19/09/2015

Salonul Auto Frankfurt 2015: rivalități premiere importante

Cel mai important eveniment auto al toamnei din 2015 este Salonul Auto Frankfurt 2015. Unde unele modele se întâlnesc pentru prima dată ”face 2 face”. Înainte ca potențialii clienți să-și pună întrebarea ”pe care să o aleg?” vă ofer un preview de tip VERSUS între premierele mondiale cele mai importante de la acest salon auto.

Mai întâi, să vedem un TOP 10 al rivalităților celor mai importante premiere de la Salonul Auto Frankfurt 2015, rivalități importante pentru piața europeană.

1. Bătălia compactelor aspirante la locul întâi

Opel Astra vs. Renault Megane: 5 – 4

1 opel astra renault megane - frankfurt 2015

Din punct de vedere comercial, Opel Astra și Renault Megane împart o anumită frustrare: sunt considerate ”urmăritorii lui Golf”, fără șanse să-l depășească pe ”regele clasei compacte”.

Acum, sincer, e foarte greu de ales între noile Astra și Megane. Ambele mizează pe stiluri sofisticate, dar care degajă și un puternic aer de sobrietate. Mă tem, însă, că prelungirile blocurilor optice afectează cumva echilibrul general al designului lui Megane, în timp ce Astra câștigă la capitolul eleganță datorită artificiului de design regăsit pe montantul spate.

1 opel astra renault megane 1 - frankfurt 2015

Mă rog, mult mai importante pentru clienții care trebuie deturnați de la ideea că Golf-ul e cel mai bun vor fi impresia de calitate a interiorului, comportamentul dinamic și lista de gadgeturi de la bord. Megane duce mai departe ideea tabletei încorporate în consola centrală, dar tot interiorul Astrei atrage mai mult atenția printr-un aspect general mai elegant al bordului.

1 opel astra renault megane 2 - frankfurt 2015

Pentru început, prima impresie îi cam dă câștig de cauză lui Astra. Mai ales că și versiunea break, prezentată alături de hatchback, promite să facă vâlvă printre amatorii de compacte foarte spațioase. Dar și foarte elegante – lungimea de 4,7 metri și detaliul de design al părții din spate fac Astra Sports Tourer foarte promițătoare în segmentul său.

1 opel astra renault megane 3 - frankfurt 2015

Evident, lupta adevărată se va da pe șosea, unde atât Astra, cât și Megane promit îmbunătățiri radicale ale comportamentului rutier. Până atunci, germanul pornește în carieră cu un ușor avantaj față de francez. Așa încât rezultatul acestui ”meci” îl văd în favoarea noii generații Opel Astra.

 

2. SUV-uri mici, dar rele

VW Tiguan vs. BMW X1: 3 – 2

2 vw tiguan bmw x1 - frankfurt 2015

Cea de-a doua generație a unuia dintre cele mai bine vândute SUV-uri din Europa întâlnește în avanpremieră cea de-a doua generație a unuia dintre SUV-urile premium care promite mari controverse în rândul fanilor brandului.

Celor care vor să protesteze (”Tiguan nu esta în aceeași ligă cu X1!”) le spun doar atât: Volkswagen devine din ce în ce mai premium cu noile sale mașini, în timp ce BMW ”o dă pe mainstream”, noul X1 având platforma tehnică a Seriei 2 Active Tourer – adică e oferit fie cu tracțiune față (bye-bye Rear Wheel Drive), fie cu tracțiune integrală xDrive.

2 vw tiguan bmw x1 1- - frankfurt 2015

Vizual, e greu de departajat cele două SUV-uri compacte: Tiguan inspiră super-soliditatea super-teutonă a super-brandului VW, în timp ce X1 arată foarte fresh și inspiră multă agilitate. Înclin balanța în favoarea noului X1, pentru că arată mult mai reușit decât precedentul, în timp ce Tiguan-ul mă așteptam să reprezinte doar o evoluție simplificată a precedentei generații.

2 vw tiguan bmw x1 3 - frankfurt 2015

Din punct de vedere al interiorului, însă, VW câștigă meciul: impresie realmente premium, spațiu mai bun (portbagaj cu peste 100 de litri mai mare decât la X1) și cam același nivel de gadgeturi și sisteme moderne. Chiar mă întreb ce se va întâmpla cu următoarea generație Q3, care, momentan, nu prea își mai are sensul în fața lui Tiguan… Iar din punct de vedere al motorizărilor și performanțelor, din nou Tiguan nu văd de ce și-ar face griji, câtă vreme X1 a renunțat la rețeta tracțiunii spate.

2 vw tiguan bmw x1 4 - frankfurt 2015

În mod interesant, VW a mai plusat la Frankfurt 2015 și cu o variantă plug-in hibridă a lui Tiguan – e adevărat, pentru moment Tiguan GTE e doar un concept, dar unul 90% apropiat de iminentul model de serie. BMW X1 sunt sigur că va avea în portofoliu o versiune asemănătoare, care e foarte probabil să împrumute tehnologia de la 225xe. Însă la salonul german cei de la VW le-au luat-o înainte celor de la BMW. Așa încât verdictul meu inițial îi dă câștig de cauză noului Tiguan.

 

3. Joaca de-a evoluția… în stil facelift

Audi A4 vs. BMW Seria 3 facelift: 2 – 2

 

3 audi a4 bmw seria 3 1 - frankfurt 2015

Noua generație Audi A4 este foarte importantă pentru lumea auto germană, deoarece toată lumea aștepta să vadă direcția aleasă de constructorul din Ingolstadt. Spre dezamăgirea multora, Audi a pariat pe cartea evoluției discrete – spun ”dezamăgire”, deoarece ecartul între Passat și A4 se restrânge periculos de mult pentru Audi.

3 audi a4 bmw seria 3 alfa romeo giulia 2 - frankfurt 2015

De-a dreptul agasant, la salonul auto german noua generație A4 pot spune că a fost atacată și de rivalul BMW Seria 3, care a primit un facelift cu rol de upgrade. Și care, culmea, dă impresia că noul A4 e și el doar un facelift… Mai ales că versiunea A4 Avant are un portbagaj cu numai 10 litri mai mare decât Seria 3 Touring, iar motorizările sunt parcă trase la indigo.

3 audi a4 bmw seria 3 alfa romeo giulia 3 - frankfurt 2015

 

Inginerii Audi promit mai multă agilitate datorită scăderii masei totale, deși asta nu cred că va îngenunchia Seria 3 din punct de vedere al senzațiilor la volan. Cred că, momentan, adevăratele atuuri ale noului A4 sunt legate de sistemele de conectivitate, cockpitul fiind mai gadget-oriented. Însă imaginea eco are de suferit, deoarece A4 mizează pe o variantă g-tron (alimentată cu gaz natural), nu pe una e-tron, care să rivalizeze cu BMW 330e (lansat tot la Frankfurt 2015).

Sorry, Audi, dar filosofia evoluției cam discrete nu face altceva decât să dea câștig de cauză vărului Volkswagen. Asta în timp ce BMW Seria 3 pare că nici măcar nu avea nevoie de acest facelift pentru a rămâne în continuare redutabil. Cu indulgență, consider că vorbim de un meci egal.

 

4. ”Red Alert!” sau ”False Alert” în clasa medie?

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs. BMW M3 facelift: 1 – 2

104 alfa romeo giulia bmw m3 1 - frankfurt 2015

Pe teritoriul nemților, italienii de la Alfa Romeo s-au trezit să-și lanseze oficial noua berlină de clasă medie, Giulia. Și nu discret, ci în stil spumos latin, aruncând în arenă direct versiunea de top Quadrifoglio, care deja deține titulatura de ”cel mai rapid sedan de pe Nurburgring” și provoacă murmure din cauza prețului de vreo 80.000 de euro.

104 alfa romeo giulia bmw m3 2 - frankfurt 2015

Păcat doar că prezența scenică nu se ridică la înălțimea așteptărilor: cei 510 CP, demarajul de numai 3,9 secunde până la sută și viteza maximă de peste 300 km/h beneficiază de un costum relativ tern – chiar și pentru așteptările fanilor. Lucru de care va beneficia din plin BMW M3, care, culmea, a fost și el prezentat ca o mică noutate la salonul german, unde s-a prezentat cu un facelift discret.

Comentariile sunt de prisos: de ce să dai o căruță de bani pentru un produs italiano-american, care nu reușește să convingă că reprezintă come-back-ul așteptat al celebrei mărci italiene, când ai la dispoziție un monstru sacru teuton considerat etalonul berlinelor de mare performanță?

 

5. SUV-ologie compactă anglo-teutonă

Jaguar F-Pace vs. Mercedes-Benz GLC: 2 – 2

105 jaguar f-pace mercedes glc 1 - frankfurt 2015

Clubul SUV-urilor compacte premium se îmbogățește din această toamnă cu noul Jaguar F-Pace, un bun exemplu că britanicii se simt tot timpul cu orgolioul rănit în fața germanilor, cărora trebuie să le arate ”who is the boss”. Iar aici mă refer în primul rând la Porsche Macan, pe care nou-nouțul F-Pace îl vizează fără menajamente.

105 jaguar f-pace mercedes glc 2 - frankfurt 2015

Atâta doar că, la salonul auto german, răspunsul a venit din partea unei alte noutăți germane, din curtea Mercedes-Benz: noul GLC, urmaș al mai puțin inspiratului GLK. Dacă F-Pace mizează pe un stil dinamic și tupeist, GLC joacă pe o carte total diferită, a echilibrului și eleganței. Este, practic, o reeditare a ”conflictului” din clasa medie, între Jaguar XE și Mercedes-Benz C-Class.

105 jaguar f-pace mercedes glc 3 - frankfurt 2015

Jaguar F-Pace are un interior high-tech mai simplist, în stilul casei, privilegiind concentrarea la condus. GLC, în schimb, poate deveni un adevărat birou de lux, cu tot felul de sisteme de asistență ultramoderne. Interesant este, totuși, că Jaguar e mai spațios (plus 100 de litri la capacitatea portbagajului), iar 80% din caroserie e făcută din aluminiu, ceea ce promite un comportament mai sportiv – mai ales că și motoarele sunt mai potente decât în cazul lui GLC (acesta, însă, propune și o versiune plug-in hibrid, câștigând puncte la imaginea eco).

105 audi sq5 tdi plus - frankfurt 2015Personal, nu mă simt atras de niciunul dintre aceste modele, așa încât consider că remiza e pur și simplu normală. Însă nu înainte de a aminti o altă mică premieră din acest segment, tot la salonul auto german: cea mai puternică versiune a lui Audi Q5, boteazată SQ5 TDI plus, cu 340 CP și 700 Nm – vărul lui Macan îi cam dă peste nas lui F-Pace…

 

6. Mari premiere eco. Pardon, deja pseudo-eco

Toyota Prius vs. BMW 330e: 1 – 1

La ora actuală, când spui ”mașină eco” te cam gândești la propulsia 100% electrică sau chiar pe hidrogen. Adică propulsie cu zero emisii. Hibridizarea rămâne doar o soluție de a mai scădea poluarea motoarelor cu ardere internă.

106 toyota prius bmw 330e 1 - frankfurt 2015

Adică sintagma ”green cars” nu mai este ce a fost acum aprope 20 de ani, când Toyota a avut curajul (nebun pe atunci) de a lansa primul model de mare serie cu propulsie hibridă: Prius. Acum, la Frankfurt 2015, a venit rândul celei de-a patra generații să iasă la rampă. Numai că japonezii au decis să facă acest lucru într-un mod cam șocant: noul Prius se conformează sintagmei ”o urăști sau o iubești” din punct de vedere al designului exterior. Și cum ”dragoste cu sila nu se poate”, tare mi-e că aspectul noii generații va fi greu înghițit în Europa.

106 toyota prius bmw 330e 2 - frankfurt 2015

Mai ales că, la Salonul Auto Frankfurt 2015, BMW a lansat și versiunea eco a gamei Seria 3: 330e, care beneficiază de propulsie plug-in hibridă. Adică, față de Prius, promite și o autonomie electrică de vreo 40 km, în timp ce japoneza rămâne fidelă propulsiei hibride convenționale. Sorry, Toyota, dar chiar și fanii înflăcărați ai lui Prius așteptau un sistem plug-in hibrid…

106 toyota prius bmw 330e 3 - frankfurt 2015

Prius mai promite și un foarte bun caracter practic, dar și, atenție, un comportament mult mai dinamic. Hm… mai dinamic decât Seria 3, nu cred – chiar dacă Toyota și BMW au deja un parteneriat destul de amplu de colaborare. Fără prea multe discuții, cred că noul Prius nu prea va face purici în Europa, mai ales că 330e se dovedește chiar tentant.

 

7. Megalomanie în partitură SUV

Bentley Bentayga vs. Mercedes-AMG GLE 63 S: 0 – 0

107 bentley bentayga mercedes-amg gle 63 s 1 - frankfurt 2015

Milionarii și parveniții lumii se vor bucura să afle că la salonul auto german a fost inaugurat opulentul SUV de lux Bentley Bentayga. Deși primul exemplar îi este destinat chiar reginei Marii Britanii, sunt sigur că majoritatea clienților vor fi oameni mult mai însetați de epatare și etalare a statusului. Sincer, nu mă miră că producția pe primul an este deja vândută…

Așadar, vorbim de un ditamai SUV-ul de lux, care beneficiază de un W12 de 608 CP și care poate atinge 300 km/h. Consumul mediu se cifrează la 12,8 litri/100 km, dar e destul de clar că în realitate acest Gargantua va ”bea” vreo 20 la sută – încă un dușman pe lista celor de la Greenpeace… În rest, lux, opulență, lux, opulență, lux: ceasul analogic de pe consolă costă peste 100.000 de euro, de exemplu.

107 bentley bentayga mercedes-amg gle 63 s 2 - frankfurt 2015

Principial, marele rival al lui Bentayga ar fi trebuit să fie cel mai așteptat SUV al deceniului: Tesla Model X. Din păcate, acesta a lipsit de la Frankfurt 2015. Așa încât Bentayga a strălucit nestingherit – dacă nu luăm în considerare diverși alți ”monștri” tunați (G-Class, Range Rover) care au mai populat această ediție a Frankfurtului. Totuși, de dragul confruntării, consider că versiunea de top a teutonului GLE (prezentat în premieră europeană la salonul german) poate fi cât de cât un rival al lui Bentayga: are 585 CP și consumă cu doar un litru mai puțin la sută.

107 bentley bentayga mercedes-amg gle 63 s 3 - frankfurt 2015

Din punctul meu de vedere, vorbim de niște inutilități prea scumpe și prea nelalocul lor în această nouă eră. Sau poate Bentayga e un cântec de lebădă al finalului erei petrolului?…

 

8. Luxul care vrea să-și ia revanșa

BMW Seria 7 vs. Jaguar XJ facelift: 4 – 1

108 bmw seria 7 jaguar xj 1 - frankfurt 2015

BMW suferă, pentru că S-Class eclipsează orice alt concurent. Nici noua generație a limuzinei germane nu este de așteptat să reușească să detroneze împăratul german al luxului, așa încât bavarezilor nu le rămâne decât să-i facă praf pe alți rivali. În cazul de față, pe discretul britanic XJ, care se poate lăuda doar cu un facelift la Frankfurt 2015.

108 bmw seria 7 jaguar xj 2 - frankfurt 2015

Prea multe lucruri nu sunt de spus despre acest meci, în care pachetul tehnologic al limuzinei germane este net superior. XJ este avantajat oarecum doar la nivelul designului mai puțin complex (și mai ușor de îngurgitat), dar și de o versiune sportivă. Un avantaj contracarat rapid de faptul că Seria 7 oferă o variantă plug-in hibridă 740e.

 

9. Speranțe la o felie din tortul SUV-urilor accesibile

KIA Sportage vs. Borgward BX7: 2 – 1

109 kia sportage borgward bx7 1 - frankfurt 2015

Noua generație KIA Sportage (un SUVuleț care, la un moment dat, chiar a avut rezultate surprinzător de bune pe piața europeană) este lansată la salonul german cu un scop clar: acela de a le arăta europenilor că poate fi o alternativă serioasă la propunerile germane. Poate de aceea farurile fac aluzie la Porsche Macan…

109 kia sportage borgward bx7 2 - frankfurt 2015

Iată, însă, că nemții au un răspuns surprinzător: SUV-ul compact Borgward BX7, o surpriză de-a dreptul curioasă. Pentru că vorbim de un brand german scos de la naftalină, dar de o mașină făcută în China. Care va oferi până la 7 locuri, un echipament foarte generos și un preț anunțat ca fiind extrem de competitiv. A, plus o versiune hibridă plug-in.

109 kia sportage borgward bx7 3 - frankfurt 2015

Din păcate, BX7 pierde clar meciul la capitoul prima impresie, deoarece Sportage arată modern, dinamic și mult mai apetisant. În plus, oferă motoare diesel, mai interesante (deocamdată) pentru publicul european. Cât despre Borgward, mai vorbim de un mare minus: imaginea complet necunoscută, față de reputația pe care Sportage și-a câștigat-o în două decenii de existență a numelui.

 

10. În umbra Passat-ului…

Renault Talisman vs. KIA Optima: 1 – 1

110 renault talisman kia optima 1 - frankfurt 2015

La revedere Laguna, la revedere Latitude, bun venit Talisman. Acesta este noul model de clasă medie pe care Renault îl scoate la luptă împotriva Passat-ului chiar cu ocazia salonului auto german. Numai că best-seller-ului teuton nu cred că-i va păsa prea mult de propunerea francezilor. În schimb, Talisman și-a găsit un partener ”de joacă” la Frankfurt 2015 în persoana noii generații KIA Optima, care a fost prezentată în premieră europeană.

110 renault talisman kia optima 2 - frankfurt 2015

Ambele berline au peste 4,8 metri lungime, ambele încearcă să atragă clienții printr-un spațiu mare interior și prin multe dotări care iau ochii, ambele promit confort, performanțe și consum scăzut, ambele încearcă să fie… o alternativă la Passat: Talisman la sedan-ul arhicunoscut, iar Optima la versiunea life-style CC. Încearcă, pe principiul că ”încercarea moarte n-are”…

110 renault talisman kia optima 3 - frankfurt 2015

Principial, mă aștept ca Talisman să aibă un succes mai mare decât Optima, berlina coreeană fiind penalizată destul de mult de gama de motorizări neapetisante pentru publicul european. În plus, berlina Renault oferă un caracter pragmatic superior, ceea ce va fi foarte mult pe placul firmelor, mai ales că francezii sunt foarte apreciați pentru gama diesel.

 

Iar acum, după acest TOP 10 al celor mai importante premiere mondiale, e cazul să vedem ce alte rivalități demne de atenție am mai descoperit la Salonul Auto Frankfurt 2015.

 

Suzuki Baleno vs. Mini Clubman: 0 – 0

111 suzuki baleno mini clubman - frankfurt 2015

Două noutăți care cu greu își vor găsi locul în piața auto. Baleno este mai lung cu 15 cm decât Swift și sper sincer că nu e gândit ca un înlocuitor al cunoscutei citadine japoneze. Mini Clubman e, dacă vreți, ”break-ul” gamei Mini, având, culmea, aceeași capacitate a portbagajului ca și Baleno, deși britanicul e mai lung decât japonezul cu vreo 25 cm. În condițiile în care există Countryman, Seria 1 sau Seria 2 Active Tourer, nu văd sensul lui Mini Clubman. Pentru mine, cele două modele de oraș nu au nimic interesant.

 

Infiniti Q30 vs. Mercedes-Benz A-Class facelift: 1 – 2

112 infiniti q30 mercedes a-class - frankfurt 2015

Noul Infiniti Q30, vărul premium al lui Nissan Pulsar, a dat nas în nas cu faceliftul lui Mercedes-Benz A-Class la Frankfurt 2015. Gurile rele spun că japonezul și germanul au foarte multe în comun (în primul rând motorizările), dată fiind cooperarea dintre alianța Renault-Nissan și Daimler. Deci e aproape un duel fratricid, cum ar veni… La cât de mare este succesul lui A-Class, mă îndoiesc, totuși, că noul Q30 va face mai mult decât figurație într-un domeniul dominat categoric de nemți.

 

Volkswagen T6 vs. Mercedes-Benz V-Class AMG Line:
2 – 0

113 vw t6 mercedes v-class amg - frankfurt 2015

Noua generație a ”dubei” Volkswagen (care, în funcție de destinație, se va numi Transporter, Caravelle, Multivan sau cine știe cum altcumva) vrea să le dea o lecție celor de la Mercedes-Benz la Frankfurt 2015: ”dacă voi spuneți despre noul V-Class că este Mercedes-ul van-urilor, și noi vrem să arătăm că noul T6 este Passat-ul dubelor!”. Și, din punctul meu de vedere, pragmatismul merită mai multă atenție decât opulența în stil AMG (c’mon, Mercedes, o variantă de serie plug-in hibrid ar rupe gura târgului, nu un pachet AMG!).

 

Artega Scalo vs. Tesla Model S P90D: 2 – 10

114 artega scalo tesla model s p90d - frankfurt 2015

Dacă tot e un salon auto german, de ce să nu mai asistăm la premiera unui brand german virtual necunoscut? Este cazul noului coupe 100% electric Artega Scalo, cu peste 500 CP, un demaraj 0-100 km/h în doar 3,6 secunde și o autonomie de 400 km. Totul începând de la 170.000 de euro. Mda… asta în condițiile în care Tesla a prezentat în premieră mondială senzația internetului: versiunea P90D a lui Tesla Model S, care aduce în prim plan modul ”Ludicrous”, la un preț cu niște zeci de mii de euro mai mic. Auf wiedersehen, Artega!

 

Mitsubishi Outlander PHEV facelift vs. Toyota RAV4 Hybrid:
3 – 1

115 mitsubishi outlander phev toyota rav4 hybrid - frankfurt 2015

În sfârșit, Outlander PHEV are dreptul la un facelift care îi conferă personalitate (care îi cam lipsea). Însă la Frankfurt 2015 vine și răspunsul lui Toyota RAV4, care, în sfârșit, pe lângă un facelift binevenit, primește și o versiune hibridă. Însă japonezilor nu le-a spus, se pare, nimeni că noul trend este cel al propulsiei hibride plug-in. Deci Outlander PHEV rămâne alegerea mai bună.

 

Rolls Royce Dawn vs. Mercedes-Benz S-Class Cabriolet:
1 – 2

116 rolls royce dawn mercedes s cabrio - frankfurt 2015

O rivalitate care poate fi rezumată astfel: cel mai accesibil Rolls decapotabil cu 4 locuri vs. cel mai scump Mercedes decapotabil cu 4 locuri. Hmm… dacă mai băgăm în ecuație și AMG, dar și faptul că S-Class este, de departe, un best-seller, cred că extravaganța Rolls-ului pălește.

 

Ferrari 488 Spider vs. Lamborghini Huracan Spyder:
2 – 2

117 ferrari 488 spider lamborghini huracan spyder - frankfurt 2015

Iată un meci care va face deliciul amatorilor de super-sportive open-top: două mărci, a căror rivalitate fățișă durează de decenii, au adus la Frankfurt 2015 versiunile decapotabile ale modelelor ”de bază”. Ferrari 488 Spider e mai sexy și ceva mai performant, dar Lamborghini Huracan Spyder oferă tracțiune integrală. Totul se reduce la o chestiune de gust: vreți spIder sau spYder?

 

Porsche 911 facelift vs. Mercedes-AMG C63 Coupe:
2 – 1

118 porsche 911 mercedes c coupe - frankfurt 2015

Miticul 911 primește un facelift atât de discret pe dinafară, dar atât de important sub capotă – pentru că, de acum, toate motoarele sunt turbo. Interesant, însă la Frankfurt 2015 a mai apărut în premieră mondială un model sportiv german: Mercedes-Benz C-Class Coupe, a cărui versiune C63 S de 510 CP promite să fie o armă redutabilă din punct de vedere a peformanțelor: 3,9 secunde față de 4,3 secunde la 911 S pentru 0-100 km/h. Totuși, magnetismul lui 911 rămâne cel mai important ingredient în acest meci, nu-i așa?

 

Fiat 500 facelift vs. Lancia Ypsilon facelift: 10 – 0

119 fiat 500 lancia ypsilon - frankfurt 2015

O mică mare premieră la Frankfurt 2015 a reprezentat-o faceliftul aplicat simpaticului Fiat 500, care, practic, a devenit piatra de temelie a brandului italian în epoca modernă. Din fericire, șarmul citadinei este augmentat, nefiind afectat de ugrade-urile high-tech. Tot la salonul german a fost prezentat și faceliftul ”verișoarei” cu 5 uși, Lancia Ypsilon. Care, prin comparație cu vedeta italiană, nu prea mai contează…

 

Skoda Superb Combi vs. Renault Talisman Sport Tourer:
2 – 1

120 skoda superb renault talisman - frankfurt 2015

Unul dintre cele mai spațioase breakuri din Europa a fost inaugurat la Frankfurt 2015: Skoda Superb Combi plusează, față de generația precedentă, cu 27 de litri, ajungând la 660 de litri pentru portbagaj. Dar stați… la salonul german a venit și răspunsul direct: Renault Talisman Sport Tourer, cu doar 572 de litri. Decizia nu este tocmai ușoară, dar Skoda Superb Combi are deja o reputație extrem de bună.

 

Mercedes-Benz GLE vs. Lexus RX: 2 – 1

121 mercedes gle lexus rx - frankfurt 2015

Două premiere europene importante s-au trezit față în față la Frankfurt 2015: pe de o parte, faceliftul SUV-ului de clasă mare a Mercedes-Benz, care a primit și o nouă titulatură, GLE; de cealaltă parte, noua generație a SUV-ului de clasă mare a concernului Toyota, adică Lexus RX. Care continuă să mizeze pe un design complex și pe populsia hibridă clasică. În timp ce GLE are aere de ”S-Class de teren” și vine cu o variantă de propulsie plug-in hibridă. Ceea ce și înclină balanța în favoarea teutonului.

 

Ford Edge vs. Hyundai Santa Fe: 0 – 0

122 ford edge hyundai santa fe - frankfurt 2015

În sfârșit, versiunea europeană a lui Ford Edge este lansată oficial pe Bătrânul Continent, Ford sperând să-i ”ia caimacul” lui VW Touareg. Însă cam același obiectiv îl are și Hyundai Santa Fe, care primește o cosmetizare la același salon auto. Sincer, nu mă tentează niciuna dintre propuneri: Edge poate va fi mai dinamic (un factor care nu primează în acest segment), iar Santa Fe oferă un mai bun raport preț/echipare (dar imaginea sa nu mai e la cote așa ridicate acum).

 

VW Golf GTI Clubsport vs. Peugeot 308 GTi: 1 – 1

123 vw golf gti clubsport peugeot 308 gti - frankfurt 2015

Denumirea ”Clubsport” desemnează cel mai puternic Golf GTI de serie al momentului: putere de 265 CP (care ajunge la 290 CP printr-un boost de 10 secunde) și demaraj 0-100 km/h în 5,9 secunde. Rivalul de la Frankfurt 2015 este Peugeot 308 GTi: două variante de putere (250, respectiv 270 CP) și 6,0 secunde până la 100 km/h. Așadar, departajarea rămâne să se facă doar în condiții de forjă. Nu prea îmi dau seama pe care ar merita să pariez…

 

Nissan Navara vs. Toyota Hilux vs. Ford Ranger facelift:
1 – 2 – 1

124 nissan navara toyota hilux ford ranger - frankfurt 2015

Amatorii de pick-up-uri au avut parte de trei premiere europene la Frankfurt 2015: modelele japoneze s-au prezentat în fața publicului ca generații complet noi, în timp ce europeanul a primit un facelift chiar interesant. Cred că, din punct de vedere pragmatic, companiile și antreprenorii ar miza pe Hilux. În timp ce, din punct de vedere life-style, cei care vor să combine un SUV cu un offroader util ar alege pick-up-ul celor de la Toyota. Sau poate e vorba doar de subiectivismul meu…

 

Pe final, e cazul să ne distrăm puțin cu niște comparații… incomparabile la Salonul Auto Frankfurt 2015. Sau, altfel spus, ce rivalități imposibile am ”inventat”, combinând premiere mondiale și europene care pur și simplu nu și-au găsit un concurent la acest salon.

 

Cel mai ”piticot” cabriolet vs. cel mai ”nervos” roadster
Smart ForTwo Cabrio vs. Lamborghini Aventador SV Roadster

125 smart fortwo cabrio lamborghini aventador sv roadster - frankfurt 2015

Ambele au patru roți, sunt decapotabile, au două locuri, tracțiune pe roțile spate și motor plasat cam tot pe acolo… Le despart, însă, niște sute de cai putere. Și peste 100.000 de euro.

 

În autonomie electrică să ne luptăm!
BMW 225xe vs. Nissan Leaf 2016

126 bmw 225xe nissan leaf 2016 - frankfurt 2015

BMW 225xe este o adevărată provocare pentru fanii BMW, oferind o autonomie pur electrică de maximum 40 km. Adică de vreo șase ori mai mică decât cea a lui Leaf, care a primit o baterie nouă, mai performantă. Și când te gândești că ambele sunt considerate ”mașini electrice” de mulți…

600 cai-putere frumoși. Și surprinzători
Nissan Juke R 2.0 vs. BMW M6 Competition

127 nissan juke r 2.0 bmw m6 competition - frankfurt 2015

Dacă din partea BMW nu mi se pare o surpriză această ediție specială a lui M6, care aduce, printre altele, și o putere crescută până la 600 CP, mă surprinde puțin că Nissan continuă să rupă gura târgului cu o evoluție a super-Juke-ului, care plusează la capitolul estetic, pe măsura celor 600 CP de sub capotă.

 

Inutilitate pseudo-crossover compactă…
DS4 Crossback vs. Skoda Rapid Scoutline

128 ds4 crossback skoda rapid scoutline - frankfurt 2015

 

Că tot sunt la modă SUV-urile și crossover-urile, Citroen și Skoda s-au gândit să aplice un tratament pseudo-crossover unor modele care nu aveau nevoie de așa ceva. Cine va avea nevoie de aceste mașini? Clienții dezinformați, care cred că tot ce zboară se mănâncă orice arată ca un crossover este crossover…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *