să instigăm un pic. sau să ne instigăm unii pe alţii. cu mici instigări instigatoare

Citire din DEX:

a instiga (Din fr. instiguer, lat. instigare) – A întărâta, a incita, a provoca; a monta (la acţiuni duşmănoase); a agita, a aţâţa, a stârni, a tulbura, (pop.) a sumuţa, (înv. şi reg.) a scorni, (reg.) a smomi, a zădărî, (fig.) a asmuţi; A aduce în mod intenţionat la o stare de agitaţie, îndemnând la acţiuni duşmănoase; a porni; a împinge la dezordine, la violenţă.

Cam asta mi s-a spus că face editorialul de luni 8 dec. 2008 de pe promotor.ro, care se referea la un mesaj transmis pe messenger, prin care unii doresc o mică răzmeriţă împotriva triplării taxei auto, în Piaţa Victoriei din Bucureşti.

Nu neg, am avut un ton vehement, dar nu exagerat şi nici o clipă nu am incitat în adevăratul sens al cuvântului. Am adus ulterior mici modificări cât să nu fiu acuzat de subiectivism, ca jurnalist. Pot fi acuzat de incitare în măsura în care orice acţiune din lumea asta este discutabilă (faptul că faci un pictorial în Playboy înseamnă că inciţi la viol?).

Feel free să vă daţi cu părerea despre cât de grav este tonul prin care “incit la răzmeriţă” în acest editorial. Ale cărui comentarii sunt cam la fel cu cele din analiza realizată în weekend, pe tema taxei auto triplate. Mă rog, cine are răbdare să parcurcă zecile de pagini cu sute de comentarii ale userilor care mai de care mai revoltaţi…

Şi acum, stau şi mă întreb: aceşti români care nu au fost la votul parlamentar, pentru că au preferat micii şi berea de 1 decembrie (mă număr şi io printre ei, cu excepţia micilor :) ), se vor aduna ei să facă o mică revoluţie împotriva taxei auto? Taman în Piaţa Victoriei, unde în două secunde apar scutierii dacă ceva nu este în regulă, de nici nu au timp 100 de oameni să facă o mulţime. Se poate compara subiectul “taxa auto” cu idealurile pentru care s-a făcut revoluţia acum 19 ani?

Normal că nu.

Pe urmă, câţi dintre români suferă cu adevărat din cauza triplării taxei auto? După cum am arătat în analiză, majorarea asta nu modifică fundamental datele problemei:

– cei care au bani prea puţini oricum nu îşi permit Logan;

– cei care au vreo 10.000 euro şi sunt convinşi că o maşină second hand, chiar de 10 ani şi cu 200.000 km la bord, e mai bună ca Dacia Logan nu vor putea fi convertiţi să îşi ia Logan;

– cei care au bani de maşini noi peste 15.000 euro nu vor fi speriaţi de o mie-două de euro în plus (care, la urma urmei, înseamnă o sută-două de ron în plus pe lună la rata de leasing).

Şi atunci, cum îîndrăznesc guvernanţii să declare că triplarea taxei auto este în favoarea vânzărilor de maşini noi, în special Dacia?

Să fim înţeleşi, sunt de acord cu acţiuni care să stopeze invazia de maşini second hand foarte vechi şi poluante, dar nu printr-o acţiune repezită, făcută în numele salvării economiei auto naţionale! Este o mare prostie să încerci să forţezi omul să îşi cumpere Logan în loc să îl atragi cu binişorul, cu oferte tentante şi logice.

Aşa că, dacă instig la ceva, atunci îi instig pe guvernanţi să analizeze mai atent piaţa şi să vină cu propuneri decente şi coerente! Hai cu impozitul ăla anual, fraţilor, că altă soluţie mai bună chiar nu aveţi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *