Sfaturi pentru achiziție VW Passat 97-2000

Userul ”Ilie” are nevoie de ajutor pentru achiziția unui VW Passat:

As dori sa achizitionez un pasat din Austria din anul 97/2000 mentionez ca nu stiu mai nimic despre masini, carnetul lam luat anul trecut si asta ar fri prima achizitie, ori ce detaliu mar ajuta. plus nu stiu exact cat costa taxa de inmatriculare.

Iată răspunsul meu:

Salut, Ilie

Mi-e foarte greu sa iti dau un sfat pertinent, deoarece mi-e cam clar ca ai luat decizia in urma unor sfaturi “ia-ti Passat ca e cel mai bun!”. Faptul ca nu te pricepi mai deloc la masini este cu atat mai mult un impediment…

Modelul de Passat la care te gandesti tu mai este cunoscut si ca generatia B5, din punctul meu de vedere fiind cam cel mai reusit Passat dintre toate generatiile de pana acum. Dar e doar o parere personala, nefiind fan al Passat-ului in general…

Bun, in primul rand trebuie sa decizi DE CE ai nevoie de masina si CAT DE MARE trebuie sa fie: e suficient sedanul sau vrei break-ul? Daca ai de carat lucruri multe (dar de preferat nu marfa…) si des, sau daca ai familie si vreti sa faceti multe escapade, e mai bine sa te orientezi spre break, deoarece e mai incapator.

Dupa aceea trebuie sa faci o estimare: CAM CATI KM crezi ca vei face anual si IN CE CONDITII. Daca intentionezi sa mergi putin cu masina, merita luat un motor pe benzina, daca vrei sa mergi mult (peste 20-25.000 km) poate merita dieselul. De asemenea, daca folosesti mai mult masina la drumuri lungi, e mai ok dieselul (consum mai mic, capacitate mai buna de transport); insa daca mergi putin si in general faci drumuri scurte prin oras, dieselul nu mai e o optiune asa de buna. Mai conteaza si cat de puternica vrei sa fie masina.

In functie de raspunsurile la aceste intrebari, poti decide ce motorizare ai avea nevoie pentru Passat. In general, oamenii sunt innebuniti dupa 1.9 TDI, care s-a dovedit un motor decent si rezonabil ca fiabilitate (desi sunt sigur ca multi iti vor spune ca e extraordinar de fiabil – fiabilitatea, totusi, variaza mult in functie de cum a fost utilizata masina).

Apoi urmeaza CATI BANI AI, in functie de asta urmand a “jongla” cu kilometrajul si anul de vechimea masinii, dar si cu nivelul de dotari.

Timbrul de mediu depinde de cilindreea motorului, norma sa de poluare si cantitatea de emisii de CO2, tipul motorului (pe benzina sau diesel) si vechimea masinii. Ca exemplu, pentru un Passat 1.9 TDI din 1997 (motor Euro 2, emisii 150 g/km), timbrul de mediu ar fi de aproape 1.500 de euro. Asta in conditiile in care gasesti astfel de modele cam la acessti bani, deci pretul final al masinii ar fi de minimum 3.000 de euro…

La care mai trebuie sa adaugi diversele cheltuieli tinand de intretinere, service… Cu cat o masina e mai veche si mai rulata, cu atat sunt riscuri mai mari sa apara probleme. Oricarui mecanic ii este greu sa garanteze cat va mai merge o masina foarte veche.

Sper ca, daca raspunzi la intrebarile de la inceput, iti vei face o idee mai buna despre ce vrei. Spor!

VREI ȘI TU MAȘINĂ? CLICK AICI PENTRU O PĂRERE

1 Comment

  • Din experienta unui “proaspat” posesor de pasat b5 (3b2) din 98 (mai exista si passat b 5.5 o idee mai modern, parca mai elegant, unde schimbarea farurilor presupune obligatoriu dat jos bara fata de tot.
    Atat am cautat o astra g sau bora cu gpl pana cand “m-am ales” cu un passat b 5 din 98, cu instalatie gpl brc omologata, motor 1.8 T, taxa nerecuperata, pret 2000 euro.
    Sofer de matiz fiind, pare si acum “o balena”, motiv pentru care vreau sa-l schimb cu o bora cu cutie automata, de preferat tot cu motor de 1.8 T (aeb, 20v – se spune ca e printre cele mai bune motoare).
    Masina e super, insa sunt multe piese pe la suspensia fata, recomandarea fiind sa se schimbe tot setul.
    Dar nu e obligatoriu.
    Marea problema e cu mecanicii: chiar daca e un model destul de vechi si cunoscut, cam greu cu mecanicii priceputi.
    Inca am vreo 2 coduri de eroare in computer, am schimbat o gramada de piese inutil pe la directie (brate, capete planetare… – fiecare service cu parerile lui) dar, ca idee, am un consum mediu de 8,5 cu AC pornit, pe gpl, 12-15% in oras cand merg doar in viteza 2-3.
    Se preteaza si la rugina, insa tabla e foarte groasa.
    Ulei: nu stiu daca mananca sau pierde, am vazut picaturi pe sub ea si mecanicii inca studiaza pe unde. Cam 2-3 l completez de la schimb la schimb, nu imi fac probleme mari pentru ca asta inseamna si un ulei “o idee mai curat”.

    In rest, multe piese cu marca audi, probabil sunt compatibile.
    Succes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *