Rușinică: mică mare problemă cu ambreiajul la Jimny. Dar nu ce credeam…

Ziua de grație duminică 27 august 2012. Un amic, Vali, îmi spune că taman și-a luat și el Jimny și ce-ar fi să ieșim puțin la hârjoneală cu veverițoii. Hmmm… de când nu am mai scos Jimny-ul la zburdat. Doar în iarnă ce am mai folosit 4×4 prin București și de vreo două ori reductorul.

Zis și făcut, let’s go până la Ciolpani, să învețe și nou-venitul-în-clubul-Jimny câte ceva despre mașinuță. ”Asta are tracțiune față, nu?” NU! Evident că avea nevoie de niște lecții, right? Right.

No bun, după ce vede ce e macadam și drum ușor desfundat, hai să vezi cum e pe tăpșan și niște urcări, coborâri. Mai întâi, lejere, apoi trecem la ceva mai serios.

Și pune subsemnatul Jimnylică sus, îl invită pe Vali în dreapta, bagă reductorul și uite așa coboară ușurel la vale, de zici că are sistem automat hill-descent-control! Hai înapoi.

Dar la un moment dat, oups! Pedala de ambreiaj se apasă ca tâmpita în gol, iar eu nu mai pot schimba nici o treaptă. I’m fucked – m-am gândit instantaneu. Mi s-a rupt cablul de ambreiaj, clar!

Acum, faza este că shit happens. Dar nu în situația în care nu ai făcut nici 3-4.000 km cu mașina după înlocuirea kitului de ambreiaj, right? Deja apăreau nori negri gândindu-mă la service și ce scandal sunt pregătit să le fac dacă se dovedește că mi-au umblat cu fofârlica.

Pentru moment, însă, a trebuit să ne concentrăm la cum duc de-acolo Jimny-ul. Prima idee, proastă: hai să căutăm o șufă. Pe DN1, găsesc la primul Petrom ieșit în cale o tâmpenie din fire de plastic, pe ambalaj fiind anunțat pompos că tractează 1,7 tone.

Pe draq. De trei ori s-a rupt drăcovenia și am înnodat-o și răsînnodat-o. Până când mi-a căzut mie fisa că, stai așa, tovarășe, că dacă oprești motorul și stai pe loc, poți băga în treapta I sau a II-a. Și dacă dai cheie, mașina pornește direct, în priză directă, adicătelea.

Și uite așa m-am târâit vreo 30 km până la service-ul Autonet, mai mult cu a III-a pe DN1, cu 50 la oră și pe la 3.000 rpm, cu avariile puse. Dar măcar am mers netractat, e?

Luni dimineața la 8 trecute fix mă înființez la Autonet. Acum e-acum! Eram vizibil supărat, așa că inginerul de serviciu m-a tratat foarte cu mănuși, că na, nu știi la ce să te aștepți de la clienții nervoși. În condițiile în care mi-am impus de mai demult să nu mă apuce dracii decât după ce văd care e problema.

În cinci minuți mașina e pusă pe elevator, specialistul mecanic se uită la ea și, ce să vezi, comedie, care e problema: ambreiajul intact, cablul de ambreiaj nici pe draq. Însă o tăbliță-suport, în care se prinde un capăt al cablului de ambreiaj, fisurată! O tablă nenorocită, care se rezolva printr-o banală sudură.

Of! Că și cei din service erau foarte curioși, din moment ce tot la ei îmi pusesem ambreiajul cu aproape un an în urmă… Ar fi fost prea de tot să se fi rupt cablul de ambreiaj, în condiții de utilizare mai mult decât decentă, fără ieșiri în offroad.

Deci, aviz jimnycarilor, dacă simțiți ceva în neregulă cu pedala de ambreiaj sau cu schimbătorul, verificare rapidă, că buturuga mică răstoarnă… planurile mari (de genul voiam să mă duc în deltă cu Jimny-ul…).

Acum, însă, urmează altă problemă: geamul de la ușa din dreapta se blochează din când în când, iar butonul pentru acționarea electrică e cam pa. Și unul nou costă vreo 90. De EURO! Dă-l draq, e prea scump, oi vedea cum îi dau de capăt (mersi celor de la Autonet că nu mi-au băgat pe gât un buton nou, ci încearcă să găsească soluții pentru ca să fie clientul mulțumit – bravos!).

Și încă una pe listă: radio-casetofonul original Clarion a crăpat. Și acum trebuie să îmi iau altceva. Dar nu aș vrea radio-CD, că nu mai îmi pierd vremea cu CD-uri. Vreau unul compact, cu USB și AUX. Deci urmează niște căutări de ceva ok ca preț și calitate – sugestii, anyone?

În rest, Jimny rămâne același partener de încredere zi de zi. Și iar mă întreb: de ce draq am vrut să-l vând, really? 130.000 km și merge în continuare foarte bine. Cu micile excepții pe care le mai adaug p-aci uneori.

VEZI AICI JURNALUL MEU CU SUZUKI JIMNY

3 Comments

  • Da’ pana la urma a fost defect de fabricatie al placutei sau de montaj ?

    Cu CD player-ul, n-o sa gasesti unitati de firma “solid state” (adica fara CD player) si ieftine, e cam ridicol dar asta e. Dupa buget si pofta, sunt destule alegeri cu CD player/AUX/USB (eventual si card SD). Pentru instalare ai nevoie de adaptor de la mufa de Clarion la mufa ISO; daca nu, trebuie sa tai firele si sa lipesti o mufa ISO (mai simplu).

  • Blaupunkt a facut cateva aparate care au slot pt card + mufa aux de 3,5mm in fata si cablu usb mama in partea din spate: Blaupunkt Victoria SD48 pe argintiu sau Brisbane SD48 pe negru…sunt un pic mai scurte decat cele cu CD/caseta si mai usoare, sina insa are aceleasi dimensiuni.

    Draguta masina, s-o stapanesti sanatos!

  • @Vaxxi, sorry, nu am intrebat daca e defect de fabricatie :) probabil cand a fost schimbat kitul de ambreiaj, deci si cablul, cine a facut operatiunea o fi fortat dracia aia de tablita. acum chiar nu mai are rost sa caut vinovati, totusi, nu e ca si cum as fi avut probleme de mii de euro sau de viata si de moarte. inghit in sec si merg mai departe.

    @ccris, multam pentru sfaturi (Vaxxi, multam si tie pentru ideile pt radio), dar m-a rezolvat fratelo :) i-am dat masina sa mearga in delta si m-a sunat ca i-a luat si montat un radio no-name, cu mufa usb si iesire aux. sunt curios cum se aude muzica, dar mai prost decat inainte nu are cum sa fie.

    un lucru e cert: trebuie sa mai ies in teren cu jimnylica, pentru ca l-am cam privat de nazbatii :) la reauzire!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *