6. Estetic imi displace total noul model Megane, dar vorba celorlalti gusturile nu se discuta. Plus de asta, Volkswagen e la un nivel mult mai inalt ca Renault din multe puncte de vedere, deci as lua un Golf in locul unui Megane.

  • hey, no name. nu sunt satisfacut de argumentele tale :) deci golf 6 nu este peste megane 3.

    megane 3 rulez! (fara a fi fan renault)

  • ma uit la voi cei care criticati meganul aveti vreunul renault ?.CHIAR SUNTETI PENIBILI SA SPUNETI CA TENTATIVA DE FACE LIFT 5 CARE SE NUMESTE 6 ARATA MAI BINE .DESTEPTILOR STITI CE SPUN TOTI MECANICII DE GOLV 5 : CE MAI MARE RATEU DIN ISTORIA GOLFULUI. P.S. VA_TI INTREBAT DECE NEMTII AU ADOPTAT TIPUL DE MOTOR PE CARE RENAULTUL IL FOLOSESTE DE ANI DE ZILE ? TRAITI CU ILUZIA NEMTEASCA DAR SUNT PE COPCA.

  • cristian, desi sunt de acord cu tine, nu te pot sustine, tot din cauza lipsei de argumente solide :)

    dar in curand o sa vad si eu ce si cum cu megane 3 pe viu si atunci voi vedea in ce parte inclina balanta.

  • Daca voi considerati Golful ca o masina care sa ajunga macar la nasul noului megan va inselati amarnic…din punct de vedere estetic si al functionalitatii interiorului golful e mult in urma…si se hraneste cu gloria anilor demult trecuti…cat despre motoare…vw demult ar trebui sa mai faca ceva ajustari…in afara de motorul ala de 1,4 tfsi cu puteri variabile….restul is depasite tehnologic. Dar daca faceti parte din categoria de oameni care spun ca masinile germane sunt cele mai bune…atunci alte comentari sunt de prisos…sunteti prea inchistati intr-o idee ca sa mai puteti privi obiectiv si alte idei…

  • Te citez domnule autor : “indiferent de antipatia pe care o am faţă de fenomenul Golf …” – pai fara sa vrei matale ti-ai manifestat subiectivismul.

  • gigi, cum adica fara sa vreau? pai am spus asta pentru ca asa am vrut :)

    recunosc faptul ca nu ma dau in vant dupa fenomenul golf, desi pentru multi oameni s-a impamantenit ideea ca vw golf este cea mai tare masina.

    renumele brandului “vw golf” la momentul actual este mult mai puternic decat masina in sine (golf 6, desi un facelift, a fost promovat desantat ca generatie noua, ceea ce e o gaselnita de marketing care ar trebui penalizata putin de un OPC international…).

    nu sunt impotriva masinilor vw golf, care au calitatile si defectele lor, ca orice alte masini. dar sunt impotriva fenomenului “golful e cel mai tare ca asa zic eu”, des intalnit la oameni care nu au argumente.

    deci, personal, facand abstractie de faptul ca am si titulatura de redactor auto, recunosc: nu ma prea incanta fenomenul golf. recunosc acest lucru cu tot subiectivismul pe care il am :)

  • In primul rand RE (cam cum se zice pe server-ele de CS).

    In al doilea rand trebuie sa imi soseasca Meganu’ ca deja mi s-au lungit urechile de atata asteptare (a se citi 2 saptamani).
    Prima data l-am vazut acum 3 saptamani in vreo 5 versiuni de echipare, nu spun unde (nu la dealer-i, in orice caz), si am studiat problema pentru vreo 30′, timp in care nu am facut decat sa stau in el si sa-l studiez. A fost dragoste la prima vedere, mai ales ca dupa ce am ajuns acasa si am vazut ce oferta de lansare au bagat cei de la Renault pentru el, am pus banu’ jos in mai putin de 3 zile.
    Pot spune ca e beton la dotari inca din varianta Expresion (care poate fi numita varianta cheala), varianta pe care am comandat-o cu motor de 1,6 benzina si optionale jantele de 16″, AC bi-zona si kit-ul de securitate pasiva (senzor lumini, senzor ploaie si airbag-urile de cap). Asa mi-am dorit eu sa fie si asa imi va veni. Nu ma intereseaza scaune incalzite, piele sau alte tampenii de acelasi gen, care nu fac decat sa demonstreze ca unii oameni isi cumpara masini doar ca sa demonstreze cat e de fitoasa masina lor si cati bani au ei.
    Oricum, cine si-l va lua nu-si va lua teapa, asta este cert. Desi elementele de mecanica (cutie, motor etc) sunt putin modificate fata de varianta anterioara, diferenta este una enorma pentru drumurile din tara noastra. De exemplu, suspensia desi poate fi considerata prea rigida pentru drumurile EUROPEI, la noi in Romania sunt extrem de reconfortante atat pentru pasageri cat si pentru masina, intrucat nu o veti auzi troncanind si nici nu va veti da jos din ea rupti.

    PONT: sa nu-l luati prin RCI leasing ca faza cu 0% dobanda e praf in ochii prostilor. Platiti cel putin 20% in plus fata de pretul total al masinii si asta pentru ca geniile de la RCI au mascat dobanda in tot ce va vor baga fortat pe gat: asigurare de viata, comision lunar, comision administrare (pus si pe avansul vostru). CASCO va va fi facut la suprapret, iar RCA platiti ca si persoana juridica, adica dublu.

  • hello

    interesanta parerea ta. motorizarea de 1.6 nu ti se pare cam slaba? sau nu esti genul care sa ii dea forja… in privinta suspensiei, agree – este superconfortabila pentru drumurile din .ro

    P.S.
    ce inseamna RE?
    servere de CS, adica de la counter strike, jocuri de alea cu pac pac? :)

  • :)) da, de pe serverele de counter-strike.
    il poti traduce ca “respect”, “salut” etc.

    la 110 cp se poate spune ca este un motor chiar linistit (ca performante si nivel de zgomot), iar de alergat nu prea alerg. daca as fi mers mai mult de 20.000 km/an sigur de tot imi luam diesel, dar in conditiile in care nu merg mai mult de 10.000km/an nu se justifica investitia. depinde ce vrei in final: un motor cu benzina pentru ca nu mergi mult, un motor diesel care are un consum urban foarte mic si este o solutie de compromis (mers mult – performante medii) si un motor diesel cu performante dinamico-economice foarte bune, dar care-ti solicita buzunarul.
    oricum ai lua-o se pare ca renault a dat lovitura cu noua gama de megane, daca nu la noi in vest sigur da.

    Inainte de a-mi lua acest model ma uitam la octavia din 2004, dar cand am vazut ca ABSOLUT totul era la optionale, iar oferta de baza atractiva la prima vedere s-a dovedit a fi defapt doar o gogoasa, am ramas la parerea ca desi megane hatch e mai mic, totusi imi ofera cu mult mai multe pentru bani mai putini.

    personal o consider o masina de familie aflata la inceput de drum, dar la fel de bine o pot considera si ca o masina destinata mai mult doamnelor si domnisoarelor.

  • Salutare.
    Ca unul care am fost Fan VW Golf 3… trecut de cativa ani in barca Renault. fost utilizator al ambelor marci, diverse modele, actual posesor de Laguna, si lucrator in domeniul auto… va spun un lucru clar: Epoca si mitul masinii germane a cam apus. VW in ultiumii 3 ani a dat dovada de foarte multe esecuri, inteligent cosmetizate de cei de la marketing si bine profilati pe feelingul si fidelitatea clientilor clasici de VW… Dar din pacate acest lcuru este posibil sa sa intoarca impotriva lor in foarte mult schimb. Sa ma contrazica doar cei care au avut Golf 4 si Passat B5 si au trecut pe Golf 5 sau 6 si Passat C6… daca au curaj.
    2.0 DCi-ul lui Renault si 2.0 hdi-ul lui Peugeot (ca sa nu mai comentam despre japonezo-coreene) bat detasat 2.0 tdi-ul lui VW, fie el si cel de pe Audi… Utilizatorii de Octavia 2 si Passat C6 stiu despre ce vorbesc. De ce credeti ca s-au intors la 1.9 tdi de 77 kw ? Reanult a renuntat la 1.9 dci (un motor foarte bun de-altfel) in favoarea acestui exceptional 2.0 dci de 150 sau 170 CP, ale carui consum si performante + flexibilitate, nu se compara deocamdata cu nimic din categoria aceasta.
    La benzinare lucrurile stau putin diferit, dar deocamdata ambele 1.6 16v si de la Renault si de la VW au ceva de spus, chiar daca sunt putin imbatranite.
    … poate eu nu sunt obiectiv, dar asta este opinia mea… vorbind acum numai despre cele mai vandute motorizari.

  • da, ai dreptate cand te referi la mitul german. folclorul auto inca mai are trecere si probabil va continua sa aiba o pondere importanta in decizia cumparatorului roman.

    nu doar vw, ci si japonezii au inceput sa lase garda jos in ce priveste fiabilitatea pe termen lung a automobilelor. e pur si simplu politica societatii de consum – daca faci masini prea fiabile, utilizatorul va tinde sa foloseasca mai mult masina, in loc sa se orienteze spre produsul nou.

    ceea ce inseamna o politica falimentara, pana la urma.

    in randul oamenilor deja s-a incetatenit ideea ca o masina se schimba cel mult la 4-5 ani… asa incat, in afara de bugetul initial pentru masina, mai importante sunt gusturile tinand de estetica si cum ma simt in masina.

    in ce priveste vw, mai intervine ceva legat de “romanul fudul”: mi-am luat vw, ca toata lumea o lauda, deci si imaginea mea va fi la un nivel superior… iar acum nu imi permit sa o injur, pentru ca, nu-i asa, as da cu pietre in propria imagine :) de aceea vw inca ramane o marca foarte bine vazuta – pentru ca multi clienti se mint singuri…

    eu unul raman la parerea ca tot japonezele sunt de ales, daca vorbim de masini familiste, unde bugetul conteaza mult.

  • Eu am un megane 2 dci si in 3 ani am facut peste 130.000km fara nici o problema,asa ca tind tot pentru un megane,avand in vedere ca posesori de vw din anturajul meu au avut doar batai de cap cu nemtoaicele…asa ca,ganditi-va bina inainte de a va cumpara o masina,nemtii nu mai sunt ce au fost!

  • vw ramane la putere va zic eu …..renault’ul esre o masina foarte proasta uitativa la un vw si la un amarat de renault vw comforabil fiabil pe cand la un megan nu are nimic din ce are vw….raman la parerea ca vw e cel mai bun si cel mai tare

  • fiecare cu parerea lui

    eu tot anti-vw raman :) cu renault sunt neutru, dar macar e de apreciat efortul pe care il depun francezii ca sa te simti cat mai putin cocalar in masina.

    fata de golf, care mi se pare prea laudat cand vine vorba de stil, calitate, interior. cine vrea sa se minta singur si se complace in ideea ca si-a luat o supermasina care nu e decat o masina normala… succes.

  • Pentru toti frustratii care nu reusesc sa-si ia un golf si este prea acru…
    carcotasilor, mai cautati pe net si daca va ajuta cerebelul veti intelege imediat de vw si nu renault… de ce skoda si nu dacia…
    un exemplu:

  • dezgustatule, daca pentru tine parerile celor de la fifth gear sunt adevarul absolut, nu inseamna ca pentru restul lumii este la fel.

    esti fan vw? foarte bine. nu inseamna neaparat ca esti cocalar, dar nici nu inseamna ca esti cel mai tare din lume.

    cat despre golf 6, daca esti genul care inghite galusca “masina noua”, atunci trebuie sa te mai documentezi serios inainte de a mai emite judecati de valoare: golf 6 este faceliftul lui golf 5, nicidecum un model total nou.

    iti doresc sa ajungi la struguri si sa iti iei golf. pe urma sa vad daca ai curajul sa declari ca nu ai facut cea mai buna alegere :)

  • Am gasit site-ul din intamplare si uite ca dupa atata timp, raspunsurile pot fi pertinente si bazate pe experienta. Minim 7.000 km /masina.Cu ambele. VW – net superior. Renault-ul incepe sa bata pe toate partile (calitatea drumurilor e vinovata, dar pana la urma, VW nu bate) Izolatia fonica in VW este mai mult decat superioara. De fapt, seria 6 a Golf este mult superioara calitativ fata de 5. Regretele mele d-le redactor. Design-ul a fost intotdeauna punctul forte al Renault. Calitatea le-a fost marele minus. Nici nu vreau sa mai ajung la costuri de exploatare. Renault este aberant.

  • well…. ce pot sa spun, esti un caz aparte, noi nu avem ocazia sa petrecem atata timp si sa facem atatia kilometri cu masinile de test decat in extrem de rare ocazii.

    sa asteptam inca 9 cazuri cu concluzii similare cu ale tale, dupa care am putea trage concluzia ca golf e mai bun ca megane

    conteaza foarte mult si ce gen de om esti. personal, apreciez golf-ul, dar imi place mai mult filosofia renault si cum ma simt in megane. daca as fi client, as cantari extrem de bine kestiile care tin de buget, intr-adevar, dar nu stiu daca pot fi 100% pragmatic.

    P.S.
    pe blogul meu imi permit sa-mi expun si pareri mai putin obiective, ca persoana simpla, nu ca redactor auto. deci acest post trebuie luat ca o parere personala, cu impresiile mele de om obisnuit, nu ca o incercare de a trage linie si a aduce o concluzie infailibila. asa incat nu vad sensul regretelor :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *